۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۳۶

وکیل آلمانی:

مردم آلمان نگران جاسوسی اطلاعاتی از سوی آمریکا هستند

مردم آلمان نگران جاسوسی اطلاعاتی از سوی آمریکا هستند

یک وکیل آلمانی خواستار اقدام مقامات آلمانی در قبال جاسوسی اطلاعات از سوی شرکت های آمریکایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "دویچه وله"، "تیلو ویچر" وکیل و استاد علوم سیاسی آلمانی که از سال 2004 به عنوان کمیسر حفاظت از اطلاعات در منطقه هولشتاین آلمان فعالیت می کند، درباره موج نگرانی ایجاد شده در میان کاربران آلمانی مبنی بر احتمال جاسوسی مقامات امنیتی آمریکا از اطلاعات شخصی آنها به صحبت پرداخته و به سوالاتی در این مورد پاسخ داده است.

بر اساس این گزارش، جاسوسی اینترنتی سازمان امنیتی آمریکا خبر تکان دهنده ای برای بسیاری از کاربران اینترنتی در آلمان بوده است. کاربران اینترنت در آلمان نگران به وجود آمدن اتفاقی مشابه برای خودشان هستند.

تیلو ویچر در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال دسترسی آمریکاییها به اطلاعات کاربران در آلمان چنین می گوید: داده های ما به صورت آنلاین در آمریکا نیز ذخیره می شود و در واقع معقول است که فرض کنیم آمریکاییها از آنها در جهت اهداف مختلفی استفاده می کنند. آنها می توانند هر چیز ذخیره شده ای را بازیابی کنند و این اتفاق می تواند بدون تماس با مقامات آلمانی رخ دهد.

وی همچنین در ادامه می گوید : این اتفاق هیچگاه در آلمان نمی افتد و قابل قبول نیست. حفاظت از اطلاعات در آلمان و همچنین اروپا ارزش بالاتری نسبت به آمریکا دارد. مقامات آلمانی قطعا مجاز به انجام چنین کارهایی نیستند و این مسئله در قانون این کشور نیامده است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که هم اکنون وظیفه دولت آلمان در قبال این مسئله چیست، چنین می گوید: دولت آلمان باید این موضوع را کاملا روشن کند، زیرا هم اکنون مردم نگران این مسئله هستند. پوشش رسانه ای گسترده به روشن شدن این مسئله کمک خواهد کرد، ما نیاز به یک گفتگو در مورد حفظ کردن اطلاعات داریم.

 اروپاییها باید از مقامات آمریکا بخواهند که این کشور به استانداردهای حفاظت اطلاعات در اروپا در زمان همکاری با ارائه دهندگان سرویس های مختلف در آمریکا احترام بگذارد.

ویچر امکان اعمال قوانین حفاظت از اطلاعات اروپا در آمریکا را بسیار سخت دانسته و در این مورد گفقت :اعمال این قوانینی بر فعالیتهای مقامات آمریکایی کار بسیار دشواری است، زیرا آنها مشمول قانون های اروپا نیستند.

کد خبر 2073363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha