۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۲۶

محمد جمشیدی در گفتگو با مهر؛

جای فوتبال در والیبال هزینه می‌کردیم قهرمان جهان می‌شدیم/ پیکان تیمداری نمی‌کنیم!

جای فوتبال در والیبال هزینه می‌کردیم قهرمان جهان می‌شدیم/ پیکان تیمداری نمی‌کنیم!

رئیس هیات مدیره باشگاه پیکان با تایید نظر مدیرعامل این باشگاه در خصوص اینکه اگر پیکان به دسته اول سقوط کند، در این رقابت‌ها تیمداری نخواهد کرد، گفت: یکسال پیش به مسئولان فدراسیون فوتبال گفتم با 16 تیمی شدن لیگ پیکان متضرر می‌شود ولی به صحبت‌هایم گوش ندادند.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر ملکیان مدیرعامل باشگاه پیکان چندی پیش اعلام کرده است در صورت سقوط تیم فوتبال پیکان به لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، این باشگاه دیگر در فوتبال تیمداری نمی‌کند.

محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص صحبت اصغر ملکیان ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: اگر ایشان این مطلب را بیان کردند، من نیز با ایشان هم عقیده هستم زیرا فدراسیون در موضوعاتی مانند باشگاهداری تیم‌های پیکان و یا مشابه این باشگاه هیچ توجهی نمی‌کند.

وی افزود: اینکه یک باشگاه با تمام سختی‌ها و مشکلات هزینه و تیم‌داری می‌کند و پول کارگر را از تولید به ورزش منتقل می‌کند، باید زیر پر و بال این باشگاه را گرفت نه شرایطی را برای از بین رفتن آن فراهم کرد. شما شاهد بودید ما به چه سختی تیم را از قزوین به تهران آوردیم و با مشکلات عجیب و غریب از لیگ یک به لیگ برتر آوردیم.

رئیس هیات مدیره باشگاه پیکان ادامه داد: باشگاه استخوان‌داری مانند پیکان با تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال مبنی بر 16 تیمی شدن رقابت‌های لیگ برتر به دسته پایین‌تر می‌رود. من با آقای کفاشیان و تاج صحبت کردیم که ما در ابتدای راه قرار داریم و در حال ساختن تیم پس از بازگشت آن به لیگ برتر بودیم. همان روزها که این تصمیم گرفته شد، مطمئن بودم در خطر هستیم اما کسی به این موضوع توجه نکرد.

وی با تاکید بر اینکه برای چه تیم‌داری کنیم وقتی فدراسیون حتی یک ذره هم به ما بها نمی‌دهد، تصریح کرد: ما 32 سال پیش مسابقات فوتبال ایران را با 18 تیم برگزار کردیم اما امروز که امکانات بسیار زیاد شده، اکثریت ورزشگاه‌ها حداقل استانداردهای مد نظر AFC را دارند و نگاه مردم به ورزش عوض شده، چرا باید این تصمیمات گرفته شود؟ در این شرایط به جای اینکه لیگ را قو‌ی‌تر کنند با چنین تصمیماتی آن را کوچک‌تر کرده و صورت مسئله را پاک می‌کنند.

جمشیدی اضافه کرد: قصد داشتم این بحث را در هیات مدیره باشگاه مطرح کنم اما اگر واقعا ملکیان این صحبت را بیان کردند، بنده هم صددرصد با آن موافقم. ما اگر بودجه‌ای که در فوتبال هزینه کردیم را در والیبال هزینه کرده بودیم، قهرمان ایران و آسیا می‌شدیم زیرا این مسئله را قبلا تجربه کرده‌ایم.

وی افزود: امسال بیش از 4 میلیارد برای فوتبال هزینه کردیم و اگر نصف آن را برای والیبال هزینه می‌کردیم، قهرمان آسیا می‌شدیم و به مسابقات جهانی می‌رفتیم. ما یک مرتبه در مسابقات جهانی سوم هم شده‌ایم و با هزینه بیشتر می‌توانیم حتی در آن مسابقات برای عنوان نخست به میدان برویم. آیا واقعا فدراسیون این چیزها را می‌بیند؟

رئیس هیات مدیره باشگاه پیکان در پاسخ به این سئوال که آیا تغییرات مدیریتی باعث افت پیکان شد و در نهایت زمینه‌ سقوط این تیم به لیگ دسته اول را فراهم کرد؟، یادآور شد: هر تغییری تبعات خاص خودش را دارد. ثبات مدیریت در هر باشگاهی باعث موفقیت می‌شود اما اگر بی‌ثباتی وجود داشته باشد، مشکل ایجاد می‌شود. قطعا این تغییرات باعث تغییر بیشتر دیدگاه‌ها شد اما همه مشکلات را نمی‌توانیم گردن تغییرات بیندازیم.

وی همچنین اظهار داشت: شما فکر می‌کنید ما برای چه کسی تیم‌داری می‌کنیم. آیا این برای خودمان است؟ فوتبال برای ایران‌خودرو به جز ضرر چیز دیگری نداشته است. کارگر با آن سختی در کارخانه تولید می‌کند و ما پول آن را در فوتبال هزینه می‌کنیم. مطمئنا اگر پیکان به دسته پایین‌تر برود، مسئولان ایران‌خودرو هم تمایل به تیمداری نخواهند داشت.

جمشیدی در پایان گفت: من همیشه گفته‌ام همانطور که برد برای همه است، در باخت نیز همه مقصر هستند. به شما هم می‌گویم از بنده به عنوان رئیس هیات مدیره که بیش از همه مقصر هستم تا نفرات پائین‌تر همه به اندازه خود در این ناکامی نقش داشته‌اند ولی نباید یک نفر را مقصر این اشتباهات دانست.

کد خبر 2056910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha