۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۰۲

چند پرسش فرهنگی از نامزدها ـ2/

افروغ: کاندیداها باید درباره ویژگی‌‌های مدیران فرهنگی‌شان توضیح دهند

افروغ: کاندیداها باید درباره ویژگی‌‌های مدیران فرهنگی‌شان توضیح دهند

عماد افروغ می‌گوید: کاندیداهای ریاست جمهوری باید پاسخ بدهند که از نظر آنها ویژگی‌های یک مدیر فرهنگی چیست؟ و اساسا چه کسی می‌تواند یک مدیر فرهنگی باشد.

عماد افروغ، پژوهشگر و کارشناس مسائل فرهنگی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مهم‌ترین موضوعاتی که در حوزه فرهنگ باید از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پاسخ آنها را مطالبه کرد، اظهار داشت: باور من این است که صبغه اصلی انقلاب اسلامی، فرهنگی است و مایه اصلی انقلاب را باید در فرهنگ جست. با توجه به اینکه اقتصاد و سیاست تنها ابزاری برای رسیدن به انقلاب بر مدار اصلی خود هستند به همین دلیل یکی از سئوالات اصلی که نامردهای انتخابات ریاست جمهوری باید درباره آن پاسخ دهند، تعریفی است که از فرهنگ دارند.

وی افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری باید پاسخ بدهند که از نظر آنها ویژگی‌های یک مدیر فرهنگی چیست؟ و اساسا چه کسی می‌تواند یک مدیر فرهنگی باشد. آیا مثلا می‌شود یک مدیر را از وزارت بازرگانی و یا ورزش و جوانان برداشت و به وزارت ارشاد آورد و یا نه؟

افروغ افزود: دوستان کاندیدا در مناظره‌ها باید بگویند که تلقی آنها از مهندسی فرهنگی چیست؟ آیا اصلا این مفهوم را قبول دارند؟ چه سازوکاری برای اجرای آن متصور هستند.

وی افزود: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید پاسخ دهند که اساسا جایگاه فرهنگ در انقلاب اسلامی کجاست و چه تفسیری از مفاهیم و مبانی آن دارند. در کنار آن باید پاسخ دهند که حق فرهنگی از باور آنها چیست و آسیب‌شناسی حوزه فرهنگ را مترتب از چه می‌دانند. در کنار این موضوع باید به این سئوال نیز پاسخ دهند که از نظر آنها انقلاب اسلامی در مدت استقرار چه آسیب‌هایی را در حوزه فرهنگ بر خود شاهد بوده است؟

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظر نامزدهای ریاست جمهوری نسبت به مقوله تعامل فرهنگی و تعریف آنها از سه واژه تصدی‌گری، سیاستگذاری و نظارت فرهنگی نیز باید مورد پرسش قرار بگیرد و از آنها خواسته شود نظر دولتشان نسبت به این مقوله را عنوان کنند.

وی همچنین در پایان خواستار تعریف واژه مظلومیت فرهنگی از سوی نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره‌های انتخاباتی شد.

کد خبر 2063952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha