۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۹

تحولات مصر/

مخالفت مرسی با مذاکره با گروگان گیرها/اعزام نیروهای ضربتی به سینا

مخالفت مرسی با مذاکره با گروگان گیرها/اعزام نیروهای ضربتی به سینا

مخالفت رئیس جمهوری مصر با مذاکره با ربایندگان سربازان مصری و اعزام نیروهای ضربتی به شمال سینا از جمله خبرهای مصر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، محمد مرسی رئیس جمهوری مصر پس از نشست با رؤسای احزاب و گروه های سیاسی این کشور برای بررسی بحران سربازان مصری ربوده شده گفت: ما با جنایتکاران گفتگو نمی کنیم.

وی با بیان این مطلب افزود: عملیات ربایش سربازان مصری اقدامی جنایتکارانه است که مجازات آن باید طبق قانون صورت گیرد.

سربازان مصری ربوده شده روز گذشته در یک نوار ویدئویی که در شبکه یوتیوب پخش شد از محمد مرسی خواستند مطالبات ربایندگان را محقق کند. آزادی زندانیان سیاسی صحرای سینا به ویژه "شیخ حماده ابو شیته" از جمله خواسته های گروگان گیرها به شمار می رود.

ابوشیته به اتهام کشتن نیروهای پلیس در شهر العریش مرکز استان شمال سینا محکوم به اعدام است. چند روز پیش 3 نیروی پلیس و 4 سرباز مصری در شمال صحرای سینا در شرق عریش سوار مینی بوس بودند که ربوده شدند. هویت گروگانگیرها هنوز مشخص نیست.

از سوی دیگر "عمر عامر" سخنگوی ریاست جمهوری مصر اظهار داشت که تمامی احتمالات برای آزادی 7 نظامی مصری در صحرای سینا از جمله عملیات نظامی مطرح است. در همین حال الیوم السابع گزارش داد که ارتش مصر برای انجام عملیات نظامی گسترده برای مقابله با گروگان گیرها یگان های ویژه متشکل از نیروهای ضربتی و زرهی به شمال سینا اعزام کرده است.

کد خبر 2058846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha