۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۶

محمدی در نشست خبری اعلام کرد؛

برگزاری سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن/ بزرگترین رویداد فرهنگی جهان اسلام با حضور 75 کشور

برگزاری سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن/ بزرگترین رویداد فرهنگی جهان اسلام با حضور 75 کشور

سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از 10 تا 17 خرداد با حضور 75 کشور اسلامی و غیراسلامی در سالن اجلاس سران تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری روز دوشنبه 6 خردادماه که پیرامون سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛ با تأکید بر مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری گفت: یکی از مهمترین تأکیدات ایشان تدبر و عمل به قرآن کریم است. توجه و تدبر در قرآن ما را به انس با قرآن رهنمون می شود و همین تدبر مقدمه عمل است که یکی از مشکلات جامعه اسلامی و مسلمانان عالم به دلیل دوری از قرآن است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات بین المللی قرآن، تصریح کرد: این دوره از مسابقات با یکی از اقدامات مهم سیاسی و اجتماعی ملت ایران یعنی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تقارن پیدا کرده است و امیدواریم ملت ما حماسه سیاسی را همراه با این حماسه معنوی و قرآنی بیافرینند. همچنین بهره گیری از تجارب اساتید و پیشکسوتان قرآنی از کشورهای اسلامی و غیراسلامی یکی دیگر از اهداف برگزاری مسابقات قرآن است که باعث رشد و تعالی این گونه برنامه های قرآنی خواهد شد.

حضور 900 هزار نفر فعال قرآن در مسابقات بین المللی قرآن در سال گذشته

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به رشد کیفی و کمی مسابقات بین المللی قرآن نسبت به گذشته، اعلام کرد: در سال 91 بیش از 900 هزار نفر در مسابقات بین المللی قرآن حضور داشتند و امیدواریم در سالهای آتی، قدمهای فراتری را در این عرصه برداریم و این سفره الهی را برای همگان بگسترانیم تا همگان از این نعمت بهره‌مند شوند.

وی به نقش مسابقات بین المللی قرآن در گسترش فرهنگ اسلامی و اخوت و برادری میان مسلمانان تأکید کرد و افزود: مسابقات بین المللی قرآن یکی از نعمتهای خدای متعال است که در سایه قرآن کریم مسلمانان کشورهای مختلف به مدت یک هفته دور هم جمع شده و به گفتگو و تعامل با یکدیگر می پردازند.

رقابت 111 حافظ و قاری قرآن از 75 کشور جهان

حجت الاسلام محمدی در ادامه اعلام کرد: سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از 10 تا 17 خردادماه با حضور 111 نفر قاری و حافظ از 75 کشور جهان در سالن اجلاس سران تهران برگزار می شود. از قاره آسیا 27 کشور با 47 شرکت کننده، از قاره آفریقا 27 کشور با 43 شرکت کننده، از قاره اروپا 16 کشور با 18 شرکت کننده، از قاره آمریکا 5 کشور با 5 شرکت کننده در این دوره از مسابقات حضور دارند و 17 داور که 9 نفر آنها خارجی و 8 نفر ایرانی هستند نیز این رقابتها را داوری می کنند.

وی در ادامه اعلام کرد: کشور ایران نیز با دو نماینده در سی امین دوره از مسابقات بین المللی قرآن شرکت می کند که برگزیدگان کشوری مسابقات حفظ و قرائت هستند. در رشته حفظ «هاشم سلطان نژاد» از استان کرمان و در رشته قرائت «محمد وکیلی» از آذربایجان غربی هستند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه به دیگر برنامه های جانبی سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن اشاره کرد و افزود: چهارمین مراسم «تجلیل از بانوان فعال قرآنی» و «هفتمین دوره پژوهشهای قرآنی» با محوریت« قرآن و سبک زندگی» نیز در این ایام برگزار می شود. همچنین دوره های آموزشهای تخصصی با حضور مربیان و اساتید مجرب برگزار می شود و نمایشگاه محصولات قرآنی و فرهنگی مورد نیاز جامعه قرآنی نیز در حاشیه این مسابقات برپا می گردد.

وی تأکید کرد: علاوه بر این برنامه بازدید از برخی مراکز مهم جمهوری اسلامی ایران برای میهمانان و متسابقین را خواهیم داشت که بازدید از بیت امام(ره)، موزه دفاع مقدس، زیارت بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و... از جمله آنها به شمار می رود. همچنین در پایان مسابقات، چهارمین نشست صمیمی را با حضور داوران و متسابقین و میهمانان خارجی برگزار می کنیم و در روز شنبه 18 خرداد نیز دیدار با مقام معظم رهبری را خواهیم داشت.

به گزارش مهر، مراسم گشایش سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در روز جمعه 10 خرداد با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد و اختتامیه این دوره از مسابقات نیز روز جمعه 17 خرداد با حضور آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در سالن اجلاس سران تهران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش چهارمین مراسم « تجلیل از بانوان قرآنی» در روز یکشنبه 12 خرداد از ساعت 9 صبح با حضور 3500 نفر از بانوان فعال قرآنی در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد که طی آن از 14 بانوی فعال قرآن تجلیل می شود.

«هفتمین دوره پژوهشهای قرآنی» نیز در حاشیه سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن در روز پنجشنبه 16 خرداد در سالن اجلاس سران برگزار می شود. از بین 500 مقاله که به دبیرخانه هفتمین دوره پژوهشهای قرآنی ارسال شده است، 40 مقاله خارجی و 460 مقاله داخلی است که در نهایت از 30 مقاله در روز پنجشنبه 16 خرداد تقدیر خواهد شد.

کد خبر 2063975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha