۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۰۹

قادري در جمع خبرنگاران رسانه هاي جمعي:

مردم کردستان در سال 92 هوای پاک تنفس نکردند/نجات زریوار اولویت کاری استان است

مردم کردستان در سال 92 هوای پاک تنفس نکردند/نجات زریوار اولویت کاری استان است

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: متاسفانه مردم استان کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون هوای پاک را تنفس نکرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصح قادری ظهر شنبه در جمع اصحاب رسانه استان کردستان اظهار داشت: متاسفانه ورود ریزگردهای عربی از هفته گذشته به استان آغاز شده است و موجب کاهش هوای سالم در کردستان و دیگر استان های جنوبي و غربي کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدایی سال جاری تاکنون 36 روز هوای سالم داشته ایم، افزود: چهار روز ناسالم، دو روز خطرناک و متاسفانه در این مدت روزهایی با هوای پاک نداشته ایم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته 20 روز هوای خوب و پاک، 41 روز سالم، 11 روز ناسالم، یک روز بسیار ناسالم و پنج روز نیز خطرناک بوده است.

عدم توجه مسئولان استان به هشدارهای محیط زیستی

قادری با بیان این مطلب که میانگین آلودگی هوای کردستان امروز 670 میكرو گرم است و خطرناک گزارش شده است، یادآور شد: متاسفانه مسئولان اجرایی استان به اخطارهای محیط زیست توجه ای ندارند و خدمت گذاری را در هوای خطرناک توجیهه عدم تعطیلی می داند.

وی ادامه داد: باید سلامت افراد و خانواده ها ملاک هر گونه اقدامی باشد و متاسفانه مسئولان حوزه سلامت و اجرایی استان همکاری لازم را با محیط زیست استان در بحث آلودگی هوا ندارند و محیط زیست به تنهایی حق تصمیم گیری در تعطیلی مدارس، ادارات و مکان های عمومی را ندارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: محیط زیست وظیفه ارزیابی کیفیت هوا و اعلام آن به حوزه سلامت استان است و انتظار می رود مسئولان در توجه به هشدارهای محیط زیستی اقداماتی مدبرانه انجام دهند.

نجات زریوار اولویت کاری در استان كردستان است

قادری در بخش ديگري از سخنان خود در اين نشست خبري كه با حضور خبرنگاران رسانه هاي جمعي كردستان برگزار شد، اظهار داشت: بازسازی و احیایی زریوار با توجه به اهمیت آن یکی از اولویت های کاری اداره کل محیط زیست کردستان است.

وی با اشاره به بومی بودن شعار امسال هفته محیط زیست استان کردستان افزود: با توجه به اهمیت زریوار شعار امسال نجات و احیاء زریوار است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان بیان کرد: در راستای تحقق این شعار کارگروه های استانی و شهرستانی بررسی و برنامه ریزی احیاء زریوار تشکیل شده است.

قادری یادآور شد: همچنین با توجه به اثر گذاری بیشتر سمن های مردم نهاد در بحث فرهنگ سازی و تسهیل بهتر کار در دو پروژه عظیم نجات زریوار از انجمن های مردم نهاد استفاده شده است.

وی ادامه داد: حضور در جشنواره ژیار با عکس های محیط زیستی، حضور در صدا و سیما و بخش های مختلف رادیو، برگزاری کارگاه های آموزشی و ارائه پکیچ های آموزشی به دستگاه های دولتی و خصوصی از جمله کارهای این اداره کل در بحث فرهنگ سازی محیط زیست سالم و احیاء زریوار در بین آحاد مختلف جامعه است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: با سامانده و بازسازی زریوار هم مشکل بیکاری و هم در جذب گردشگر و حوزه اقتصاد می توانیم پیشرفت های چشمگیری را شاهد باشیم.

قادری افزود: انتظار می رود در آینده نزدیک مشکلات دریاچه زریوار حل و بحث آلودگی هوای استان کاهش یابد.

 

کد خبر 2071506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha