۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰

خبرنگار گاردین :

جرئیات بیشتری از اسناد جاسوسی آمریکا منتشر می شود

جرئیات بیشتری از اسناد جاسوسی آمریکا منتشر می شود

یکی از خبرنگاران غربی که واسطه انتشار اسناد محرمانه مربوط به جاسوسی آمریکا از تمام کشورهای جهان بوده امروز سه شنبه اعلام کرد که اسناد جدیدی از این عملیات جاسوسی در راه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "گلن گرین والد" از خبرنگاران روزنامه گاردین اعلام کرد که افشاگری های بزرگی درباره شنود مکالمات تلفنی و رصد فعالیت های اینترنتی از سوی آمریکا، منتشر خواهد شد.

وی در ادامه گفت : ما اسناد زیادی در اختیار داریم که تا کنون کسی مطلبی درباره آنها نشنیده و در هفته ها و ماه های آتی این اسناد را منتشر می کنیم.

اسنادی که گرین والد درباره آنها سخن می گوید مربوط به جاسوسی آژانس اطلاعات ملی آمریکا از کشورهای جهان است. روزنامه گاردین از هفته گذشته دست به افشاگری زد و در ابتدا گزارشی را منشتر کرد که در آن ذکر شده بود آمریکا از شهروندان خود جاسوسی می کند.

بعد از این گزارش گاردین روز یکشنبه هفته جاری نیز بخش دوم از افشاگری های خود را منتشر و اعلام کرد که سازمان اطلاعات ملی آمریکا با ساخت دستگاهی به نام جاسوسی بدون مرز اقدام به جمع آوری اطلاعات از تمامی کشورهای جهان می کند.

فردی که این اطلاعات را در اختیار روزنامه انگلیسی قرار داده جوانی 29 ساله به نام "ادوارد اسنودن" است که کارمند سابق سازمات اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بوده است.

گرین والد به آسوشیتدپرس اعلام کرده که انتشار گزارش های جدید در این رابطه به نظر اسنودن و مطالبی که وی در اختیار روزنامه گاردین قرار می دهد بستگی دارد.

کد خبر 2073788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha