اخبار امنیتی سوریه/

محور ضد سوری همچنان در شوک شکست القصیر/ گروههای مخالف : اعراب به کمک ما بشتابند

محور ضد سوری همچنان در شوک شکست القصیر/ گروههای مخالف : اعراب به کمک ما بشتابند

در حالی که محور ضد سوری و گروههای مسلح همچنان در شوک شکست بزرگ در القصیر به سر می برند و منابع خبری از توانمندی ارتش سوریه در آزادسازی القصیر و چگونگی ثبت این موفقیت بزرگ خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های سوری گزارش دادند آخرین نبرد القصیر تنها یک ساعت طول کشید تا این شهر از وجود گروههای مسلح به طور کامل پاکسازی شود. هر چند فردی به نام عارف الحمود نایب رئیس ستاد ارتش به اصطلاح آزاد سوریه در توجیه شکست گروههای مسلح به سرکردگی این گروه در القصیر مدعی شد ما برای حفظ جان غیرنظامیان از القصیر عقب نشینی کردیم. وی ادعا کرد نیروهای حزب الله و ارتش سوریه مرتکب جنایت در حق غیرنظامیان شده اند.
این سرکرده گروههای مسلح در عین حال ادعا کرد ورود ارتش سوریه به القصیر به معنای پایان آنچه وی انقلاب خواند، نیست.

شبکه اسکای نیوز عربی هم به راهبردی بودن شهر القصیر و اهمیت پیروزی ارتش سوریه بر گروههای مسلح اذعان کرد.

از سوی دیگر پایگاه خبری النشره گزارش داد نبرد پایانی القصیر تنها یک ساعت طول کشید. این نبرد از ساعت پنج بامداد چهارشنبه(15 خرداد) آغاز شد و بیش از یک ساعت طول نکشید تا ارتش بر شهر مسلط شود و افراد مسلح هم پا به فرار بگذارند.

البته برخی رسانه های ضد سوری مانند العربیه مدعی کشته شدن سه عضو حزب الله و زخمی شدن هفت نفر دیگر در نبرد القصیر شده بودند.

از سوی دیگر شبکه المیادین از ایستادگی مردم برخی روستاهای اطراف شهر القصیر در برابر تروریستهای مسلحی خبر داد که پس از شکست در برابر ارتش سوریه به مناطق دیگر فرار کرده اند،اما با واکنش منفی مردم روبرو شده اند و هم اکنون در آوارگی و بلاتکلیفی به سر می برند.

این در حالی است که جرج صبرا از سرکردگان گروههای مخالف سوری در اظهاراتی تحریک آمیز در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از شکست بزرگ گروههای مسلح در القصیر مدعی اشغال بخشی از خاک سوریه توسط حزب الله لبنان شد و از اتحادیه عرب خواست برای نجات گروههای مسلح مداخله کند.

وی ادعا کرد همچنان برخی از افراد مسلح در برخی نقاط القصیر مقاومت می کنند، صبرا در  اظهاراتی تحریک آمیز و تلاش برای شعله ور کردن فتنه مذهبی در سوریه مدعی شد از تقویت دشمنی میان اهل سنت و شیعیان می ترسیم.

کد خبر 2070107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha