۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸

مظفری خبر داد:

افزایش تولیدات دام و کشاورزی استان مرکزی از اولویت برنامه های امسال

افزایش تولیدات دام و کشاورزی استان مرکزی از اولویت برنامه های امسال

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: افزایش تولیدات دام و کشاورزی از اولویت برنامه های این سازمان در سال جاری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مظفری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیتهای بسیاری در بخش کشاورزی وجود دارد، افزود: باید با هدفگذاری در بخش کشاورزی زمینه تحقق حماسه اقتصادی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به استفاده از تکنولوژی های نوین در بخش کشاورزی برای افزایش راندمان در این بخش اظهار داشت: افزایش بهره وری و به وجود آمدن ظرفیتهای جدید مستلزم استفاده از روشهای نوین آبیاری، ایجاد زیرساختهای لازم از جمله تجهیز و نوسازی ابزارها است.

مظفری با اشاره به ضرورت افزایش کمی و کیفی محصولات به منظور تامین امنیت غذایی اظهار داشت: نوسازی بر مبنای دانش نوین و توسعه فناوری در بخش کشاورزی موجب خودکفایی در این بخش می شود.

امسال این تسهیلات 300 میلیاد تومان در نظر گرفته شده است

وی با بیان اینکه در سال گذشته 290 میلیارد تومان تسهیلات با سود هفت درصد از محل طرح توسعه بخش کشاورزی بای دام و طیور، آب و خاک، آبزیان و توسعه باغات پرداخت شد، ادامه داد: این مبلغ به دو هزار بهره بردار پرداخت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از افزایش این تسهیلات در سال جاری خبر داد و گفت: امسال این تسهیلات 300 میلیاد تومان در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود با ان تسهیلات تولیدات دامی و کشاورزی استان افزایش یاید.

وی خاطرنشان کرد: با جذب تسهیلات طرح توسعه کشاورزی تا پایان سال در تولید گوشت مرغ از 53 هزار تن به 63 هزار تن، گوشت قرمز از 51 هزار تن به 54 هزار تن، تولید شیر از 320 به 350 هزار تن و تولیدات بغی از 401 به 478 هزار تن افزایش یابد.

کد خبر 2061524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha