۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۲۶

تنیس روی میز قهرمانی جهان - فرانسه؛

پیروزی تمام نمایندگان ایران در روز نخست/ سه نفر صعود کردند

پیروزی تمام نمایندگان ایران در روز نخست/ سه نفر صعود کردند

روز نخست مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان در حالی به پایان رسید که نمایندگان ایران تمام دیدارهای خود در این مسابقات را با پیروزی برابر حریفان‌شان به پایان رساندند و در بخش مردان موفق به صعود از مرحله مقدماتی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجاه و دومین دوره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان روز دوشنبه به میزبانی فرانسه و با برگزاری دیدارهای انفرادی مردان و زنان آغاز شد. روز نخست این مسابقات در حالی به پایان رسید که تمام نمایندگان ایران دیدارهای خود برابر حریفان‌شان را با پیروزی به پایان رساندند، ضمن اینکه در بخش مردان پینگ‌پنگ‌بازان ایران موفق به صعود از مرحله مقدماتی شدند.

در چارچوب این روز از مسابقات و از گروه 51 بخش مردان، نیما عالمیان به ترتیب برابر "جاناتان سالازار" از کلمبیا و "خوزه وبلا" از مکزیک قرار گرفت و در هر دو دیدار به ترتیب با نتایج 4 بر یک و 4 بر صفر به برتری دست یافت و در صدر گروه خود قرار گرفت.

مهران احدی هم که در گروه 68 این مسابقات قرار داشت، بعد از اینکه نخستین دیدار خود را با پیروزی 4 بر صفر برابر "تیگران مگدیچیان" ارمنی به پایان رساند، در دومین دیدار هم "سالم الحسن" از کویت را 4 بر صفر شکست داد و صدرنشین گروهش شد.

حمیدرضا طاهرخانی هم که با شکست 4 بر یک "ولید عطا" از یمن نخستین پیروزی کاروان ایران در این دوره از مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان را به دست آورده بود، در دومین دیدارش مقابل "ژاویر درین" کانادا به پیروزی 4 بر یک دست یافت و صدرنشینی گروه 101 را از آن خود کرد. عالمیان، احدی و طاهرخانی با کسب این 6 پیروزی از مرحله مقدماتی صعود کردند.

در بخش بانوان نخستین روز مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان نیز هر سه نماینده ایران دیدارهای نخست خود در مرحله مقدماتی را برگزار کردند و موفق به پیروزی 4 بر صفر شدند. بر این اساس ندا شهسواری برابر "شریف" از مالدیو پیروز شد. این بازی از گروه 65 برگزار شد.

محجوبه عمرانی از گروه 78 مقابل نماینده مراکش به نام "ایسلام موکافی" پیروز شد و مریم صامت هم که در گروه 72 قرار دارد موفق به شکست دادن  "ماشانلوا" از قرقیزستان شد.

امروز سه‌شنبه و در روز دوم مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان نمایندگان ایران در بخش بانوان دومین دیدارهای مقدماتی خود را برگزار می‎کنند که طی آن مریم صامت با "استرادا" از گواتمالا قرار می‌گیرد. شهسواری به مصاف "چوک وو" از کنگو می‌رود و عمرانی هم مقابل "وینبرلی" از ونزوئلا قرار می‎گیرد.

همچنین امروز نمایندگان ایران رقابتهای خود در بخش دوبل را هم آغاز می‌کنند. بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته و در این بخش از مسابقات تیم دوبل ندا شهسواری و محجوبه عمرانی پس از استراحت در دور نخست باید به مصاف برنده تیم دوبل برزیل و آذربایجان برود. ترکیب برادران عالمیان نیز در دور نخست استراحت دارد. این ترکیب نخستین دیدار خود را در دور دوم و برابر برنده تیم دوبل شیلی و قزاقستان برگزار می‌کند.

تیم دو نفره مهران احدی و حمیدرضا طاهرخانی نیز در دور نخست این رقابت‌ها با ترکیب مارتینز و کالوو از کرواسی رقابت خواهد کرد.

مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان تا 30 اردیبهشت در فرانسه ادامه دارد.

کد خبر 2054435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha