۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۴

دلایل عقب ماندگی در پارس‌جنوبی از زبان غرضی/ واردات کالا را حذف می‌کنم

دلایل عقب ماندگی در پارس‌جنوبی از زبان غرضی/ واردات کالا را حذف می‌کنم

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با تشریح دلایل عقب ماندگی در توسعه پارس جنوبی برنامه‌های خود برای مهار تورم و مقابله با تحریم نفت را تشریح کرد و گفت: دولتی که با یارانه رفیق می‌خرد و با مجلس دعوا و درگیری دارد، دیگر وقتی برای توسعه پارس جنوبی ندارد.

سیدمحمد غرضی امروز در حاشیه برگزاری نشست خبری خود در خبرگزاری مهر در پاسخ به سئوالات مهر مبنی بر برنامه وی به منظور مقابله با تحریم خرید نفت ایران در بازارهای جهانی، گفت: تحریم نفت یک موضوع سیاسی است که توسط دولت آمریکا به صنعت نفت کشور تحمیل شده است.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اعلام اینکه از بدو پیدایش نفت در ایران تاکنون بیش از یکهزار و 200 میلیارد دلار درآمد از محل فروش و صادرات نفت نصیب اقتصاد کشور شده است، تصریح کرد: اما این دلارهای نفتی در جای مناسب مورد استفاده قرار نگرفته اند.

دلایل عقب ماندگی ایران در پارس جنوبی

وزیر اسبق نفت همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی بر عقب افتادگی شدید ایران در توسعه پارس جنوبی با وجود تاکیدهای مقام معظم رهبری نسبت به شتاب در توسعه این میدان مشترک گازی، بیان کرد: دولتی که درگیری‌های داخلی دارد که دیگر وقتی برای توسعه پارس جنوبی نخواهد داشت.

وی با یادآوری اینکه دولت در چند سال گذشته فقط یارانه داده تا رفیق جمع کند، بیان کرد: با این سیاست دیگر امکان تحقق به برنامه‌های کلانی همچون توسعه میدان مشترک پارس جنوبی نمی رسد.

غرضی با بیان اینکه دولت فعلی در هیچ یک از پروژه‌های بزرگ توسعه و عمرانی موفق نبوده است، یادآور شد: مسکن مهر را در نقاط دور افتاده بدون آنکه فکری به حال برق، آب و گاز آن بکنند، می سازند و این در حالی است که شهرسازی اصول و قواعدی دارد.

برنامه‌های غرضی برای مهار تورم

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری همچنین در خصوص برنامه دولت احتمالی وی برای مهار نرخ افسار گسیخته تورم، توضیح داد: مهار تورم فقط با مدیریت واردات، احیای تولید داخلی و تثبیت قیمت‌ها انجام خواهد شد.

به گفته وی، دولت فعلی وقتی با کمبود کالاهای اساسی حاصل می شود، اول برنامه ای که برای مهار قیمتها و یا جبران کمبود اجرا می کند، واردات از خارج کشور است.

غرضی با یادآوری اینکه در حال حاضر دولت تورم سنگینی را به مردم و اقتصاد کشور تحمیل کرده است، اظهار داشت: در این شرایط در چند روز گذشته " کره " کمیاب شده و دولت دستور واردات 22 هزار تن کره را صادر می کند، سال گذشته هم به طور گسترده میوه، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و گندم وارد کشور کرده است.

واردات کالا در دولت من حذف می‌شود

وزیر اسبق پست و تلگراف و تلفن با اعلام اینکه باید تولید داخلی به طور تمام و عیار احیا شود و واردات کالا هم به طور کامل حذف شودف خاطرنشان کرد: در این بین باید مدیریت مصرف انرژی هم به شدت در دستور کار قرار بگرد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پایان با یادآوری اینکه هم اکنون معادل هفت میلیون بشکه نفت در کشور انرژی مصرف می کنیم، تاکید کرد: به عبارت دیگر حدود 1.5 برابر آمریکا انرژی می سوزانیم اما آیا پیشرفت های اقتصادی کشور هم مطابق با آمریکا است؟

کد خبر 2063930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha