۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۰:۰۶

منطقه فقیر نشین استکهلم شاهد درگیری جوانان و پلیس بود

منطقه فقیر نشین استکهلم شاهد درگیری جوانان و پلیس بود

رفتارهای خشن و اهانت آمیز پلیس سوئد با گروهی از معترضان این کشور موجب بروز درگیری میان پلیس و گروهی از جوانان این کشورشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "حریت"، اعتراضات خیابانی مردم استکهلم برای دومین روز پیاپی ادامه پیدا کرد.

به گفته پلیس این اعتراضات در منطقه ای بنام "هاسبی" بیرون از شهر استکهلم رخ داده است که این امر احتمال گسترش اعتراضات به سایر نقاط شهر را بیشتر می کند.

 در جریان دومین روز اعتراضات خیابانی استکهلم 7 نفر از سوی پلیس این شهر بازداشت شدند.

"یورگن کارلسون" رئیس پلیس محلی سوئد در استکهلم در مورد این اعتراضات گفت که حدود 300 نفر در خیابان های این منطقه حضور داشته اند که 100 نفر از آنها دست به آشوب زده اند.

وی افزود که حدود 10 خودرو نیز در جریان آشوب ها به آتش کشیده شده است.

این مقام پلیس با اشاره به این موضوع که برخی شرکت کنندگان در این اعتراضات از شهرهای دیگر به این منطقه آمده اند بطور ضمنی درباره احتمال گسترش این آشوب ها به دیگر شهرهای سوئد هشدار داد.

به اعتقاد برخی ارتباط زیادی با تیراندازی هفته گذشته پلیس این کشور به یک فرد مسن دارد که در اعتراض به این اقدام خشن پلیس جوانان این منطقه مبادرت به اعتراض و به آتش کشیدن خودرو ها کردند و در ساعات اولیه امروز نیز در حالی که نیروهای آتش نشان سعی در خاموش کردن خودروهای آتش زده شده و سطل آشغالی ها داشتند معترضان به آنها حمله کردند و در درگیری با پلیس چندین تن از آنها را زخمی کردند.

به گفته یک مقام پلیس سوئد آشوب دیگری هم در بخش دیگری از شهر استکهلم صورت گرفته است که هنوز معلوم نیست آیا بین این دو اعتراض ارتباطی وجود دارد یا نه.

فعالان محلی روز گذشته برخورد پلیس را با اهالی این منطقه فقیر نشین که 80 درصد آنها را اتباع خارجی تشکیل می دهند را خشن و توهین آمیز خوانده و گفته اند پلیس به آنها لقب ولگرد، میمون و نوکر داده است.

 "هاسبی" منطقه ای فقیر نشین در خارج از شهر "استکهلم" پایتخت سوئد است که جوانان ساکن این منطقه به علت مشکلات اقتصادی و بیکاری دست به اعتراض زده اند.

کد خبر 2060142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha