۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۵۴

تحولات مصر/

بسته شدن گذرگاه العوجه توسط نیروهای پلیس/نشست مرسی با وزیران امنیتی

بسته شدن گذرگاه العوجه توسط نیروهای پلیس/نشست مرسی با وزیران امنیتی

بسته شدن گذرگاه العوجه توسط نیروهای پلیس و نشست رئیس جمهوری مصر با وزیران امنیتی و اطلاعاتی این کشور از جمله خبرهای مصر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، شماری از نیروهای پلیس مصر گذرگاه العوجه مخصوص انتقال کالا به نوارغزه را مسدود و اعلام کردند. بنا بر اعلام شاهدان عینی، این اقدام در اعتراض به ربودن 7 نظامی مصری در صحرای سینا توسط گروه های افراطی موسوم به گروه های جهادی صورت گرفته است و گذرگاه العوجه تا زمان آزادی این نظامیان بسته خواهد بود.

از سوی دیگر محمد مرسی رئیس جمهوری مصر برای دومین بار با وزیران دفاع، کشور و رئیس دستگاه اطلاعات عمومی این کشور نشست برگزار کرد. در این نشست رویدادهای امنیتی صحرای سینا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار شمال سینا در این رابطه اظهار داشت که هیچ مذاکرات رسمی با گروه های مظنون به ربایش نظامیان مصری انجام نشده است. سخنگوی ریاست جمهوری مصر نیز با اظهارات مشابهی گفت: هیچ مذاکراتی با عاملان عملیات نظامی و ربایندگان سربازان مصری در صحرای سینا انجام نشده است.

چند روز پیش 3 نیروی پلیس و 4 سرباز مصری در شمال صحرای سینا در شرق عریش سوار مینی بوس بودند که ربوده شدند. هویت گروگانگیرها هنوز مشخص نیست اما گفته می شود این افراد خواستار آزادی بستگان خود از زندان هستند.

کد خبر 2058270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha