۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۲۹

با تصویب نمایندگان؛

وزارت نفت موظف شد ماهانه بهای خوراک نفت خام را به خزانه واریز کند

وزارت نفت موظف شد ماهانه بهای خوراک نفت خام را به خزانه واریز کند

با تصویب یکی از بندهای جزئیات لایحه بودجه کل کشور نمایندگان مقرر کردند وزارت نفت موظف است هر ماه بهای قبل خوراک نفت خام میعانات گازی و پتروشیمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفت ایران را به خزانه داری کل کشور واریز نماید و در غیر این صورت وزارت امور اقتصادی مکلف به پیگیری این موضوع است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جریان بررسی جزئیات بودجه سال 92 کل کشور در بخش درآمدی نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز به بررسی بند دیگری پرداختند و آن را تصویب کردند.

با تصویب نمایندگان مقرر شد وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط موظف است تا پایان هر ماه بهای ماه قبل خوراک نفت خام و میعانات گازی و خوراک معادل اکتان افزا و نفت گاز پتروشیمی تحویلی به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران را بر مبنای احکام اجزای (1-3 و 4-3) این بند به خزانه داری کل کشور واریز نماید.

همچنین وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط مکلف است وجوه مربوط به سهم دولت از بهای خوراک پالایشگاه ها و پتروشیمی ها را وصول و ماهانه به خزانه داری کل واریز نماید. در صورت عدم واریز در پایان هر ماه خزانه داری کل کشور مبالغ مربوط به ماه قبل را از حساب های شرکت ملی نفت ایران به صورت علی الحساب برداشت خواهد کرد. در صورت عدم واریز بهای فرآورده  نفتی به خوراک الایشگاه ها و پتروشیمی ها به حساب خزانه داری کل کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است با اعلام وزارت نفت راساً نسبت به برداشت از حساب شرکت های بدهکار و واریز آن به حساب خزانه اقدام نماید.

به گزارش مهر در جریان بررسی این بند نمایندگان پیشنهاد حذف پاراگراف دوم این بند را دادند که دولت و کمیسیون با حذف آن مخالفت کردند و دلیل دولت در بیان مخالفت خود این بود که با این حذف دیگر بعد از برداشت سهم وزارت نفت مابقی پول معلوم نمی شود که به کجا می رود.

کد خبر 2052902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha