۱۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۸

جلیلی:

نقطه توقف ایران، انحراف از مسیر ولایت است/ دشمن برای پیشرفت ما فرش قرمز پهن نمی کند

نقطه توقف ایران، انحراف از مسیر ولایت است/ دشمن برای پیشرفت ما فرش قرمز پهن نمی کند

اراک - خبرگزاری مهر: کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی گفت: انحراف از مسیر ولایت فقیه نقطه توقف پیشرفت ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی شامگاه پنج شنبه در جمع مردم شهر اراک افزود: موفقیت های ملت ایران در طول 35 سال اخیر در سایه حرکت در مسیر ولایت و آرمان های امام راحل حاصل شده و موجب سربلندی ایران اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه موفقیت دولتها در گرو طی مسیر آنها پشت سر مقام معظم رهبری تا آخرین روز دوره دولت است، گفت: حمایت از ولایت فقیه و اطاعت از امر رهبری یک شعار نیست بلکه یک باور و حقیقت دینی است.

قدرت هسته ای ایران با آزاد کردن توانمندی جوانان در دنیا به نمایش درآمد

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنرانی خود با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بعد انرژی هسته ای در جهان گفت: ایران اسلامی توانست در سایه باور جوانان و آزاد کردن ظرفیت و توانمندی آنان به منصه ظهور کشید.

جلیلی میانگین سن دانشمندان جوان هسته ای ایران را 30 تا 35 سال عنوان کرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران توانست با اعتماد به جوانانی که همگی مولود بعد از انقلاب هستند نام خود را جزء 10 کشور برخوردار از انرژی هسته ای دنیا به ثبت رسانده و با این مهم موجبات خشم و ناراحتی دشمنان خود را فراهم کند.

دشمن برای پیشرفت ما فرش قرمز پهن نمی کند

وی با اشاره به نارضایتی از استکبار جهانی از قدرت هسته ای ایران گفت: ملت ایران بدانند دشمن هرگز از پیشرفت ایران اسلامی خوشحال نشده و برای حضور ما در زمره کشورهای پیشرفته فرش قرمز پهن نمی کنند.

دبیر شورای امنیت ملی کشور در ادامه فشارهای تحمیلی از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به واسطه توانمندی این کشور در دستیابی به دانش هسته ای را بسترساز رشد و تعالی ایران در عرصه های مختلف برشمرد و بیان داشت: آمریکا با بکارگیری همه ظرفیت های در اختیار و همه توان بین المللی سعی در منزوی کردن ایران داشت که این سعی و تلاش طی چند سال اخیر نه تنها نتیجه ای برای آمریکا و متحدانش نداشت بلکه موجب شد هرجا که فشارها بر نظام جمهوری اسلامی ایران بود، راهی برای پیشرفت ایران باز شد.

جلیلی با بیان این که دفاع از حق هسته ای ایران دفاع از همه حقوق ملت ایران است گفت: آنان که امروز متمرکز شدند روی حق هسته ای ایران بدانند با مقاومتی از سوی ملت ایران روبرو می شوند که اجازه نمی دهد به هیچ حقی از ملت ایران طمع کنند.

وی که در این بخش از سخنانش با شعار حمایتی حامیانش مبنی بر ایکه "نه سازش نه تسلیم یار جلیلی هستیم" گفت: بخش اول شعار شما را قبول دارم اما شعار صحیح این است" نه سازش نه تسلیم یاور رهبر رهستیم".

رفع تهدیدات هدف والای ملت ایران در سیاست خارجی است

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در ادامه با اشاره به اولویت های کاری نظام جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی گفت: آنچه برای ملت ایران در سیاست خارجی مهم است رفع تهدیدات است نه تنش زدایی.

جلیلی با بیان اینکه امروز ایران به مدد اندیشه ناب اسلامی موفقیت های بسیار سترگی در جامعه بین الملل به دست آورده افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز نه به اعتراف من که به اعتراف دشمنان انقلاب به قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل شده که توانایی هماوردی با قدرت های بزرگ جهانی را دارد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای عرضه چهره نامطلوب از نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا گفت: دشمن می داند اگر ملت ایران را تهدید به تنش کند با مقاومتی بی نظیر از سوی ملت ایران روبرو می شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: اگر قرار بود با هر تهدید دشمن به یک تنش از برخی منافع و حقوق ملت عقب نشینی کنیم چیزی از حقوق ملت نمی ماند.

جلیلی با اشاره به ترس دشمنان از تهدید نظامی ایران گفت: ملت ایران در 8 سال جنگ تحمیلی درسی را به دشمن دادند که دیگر طی 25 سال اخیر به خود اجازه تعدی به سرزمین ایران را ندادند اگر چه در این مدت دائما شعارش را سرداده اند.

کارگزاران گوش شنوایی برای شنیدن حرف مردم داشته باشند

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه کارگزاران به مشکلات مردم گفت: آنچه باید در رابطه کارگزاران با حکومت تعریف شود فرمایش امیرالمومنین علی (ع) مبنی بر این که کارگزاران باید گوش شنوا نسبت به مردم داشته باشند، خواست های آنها را بشنویم است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مجموعه دستگاه های دولتی باید به عنوان یک وظیفه اصلی نسبت به شنیدن حرف های مردم و بررسی و حل اساسی مشکلات اقدام کنند.

جلیلی تاکید کرد: ظرفیت ملت ما با سازو کار های مبتنی بر اسلام ناب و اندیشه دینی می تواند به گونه ای آزاد شود که بسیاری از مشکلات موجود رفع شود یا به حداقل برسد.

کارگزاران حکومت تقوا را در جامعه تسری دهند

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه کارگزاران حکومت به تقوا گفت: کارگزاران حکومت باید تقوا را در همه شئون جامعه جاری کنند تا رحمت الهی را متوجه کشور کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هنر بزرگ امام راحل آوردن دین به جامعه بود، افزود: توجه به دین و تقوا موضوعی است که مورد تاکید قرآن است و اگر آن را باور داریم باید در جامعه پیاده اش سازیم.

جلیلی یادآور شد: فعالیت های سیاسی یک حکومت در چارچوب تقوا و دین ارزش می یابد چرا که اگر فعالیت های سیاسی صرفا اقدامی برای کسب قدرت و فزونی ثروت باشد دیگر حرکت سیاسی علوی نیست.

هنر بزرگ امام راحل آوردن دین به جامعه بود

وی با بیان اینکه نباید امید داشت فردی به عنوان قهرمان بیاید و مجموعه ای از رفتارها را انجام دهد و بعد نتایجی حاصل شود، گفت: کشور ایران زمانی موفق است که از تمام ظرفیت های ملت ایران استفاده شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری با تاکید بر این که همه مردم در مشارکت کشور سهیم هستند و رای یک فقیر و غنی با هم برابر است، گفت: دینمداری ولایت فقیه در جریان فتنه 88 موجب شد تا عده ای که قصد وتوی رای مردم را داشتند شکست بخورند.

مشکلات اقتصادی ریشه در اعمال غلط برخی سیاستها دارد

جلیلی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی، تورم و بیکاری جوانان در کشور گفت: تورم وقتی شکل می گیرد که شما نتوانستید نقدینگی را به خوبی مدیریت کنید و کالا به اندازه نیاز جامعه تولید کنید.

وی با بیان اینکه امروز ظرفیت های بزرگ معنوی و مادی در کشور برای پیشرفت موجود است گفت: این ظرفیت ها عرصه را برای تولیدی در طراز ملت ایران فراهم می کند.

این کاندیدا تاکید کرد: اگر صحبت از تولید می کنید چگونه همزمان اجازه واردات کالا و قاچاق کالا را می دهید؟

جلیلی با انتقاد از پرداخت تسهیلات در قالب تولید به دلالان و ایجاد مشاغل کاذب گفت: در شرایطی که مبلغ پرداختی دولت به جمعیت کل کشور در یک ماه دو هزار و 800 میلیارد تومان است و عده ای با انتقاد می گویند این مبلغ موجب افزایش نقدینگی در کشور می شود چگونه 70 هزار میلیارد تومان پول کشور در اختیار کسانی قرار گرفته در قالب تسهیلات و حاضر به پس دادن آن نیستند؟

11 میلیارد تومان سرمایه کشور دست 23 نفر

وی ادامه داد: علاوه بر این 11 میلیارد تومان سرمایه کشور دست 23 نفر و 50 هزار میلیارد تومان در دست 6 نفر است.

این کاندیدای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ملاقات خود با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: به گفته آیت الله دری نجف آبادی در اراک نیز 440 میلیارد تومان معوقه بانکی موجود است.

جلیلی افزود: باید سازو کاری تعریف شود تا مدیریت کشور بتواند با جدیت مانع از هزینه کرد سرمایه کشور در جهت منافع عده ای خاص شود.

کد خبر 2066663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha