۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۲۶

حاج رضایی در گفتگو با مهر:

دنیا به مربیانی مثل کلوپ نیاز دارد/ خستگی مدافعان دورتموند واضح بود

دنیا به مربیانی مثل کلوپ نیاز دارد/ خستگی مدافعان دورتموند واضح بود

کارشناس فوتبال ایران با تمجید از عملکرد دو تیم بایرن مونیخ و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا، اظهار داشت: وقتی دورتموند گل دوم را دریافت کرد، تعجب نکردم چون خستگی و تزلزل مدافعان این تیم واضح بود و بایرن هم از همین راه به گل رسید.

امیر حاج رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ارزیابی‌اش از فینال لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: اول از همه باید بگویم این بازی مرا به عقب می‌برد. به اینکه چرا آلمان‌ها در سال‌های اخیر رشد زیادی در فوتبال باشگاهی داشته‌اند و با اقتدار به فینال لیگ قهرمانان می‌رسند. قطعا عواملی غیر از عوامل فنی در این مسئله دخیل بوده است.

وی با اشاره به حضور حضور بازیکنان چند ملیتی در فوتبال آلمان تاکید کرد: این مسئله‌ای است که نیروی آلمان را تقویت کرده‌اند. این مسئله بیرون از خود فوتبال بود و تیم ملی و باشگاه‌های آلمان را تقویت کرد. از عوامل فوتبالی هم می‌توان به 18 تیمی بودن آلمان در مقایسه با 20 تیمی بودن آنها در برابر اسپانیا و انگلیس اشاره کرد.

حاج رضایی ادامه داد: به این ترتیب آلمان‌ها نسبت به کشورهای دیگر چهار بازی کمتر انجام می‌دهند. ضمن اینکه آنها در ماه‌های مارس و آوریل در اوج هستند. تمام این مسائل دست به دست هم داده تا آلمان‌ها حضور پرقدرتی در لیگ قهرمانان اروپا داشته باشند.

این کارشناس فوتبال ایران در خصوص قهرمانی بایرن مونیخ هم تصریح کرد: به عنوان یک آدم بی طرف که فینال را تماشا می‌کردم، دلم می‌سوخت که یکی از دو تیم بایرن و دورتموند قهرمان نمی‌شود چون هر دو تیم ارزش رسیدن به قهرمانی را داشتند. در هر صورت بازی از نظر سرعت در سطح بسیار بالایی بود و اکثرا در محوطه جریمه دو تیم در جریان بود.

وی ادامه داد: دقایق ابتدایی نیمه اول در اختیار دورتموند بود و اگر درخشش دروازه بان بایرن نبود، قطعا دورتموند از حریفش پیش می‌افتاد. با این حال در نیمه دوم جریان بازی برعکس شد و اگر بخواهیم تفسیرمان را بر اساس نیمه دوم بگذاریم، باید بگوییم قهرمانی حق بایرن بود.

حاج رضایی با اشاره به برتری دورتموند در دقایق ابتدایی نیمه اول، خاطرنشان کرد: افکار کلوپ سرمربی دورتموند هجومی بود. او خیلی خوب موفق شده بود دو بال کناری بایرن را از کار بیندازد. با این حال در نیمه دوم و وقتی که انرژی بازیکنان دورتموند کمتر می‌شد بایرن موفق شد بازی را به کنترل خود در بیاورد.

کارشناس فوتبال با بیان اینکه از دریافت گل دوم دورتموند تعجب نکرده بود، گفت: بایرن باید زودتر از این به گل دوم می‌رسید. بایرنی‌ها متوجه خستگی و تزلزل عمق دفاع دورتموند شده بودند. موضوعی که کاملا واضح و مشخص بود. خستگی و تزلزل دورتموند در این خط باعث شد تا مدافعانش دچار اشتباه شوند و بایرن از این طریق به گل برسد.

حاج رضایی در پایان به عملکرد سرمربی جوان دورتموند اشاره و تاکید کرد: دنیا به مربیانی چون کلوپ نیاز دارد. او در کنار زمین انرژی و هیجان ساطع و آنرا به داخل زمین و به بازیکنانش منتقل می‌کرد.

کد خبر 2063066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha