۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۵۶

سرمربی تیم فوتسال عراق در گفتگو با مهر:

عراقی‌ها 10 سال دیگر هم نمی‌توانند ایران را ببرند/ خیلی‌ها دنبالم هستند!

عراقی‌ها 10 سال دیگر هم نمی‌توانند ایران را ببرند/ خیلی‌ها دنبالم هستند!

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال عراق معتقد است این تیم تا 10 سال دیگر هم نمی‌تواند تیم فوتسال ایران را شکست بدهد. او می‌گوید در صورتی که این اتفاق در مسابقات آسیایی داخل سالن کره جنوبی رخ بدهد، گریه خواهد کرد!

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آنکه مشخص شد تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات آسیایی داخل سالن کره جنوبی با تیم‌های عراق و امارات هم‌گروه شده است، تمام نگاه‌ها متوجه تقابل تیم ملی ایران با تیم عراق و سرمربی ایرانی این تیم یعنی علی رعدی شد. رعدی که از یکسال پیش هدایت تیم ملی فوتسال عراق را بر عهده گرفته است، چند روز پیش به ایران آمده تا مقدمات برگزاری اردوی یک هفته‌ای را در تهران فراهم کند. او همچنین روز شنبه صبح به فدراسیون فوتبال ایران رفت تا از مسئولان فدراسیون برای نشستن روی نیمکت عراق در بازی با ایران اجازه بگیرد. رعدی در گفتگو با خبرنگار مهر به جزئیات بیشتری از همکاری‌اش با تیم ملی عراق، آماده سازی این تیم و البته تقابلش با ایران در مسابقات آسیایی اشاره کرد:

* خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: آقای رعدی! از اینکه باید در کره جنوبی با تیم ملی ایران روبرو شوید چه احساسی دارید؟

- باید بگویم متاسفانه در گروه ایران قرار گرفته‌ایم! من از یک طرف کشورم را دوست دارم و از طرف دیگر به تیم ملی عراق متعهدم. رویارویی این دو تیم برای من بیشتر از همه دشوار است.

* صحت دارد که نمی‌خواستید در بازی با ایران روی نیمکت عراق بنشینید؟

- بله، من روز شنبه به فدراسیون فوتبال رفتم و به مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون و سید رضا افتخاری سرپرست کمیته فوتسال گفتم می‌توانم عراقی‌ها را قانع کنم که روی نیمکت این تیم در بازی با ایران نباشم. با این حال آنها با این درخواستم مخالفت کردند و خواستند که حتما روی نیمکت عراق باشم و کارم را انجام بدهم.

* عراقی‌ها تقابل شما با تیم ایران را چطور می‌بینند؟

- چند روز پیش از شبکه القادسیه عراق با من مصاحبه کردند و به من گفتند اگر ایران را ببرید، چه احساسی خواهید داشت. من هم به آنها گفتم شما تا 10 سال دیگر هم نمی‌توانید ایران را ببرید!

* حالا واقعا اگر ایران را ببرید، چه احساسی خواهید داشت؟

- اگر این اتفاق رخ بدهد می‌روم یک گوشه و گریه می‌کنم! چون تیم ملی ایران را دوست دارم.

* برگزاری اردوی آماده سازی تیم فوتسال عراق در ایران به کجا رسید؟

- من جمعه شب به تهران آمدم تا مقدمات برگزاری اردو را فراهم کنم. اردوی ما از روز سه‌شنبه در کمپ تیم‌های ملی آغاز می‌شود و احتمالا یک هفته طول می‌کشد. پیش بینی سه بازی دوستانه را هم انجام داده‌ام که یکی از این بازی‌ها با تیم دسته دومی از گرگان تثبیت شده است. اگر بشود با دو تیم لیگ برتری هم در تهران بازی خواهیم کرد.

* شرایط عراق در فوتسال چگونه است؟ آیا آنها توانایی تبدیل شدن به تیم قدرتمند در آسیا را دارند؟

- عراقی‌ها در فوتسال پتانسیل زیادی دارند ولی آنها لیگ خود را دو سال است که راه انداخته‌اند. لیگ آنها 20 تیمی است. هرچند عراق امکانات سخت افزاری کمی در فوتسال دارند ولی از نظر امکانات دیگر بد نیستند. بخصوص در زمینه برپایی اردوهای آماده سازی. حدود یکسال است که در عراق مشغول کارم و قرار است فوتسال آنها را سازماندهی کنم تا در این رشته جان بگیرند.

* به عنوان سئوال پایانی؛ چه شد که به عنوان سرمربی عراق انتخاب شدید؟

- باور کنید خیلی از کشورها دنبال من هستند ولی نمی‌دانم چرا در ایران مرا نمی‌خواهند! به هر حال من هم به خاطر جنبه‌های زیارتی ترجیح دادم عراق را انتخاب و با تیم ملی این کشور کار کنم.

کد خبر 2071530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha