۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۳۹

بندهای دیگری از جزئیات لایحه بودجه 1392 کل کشور به تصویب مجلس رسید

بندهای دیگری از جزئیات لایحه بودجه 1392 کل کشور به تصویب مجلس رسید

نمایندگان با تصویب بندی از جزئیات لایحه بودجه مقرر کردند ما به التفاوت قیمت 5 فرآورده اصلی و سوخت هوایی فروخته شده به مصرف کنندگان داخلی با قیمت صادراتی یا وارداتی به حساب بدهکار وزارت نفت از طریق شرکت پالایش و فرآورده نفتی ایران ثبت شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 92 کل کشور در بخش درآمدها تصویب کردند ما به التفاوت قیمت 5 فرآورده اصلی و سوخت هوایی فروخته شده به مصرف کنندگان داخلی با قیمت صادراتی یا وارداتی این فرآورده ها حسب مورد به علاوه هزینه های انتقال داخلی فرآورده ها و نفت خام معادل آنها و توزیع، فروش، مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده در دفاتر شرکت های پالایش نفت به حساب بدهکار وزارت نفت از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ثبت می گردد.

همچنین نمایندگان بند دیگری از جزئیات لایه بودجه را بدون پیشنهاد و یا حذف این گونه تصویب کردند که بازپرداخت تعهدات سرمایه ای شرکت های دولتی تابعه وزارت نفت از جمله طرح های بیع متقابل که به موجب قوانین مربوط قبل و بعد از اجرای این قانون ایجاد شده و یا می شوند و همچنین هزینه های صدور و فروش نفت با احتساب هزینه های حمل و بیمه (سیف) به عهده شرکت های یاد شده.

در تبصره این بند آمده است: وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط می تواند از سهم خود نسبت به باز پرداخت تعهدات بیع متقابل نفتی و گازی منعقده سال های قبل از محل تولید یا عواید همان میدان و در صورت عدم امکان از محل عواید سایر میادین با تایید وزارت نفت اقدام نماید.

همچنین در تبصره دیگر این بند آمده است: شرکت های دولتی تابعه وزارت نفت می توانند پس از کسر کلیه پرداخت های قانونی سود خالص را، حساب های اندوخته قانونی به افزایش سرمایه دولت در آن شرکت ها منظور نمایند.

کد خبر 2052921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha