۸ خرداد ۱۳۹۲، ۲۰:۱۸

علی دوستی مهر:

بردن عراق سخت‌تر از برزیل است / کادر خوبی برای تیم جوانان انتخاب شده است

بردن عراق سخت‌تر از برزیل است / کادر خوبی برای تیم جوانان انتخاب شده است

سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال ایران با تأکید بر اینکه برگزاری بازی‌ها و اردوهای داخلی کمکی به این تیم نمی‌کند و برای اینکه این تیم بتواند در جام جهانی موفق شود نیاز به برگزاری دیدار با تیم‎های خارجی دارد گفت: بردن تیم عراق سخت‌تر از برزیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دوستی مهر پس از تساوی تیمش مقابل عراق در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق گفت: زمانی که در بازی ورودی به جام جهانی نوجوانان به جای عراق با استرالیا روبرو شدیم گفتم خوشحالم در این مرحله با عراق بازی نمی‌کنیم زیرا آنها تیمی جنگجو، با غیرت و متعصب هستند.

وی با بیان اینکه بردن عراق در این رده از برزیل سخت تر است ادامه داد: آنها بسیار احساسی و با قدرت بازی می‌کنند و عبور کردن از چنین تیم‌هایی سخت است. شما دیدید عراقی‌ها در بازی تدارکاتی چگونه با دل و جان بازی می‌کنند و عملکرد باارزشی را در بازی از خود نشان می‌دهند.

سرمربی تیم زیر 17 سال ادامه داد: بازیکنان من در این دیدار نسبتاً بد نبودند اما برای حضور در جام جهانی و داشتن حرف مقابل تیم‌های بزرگ نیاز به بازی‌های تدارکاتی داریم در غیر این صورت مشکلات آن شناخته نشده و نمی‌توانیم بازی‌های خوبی را در رقابتهای مهم انجام دهیم.

وی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: بازی‌ها و اردوهای داخلی کمکی به تیم نوجوانان نمی‌کنند. بنده از مسئولان فدراسیون و کمیته جوانان می‌خواهم  اگر دوست دارند تیم ایران شانسی برای موفقیت در جام جهانی نوجوانان داشته باشد زمان را از دست ندهند. ما اگر بازی‌ها و اردوهای تدارکاتی مناسب در اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی نداشته باشیم نمی‌توانیم در جام جهانی همانند دوره قبل عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه کنیم.

دوستی مهر با اشاره به اینکه دیدار با عراق بهتر از بازی با تیم‌های داخلی بود ادامه داد: بنده از مسئولان خواهش می‌کنم اگر موفقیت تیم نوجوانان در جام جهانی برای آنها، مردم و فوتبال ما مهم است و دوست دارند مانند جام جهانی نیجریه با قدرت در مسابقات شرکت کرده و نتایج خوبی به دست آوریم شرایط را برای اردوهای تیم ایران فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: برای حضور در جام جهانی نیجریه بعد از قهرمانی در آسیا حداقل 120 بازی تدارکاتی برگزار کردیم و در 8 تورنمنت مهم دنیا در کشورهای ایتالیا، روسیه و غیره حاضر شدیم. مگر می‌شود با چهار بازی تدارکاتی در جام جهانی موفق بود آن هم مقابل تیم‌های قدرتمند جهان از اروپا و آمریکای جنوبی و تیم‌های آفریقایی که بازیکنانشان بالای 25 سال هستند. بنده باز هم خواهش می‌کنم این مسئله را جدی بگیرند و اجازه ندهند زمان از دست برود.

سرمربی تیم ملی زیر 17 سال ایران در مورد لغو اردوی آماده سازی این تیم در آلمان هم اظهار داشت: ما از مشکلات و معضلات آنها آگاه هستیم و می‌دانیم دست و بالشان بسته بوده و از طرف وزارت ورزش حمایت نمی‌شوند. بنده بارها با آقایان کفاشیان، نبی، ماجدی و غیره صحبت کردم و می‌دانم برای تأمین منابع ملی اردوها چه مشکلاتی دارند اما ما در حال از دست دادن قدرت‌های بسیار خوبی هستیم و باید برای حضور در جام جهانی به خوبی آماده شویم که آن هم نیاز به برگزاری اردوها و دیدارهای تدارکاتی خارجی دارد تا در نهایت شرمنده مردم نشویم.

دوستی مهر در بخش دیگر این گفتگو در خصوص وضعیت تیم فوتبال جوانان ایران هم اظهار داشت: تیم‌های پایه برای فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان بسیار مهم بود خصوصاً همین تیم جوانان. البته این تیم کمتر از 3 ماه تا آغاز مسابقه انتخاباتی فرصت دارد و الان هم برای آماده سازی خیلی دیر شده و نباید بیش از این زمان را از دست بدهیم.

وی با اشاره به اینکه روی این تیم 5 سال سرمایه گذاری شده و نفرات آن آینده فوتبال را خواهند ساخت تاکید کرد: فدراسیون فوتبال می‌خواست برای هدایت این تیم از مربیانی استفاده کند که تفکراتشان با سیاست‌های فدراسیون نزدیک باشد تا هم برای سازندگی و هم سرمایه گذاری آینده این تیم تأثیرات مثبتی داشته باشد.

سرمربی تیم زیر 17 سال ادامه داد: رحیم میر آخوری یکی از مربیان بزرگ سازنده فوتبال ایران است که در این سال‌ها بازیکنان بزرگی را از تیم بانک ملی به فوتبال ایران معرفی کرده است. نفراتی مانند مهدوی کیا، نامجو مطلق و... همچنین محمد یاوری نیز در سال‌های گذشته در تیم‌های زیر 14 و 15 سال ایران فعالیت می کرد و هم معلم و هم مربی خوبی در رده های پایه است که فدراسیون در گذشته روی وی سرمایه گذاری کرده بود. او هم کارش را به خوبی بلد است همچنین اینانلو خودش دروازه‌بان تیم‌های جوانان و نوجوانان بوده و چندین سال است کار مربیگری می‌کند. به نظر من این مربیان، هم از لحاظ فنی و هم شخصیتی می‌توانند به تیم جوانان کمک کند.

دوستی مهر در پایان در خصوص غیبت خود در این تیم گفت: ابتدا باید بگویم کادر فنی بسیار خوبی برای تیم جوانان انتخاب شده و من هم به عنوان خدمتگزار و یک نیروی تدارکاتی که سالیان سال در تیم‌های پایه بودم و از دور دستی بر آتش داشتم هم قرار است در آنجایی که چیزی به فکرم می‌رسد به این تیم کمک کنم. فدراسیون به من تأکید کرده تا آنجایی که می‌توانم به این تیم کمک کنم و به عنوان خدمتگزار این کار را انجام داده تا بتوانم نقشی در پیشرفت تیم جوانان داشته باشم.

کد خبر 2066169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha