۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷

نظرسنجی عجیب در آمریکا

موافقت نیمی از مردم آمریکا با جاسوسی کاخ سفید از آنها

موافقت نیمی از مردم آمریکا با جاسوسی کاخ سفید از آنها

یک هفته است که کاخ سفید به شدت از سوی نشریات و نهادهای حقوق بشر به دلیل جاسوسی از شهروندان آمریکایی تحت فشار است اما امروز در کمال تعجب نتایج یک نظرسنجی منتشر شده که حکایت از رضایت نیمی از جمعیت ایالات متحده با این اقدام کاخ سفید دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی که توسط رویترز و موسسه Ipsos انجام گرفته نشان می دهد که در حدود نیمی از مردم آمریکا با جاسوسی از خود توسط دولت موافق هستند اما این جاسوسی باید بصورت محدود باشد.

در این نظرسنجی که از روز جمعه تا سه شنبه در جریان بوده است فقط یک سوم از شرکت کنندگان اعلام کردند که با این پدیده مخالف هستند.

این نظرسنجی به صورت آنلاین انجام شد و در آن 835 نفر شرکت کردند که 35 درصد از این افراد اعلام کردند جاسوسی باید با محدودیت های همراه باشد و 13 درصد نیز اعلام کرده اند که این اقدام (جاسوسی) باید تحت قوانین و مجوزهای خاصی انجام شود.

47 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که با شنود مکالمات خود از سوی دولت موافق نیستند اما اگر آژانس اطلاعات ملی آمریکا دلیل قابل قبولی برای این کار داشته باشند با آن موافق هستند. بر همین اساس 44 درصد از شرکت کنندگان نیز چنینی پاسخی در مورد رصد فعالیت های اینترنتی خود از سوی دولت داده اند.

این نظرسنجی در حالی انجام گرفته که کنگره آمریکا به شدت در پی دریافت پاسخی روشن در خصوص ای عملیات جاسوسی است که شخص "باراک اوباما" رئیس جمهور و "جیمز کلاپر" رئیس آژانس اطلاعات ملی آمریکا، به صراحت از آن دفاع کرده اند.

کد خبر 2074517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha