۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۰۴

اکبری اعلام کرد:

شور شدن منابع آبی حاشیه دریاچه ارومیه/ 28 درصد آب روستایی آذربایجان غربی هدر می رود

شور شدن منابع آبی حاشیه دریاچه ارومیه/ 28 درصد آب روستایی آذربایجان غربی هدر می رود

ارومیه – خبرگزاری مهر: مدیر کل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از جایگزین شدن آب شور به جای آب شیرین به دلیل مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه در حاشیه این تالاب زیست بوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول اکبری شنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی آذربایجان غربی نسبت به شور شدن مخازن آب های زیرزمینی حاشیه دریاچه ارومیه هشدار داد و افزود: متاسفانه این مشکل روز به روز حادتر می شود.

وی با بیان اینکه تامین آب مورد نیاز برای اهالی این منطقه در فواصل دور مقرون به صرفه نیست ادامه داد: برای حل این مشکل پروژه احداث تاسیسات آب شیرین کن در دست اجراست که در سالجاری در 20 روستا با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال اجرا می شود.

اکبری در ادامه با اشاره به تدوین30 فعالیت در جهت تحقق شعار امسال و خلق حماسه اقتصادی طی سالجاری افزود:  ارتقا بهره برداری و کاهش هزینه ها و تسریع در اجرای پروژه های نیمه تمام، تنوع بخشی به منابع مالی و استفاده از شیوه ها ی نوین سرمایه گذاری در این بخش از جمله سیاست های کاری این نهاد در سالجاری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی اضافه کرد: در این راستا امسال طرح انتقال آب به 29 روستای میاندوآب در قالب یک مجتمع با جمعتی بالغ بر 19 هزار نفر و صرف 40 میلیاد ریال اعتبار در دستور کار قرار داد.

اکبری در ادامه از اجرای سامانه تصفیه خانه روستای وار در خوی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال خبر داد و اظهارداشت: پرداخت الکترونیکی قبوض مختلف آب، برق، تلفن و گاز روستاهای استان و جلوگیری از حفر چاه های ی جدید و ساماندهی چاه های عمیق و نیمه عمیق روستاها ی استان از دیگر اقدامات در سالجاری است.

28 درصد آب روستایی در آذربایجان غربی به هدر می رود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در ادامه از پرت و به هدرروی 28 درصد آب روستایی استان به دلیل فرسوده بودن تاسیسات آبرسانی و قدمت بالای آنها خبر داد و اظهارداشت: در سالجاری برای خلق حماسه اقتصادی این رقم با کاهش 2.5 درصدی به 25.5 درصد می رسد.

اکبری با بیان اینکه هم اکنون 630 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در استان در بخش آب و فاضلاب روستایی وجود دارد افزود: متاسفانه در سالهای گذشته این حلقه چاه ها بر اساس مراحل مهندسی درست حفر نشده اند امسال با مهندسی مجدد این چاه ها ضمن افزایش ظرفیت آنها از حفر چاه های جدید جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در راستای خلق حماسه اقتصادی و نیز تامین اعتبارات مورد نیاز طرح های عمرانی از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد طرحی را امسال تحت عنوان فروش تاسیسات، لوله و اتصالات غیر قابل مصرف در زیر زمین را در دستور کار دارد.

اکبری اظهارداشت: در حال حاضر تاسیسات، لوله و اتصالاتی 10 ساله و کمتر در زیرزمین رها شده که به دلیل خشک شدن منابع آب امکان استفاده از آنها وجود ندارد این شرکت با فروش این تاسیسات در نظر دارد اعتبار بدست آمده که هم اکنون به میزان 50 میلیارد ریال برآورد می شود را در طرح های عمرانی هزینه کند.

کد خبر 2057766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha