۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴

یک کارشناس ترک:

دولت به وعده های دموکراتیک خود پایبند نیست/ بازی خطرناک اردوغان در ترکیه

دولت به وعده های دموکراتیک خود پایبند نیست/ بازی خطرناک اردوغان در ترکیه

یک کارشناس ترک با اشاره به اینکه دولت به وعده های خود مبنی بر ایجاد یک ترکیه مبتنی بر دموکراسی پایبند نیست تهدیدات اردوغان علیه معترضان را غیر مسئولانه دانسته و تصریح کرد که وی بازی خطرناکی را در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "بتول تانبای"، رئیس انجمن ریاضیدانان ترکیه و از نویسندگان و محققان این کشور که به جمع معترضان علیه دولت اردوغان در پارک قزی در میدان تقسیم ترکیه پیوسته است در گفتگو با "زونتاگ سایتونگ"، اظهار داشت که برای علم ریاضی ما به آرامش روح نیاز داریم و من اخیرا نمی توانم این آرامش را در کشورم بیابم. در کشور من مردم آزادی برای انجام کارهای خود را ندارند. ما همواره مجبوریم خود را درگیر مسائلی کنیم که با حرفه ما هیچ ربطی ندارد.

این کارشناس و ریاضیدان ترک در ادامه با انتقاد از پروژه های تحمیلی ساختاری از طرف دولت به مردم از جمله پروژه پارک قزی تصریح کرد که این پروژه ها به شکل نامنظمی استانبول را تغییر داده است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد از دولت ترکیه اظهار داشت که یکی از وعده های اصلی دولت در انتخابات پارلمانی 2011 طرح یک قانون اساسی دموکراتیک جدید بود که توسط ارتش تنظیم نشده باشد. اما نحوه برخورد و رفتار دولت در جریان اعتراضات میدان تقسیم شاخصی است مبنی بر اینکه این دولت تا چه اندازه صداقت دارد.

وی افزود: متاسفانه ما حالا می بینیم که دولت به صورت جدی به وعده های خود برای ایجاد یک ترکیه مبتنی بر اصول دموکراسی اعتقاد ندارد.

این کارشناس ترک تهدیدات اردوغان علیه معترضان ترک را غیر مسئولانه ارزیابی کرده و تصریح کرد که یک رئیس دولت اجازه ندارد این گونه سخن بگوید.

"تانبای" با اشاره به اینکه اردوغان بازی خطرناکی را در پیش گرفته است تاکید کرد که وظیفه وی در چنین شرایطی گفتگو و گشتن به دنبال توافق است.

کد خبر 2072708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha