۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۸

برقراری در گفتگو با مهر:

رئیس جمهور آینده باید قوی و امانت دار نظام باشد/ برخی از اسرار نظام در دوره های قبلی برملا شد

رئیس جمهور آینده باید قوی و امانت دار نظام باشد/ برخی از اسرار نظام در دوره های قبلی برملا شد

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: امام جمعه سنقر و کلیایی گفت: رئیس جمهور آینده باید امانت دار نظام بوده و عمدا و سهو اسرار نظام را در اختیار دشمنان قرار ندهد تا فاجعه برملا شدن اسرار در یکی دوره های قبلی تکرار نشود.

حجت السلام شمس الله برقراری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: انتخابات ، نماد واقعی دموکراسی است و یک امر لازم، اساسی و سرنوشت ساز بوده و نشان از نقش موثر مردم در آینده کشور است.

وی افزود: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران در واقع آبروی نظام و مایه قوام و قوام بخشی آینده نظام بوده و به حضور 100 درصدی مردم بستگی دارد.

برقراری برگزاری انتخابات پررنگ و پرشور و هم چنین انتخاب فرد اصلح را اقدامی ارزنده در جهت تقویت نظام و آینده آن دانست و گفت: با این اتفاق آینده نظام چشمگیرتر و پررنگ تر ترسیم می شود.

امام جمعه سنقر و کلیایی به بررسی شاخص های فرد منتخب از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: در قرآن وقتی به انتخاب موسی از جانب شعیب و به توصیه دخترش پرداخته شده، از وصی به عنوان فردی کارآمد و امین نام برده است.

قوی و امین بودن شاخص های انتخاب از دیدگاه قرآن

حجت الاسلام برقراری افزود: لذا در انتخاب فردی که قرار است سکان اجرایی کشور را به دست بگیرد باید به مولفه هایی چون توانایی، کارایی و قدرت اجرایی وی در اداره کشور توجه شود.

وی گفت: رئیس جمهوری باید انتخاب شود که بتواند در تمامی فراز و نشیب های پیش رو، راهکار و قدرت حل مسائل را داشته باشد.

رئیس جمهور آینده باید به دنبال منافع مادی نباشد

وی ادامه داد: وی باید قدرت تصمیم گیری در موقعیت های مختلف را داشته، دارای جسم و روح قوی بوده و به دنبال شهرت و معروفیت و صرفا منافع مالی نباشد.

خطیب جمعه سنقر گفت: وی باید از تمام توان خود در حل مسائل بهره گرفته و در برابر دشمنان بتواند کشتی نظام را به سلامت به سمت ساحل هدایت کرده و از موج ها و بحران های پیش رو عبور دهد.

داشتن استقامت در برابر مصائب

وی افزود: رئیس جمهور منتخب باید از خشم و تهدیدات دشمنان نهراسیده و همانگونه که خدواند در قرآن دستور داده استقامت کند.

وی تصریح کرد: این دستور الهی است و فرد منتخب باید در مقابل تهدیدها و تحریم ها از پا در نیاید .

امام جمعه سنقر در بخش دیگر داشتن استقامت در کار و مسئولیت را شاخص منتخبین در شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز دانست و گفت: این افراد نیز مسئول بوده و باید در مقابل تمام مشکلات در حوزه خود ایستادگی و استقامت کنند.

وی امین بودن، را شاخصه بعدی دانست و گفت: از نظر سیاسی،  یک رئییس جمهور باید امانتدار بوده و اسرار نظام را دودستی یعنی عمدا تقدیم دشمنان نکند.

برقراری افزود: هم چنین وی باید مواظب باشد که سهوا هم اسرار نظام را بازگو نکند، چرا که در یکی دوره های قبلی برخی از اسرار به دست دشمنان رسید و این در حالی بود که دشمن باید سال ها وقت را صرف به دست آوردن این اسرار می کرد و فاجعه بزرگی به حساب می آمد.

رییس جمهور باید تیم کاری قوی و امانتدار داشته باشد

امام جمعه سنقر ادامه داد: فرد منتخب باید این نظام را امانت دانسته و کسانی را که در تیم کاری و دولت خود دارد نیز به این مهم پایبند باشند.

وی خاطرنشان کرد: وی باید از یک تیم کاری قوی و امانت دارد بهره ببرد و این نظام را امانت، رهبر، بناینگذار انقلاب، شهدا و ایثارگران دانسته و از آن حفظ و حراست کند.

حجت الاسلام برقراری گفت: از دیگر شاخصه های فرد منتخب حس خیرخواهی و دلسوزی است، و وی باید دلسوز و خیرخواه نظام و خصوصا اقشار محروم جامعه باشد.

رییس جمهور باید خدمت در عمل داشته باشد نه در شعار

وی افزود: فرد منتخب باید خود را چون بنیانگذار انقلاب که خود را خدمتگزار نظام دانسته خدمت گزار مردم باشد.

برقراری تصریح کرد: همه در شعار خود را خادم معرفی می کنند اما فرد خدوم باید خدمتگزاری خود را در عمل ثابت کند.

امام جمعه سنقر گفت: در مجموع فرد منتخب باید ویژگی های خدمت، مقاومت، پیشرفت را دارا بوده و این سه اصل را سرلوحه کارهای خود قرار دهد.

مردم به دور از حب و بغض و دسته گرایی به صحنه انتخاب بیایند

وی در خصوص حضور مردم در انتخابات نیز گفت: مردم باید به دور از حب و بغض و به دور دسته بندی و طیف گرایی با قاطعیت و براساس دلایل قانع کننده انتخاب کنند.

حجت السلام برقراری در پایان گفت: هم چنین مردم باید فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه انتخاب خود قرار داده و با توجه به ملاک هایی چون قوی و امین بودن، خدمتگزاری و به دنبال پیشرفت نظام بودن فرد اصلح را انتخاب کنند.
 

کد خبر 2061273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha