۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۸

گاردین فاش کرد

انگلیس از دیپلمات ها جاسوسی کرده است

انگلیس از دیپلمات ها جاسوسی کرده است

یک روزنامه غربی از اقدام دولت انگلیس در شنود مکالمات تلفنی و رصد ای میل های دیپلمات هایی خبر داد که در سال 2009 میلادی برای شرکت در نشست جی بیست به لندن سفر کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه گادرین در ادامه سلسه افشاگری های خود در مورد جاسوسی آمریکا و انگلیس از شهروندان داخلی و خارجی پرونده ای را در خصوص اقدام دولت بریتانیا در رابطه با جاسوسی لندن از دیپلمات های غربی منتشر کرده است.

گاردین در توضیح این پرونده می نویسد : در سال 2009 میلادی انگلیس میزبان نشست جی بیست بود از همین رو مقامات انگلیس با دایر کردن کافی نت های قلابی اقدام به هک و رصد فعالیت های اینترنتی از جمله ای میل های دیپلمات هایی نمودند که برای شرکت در این نشست به لندن آمده بودند.

به نوشته گاردین، علاوه بر رصد فعالیت های اینترنتی، مکالمات تلفنی این دیپلمات ها نیز از سوی منابع اطلاعاتی رصد می شد . این موضوع در حالی فاش می شود که انگلیس از امروز دوشنبه میزبان نشست جی هشت است که در آن اغلب دیپلمات هایی که در سال 2009 برای شرکت در نشست جی بیست به لندن رفته بودند برای حضور در نشست جی هشت به بلفاست خواهند آمد و همین موضوع می تواند منجر به بروز تنش هایی میان انگلیس و مقاماتی شود که به بلفاست می آیند زیرا آنها می خواهند بدانند که آیا در سال 2009 هدف جاسوسی انگلیس بوده اند یا خیر .

بر اساس این گزارش، جاسوسی از دیپلمات های غربی در جریان نشست جی بیست لندن بر عهده دفتر مرکزی ارتباطات دولتی بود که روابط گسترده ای با اژانس اطلاعات ملی آمریکا دارد.

در روزهای اخیر و بدنبال انتشار اسناد جاسوسی امریکا از کشورهای مختلف جهان توسط روزنامه گاردین، برخی از مقامات انگلیسی خواستار دریافت اطلاعات در مورد رابطه دفتر مرکزی ارتباطات دولتی انگلیس و آژانس اطلاعات ملی آمریکا شده اند.

برهمین اساس انتشار این گزارش جدید موجب افزایش حدس و گمان ها در مورد ارتباطات آژانس اطلاعات ملی امریکا و دفتر مرکزی ارتباطات دولتی انگلیس می شود زیرا مقامات آمریکایی و انگلیسی از جاسوسی این نهادها با عنوان تلاش برای حفظ امنیت و جلوگیری از فعالیت های تروریستی دفاع کرده اند.

بر اساس اسناد منتشر شده توسط گردین، آژانس اطلاعات ملی آمریکا دستگاهی جاسوسی به نام جاسوسی بدون مرز تولید کرده بود که با استفاده از آن و کلیک کردن بر روی نقشه هر کشور می تواند در جریان مکالمات تلفنی شهروندان این کشور و فعالیت های اینترنتی آنها قرار بگیرد.

کد خبر 2078685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha