۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۰

فنایی:

همه واحدهای فعال صنعتی نمونه و ارزشمند هستند/ از واحدهای نمونه تجلیل می شود

همه واحدهای فعال صنعتی نمونه و ارزشمند هستند/ از واحدهای نمونه تجلیل می شود

یزد - خبرگزاری مهر: رئیس خانه صنعت و معدن یزد با اشاره به گرامیداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای نمونه گفت: همه واحدهای فعال صنعتی نمونه و ارزشمند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین فنایی، صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی صاحبان صنایع در برگزاری گرامیداشت روز صنعت اظهار داشت: از نظر خانه صنعت و معدن، تمامی واحدهایی که در این شرایط فعالیت دارند و چراغ تولید و صنعت را روشن نگه داشته‌ اند، نمونه و برتر هستند.

وی با اشاره به شرایط موجود کشور و اعمال تحریم های غرب علیه کشور ایران افزود: واحدهایی که در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی برای حفظ اشتغال و تولید و چرخه اقتصاد کشور فعالیت می‌‌کنند باید گلباران شوند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر گرامیداشت روز صنعت و تجلیل از صنایع نمونه ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت صنعت و معدن با خانه‌ صنعت و معدن، برگزاری این مراسم و معرفی واحدهای نمونه به عهده خانه‌ها گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس ضرورت دارد تا همه اعضای خانه صنعت و مدیران صنایع در معرفی واحدهای نمونه، این تشکل را یاری رسانی کنند.

شاخص هاي معرفي واحدهاي نمونه صنعتي در يزد اعلام شد

فنایی ادامه داد: رویکرد ما ارتباط، اعتماد و تعامل با سایر تشكل هاي صنعتي و صاحبان صنایع است و از نقطه نظرات آنها در همه موارد از جمله در برگزاري با شكوه مراسم گراميداشت روز صنعت و معدن استقبال مي شود.

وی همچنین خواستار تلاش مضاعف و همكاري بيشتر دستگاه‌ها و واحدهاي ذيربط بويژه در برگزاري مراسم گراميداشت هفته صنعت و معدن شد.

رئیس خانه صنعت و معدن یزد افزود: شاخص‌ هایی برای معرفی واحدهای نمونه در نظر گرفته شده و فرم نظرسنجی آماده است تا براساس آن شاخص‌ ها واحدها معرفی شوند.

فنایی تصریح کرد: شاخص ‌های در نظر گرفته شده برای معرفی واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان در بخش‌ های مختلفی از جمله  معرفی پیشکسوتان نمونه صنعتی و معدنی، فعالان بخش تحقیقاتی و پژوهشی، واحدهای رعایت کننده مسائل زیست محیطی، مدیران مهرورز، واحدهای فعال صادراتی و ... است.

وی تجلیل از مدیران سرمایه‌گذار، مدیران نوآور و تکنولوژی، نخبگان و مخترعان نوجوان و جوان همچنین واحدهای برتر کار آفرین را از دیگر سرفصل‌ها و شاخص‌های تجلیل از واحدهای نمونه برشمرد.

واحدهاي نمونه در دريافت و بازپرداخت تسهيلات تجليل مي‌شوند

این فعال صنعتی بیان داشت: همچنین واحدهایی که در دریافت تسهیلات و بازپرداخت آن به بانک‌ها خوش‌حساب بوده اند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به معدنی بودن استان و تلاش‌های معدنکاران استان در این زمینه اظهار داشت: در بخش معدن نیز از واحدهای معدنی که در زمینه فرآوری معدن و پیشکسوتان معدنی تقدیر خواهد شد.

فنایی ادامه داد: اجماع نظر بر این است تا به صورت فراگیر و همه جانبه با زوایای مختلف، ارزیابی دقیقی از واحدها ارائه شود و در بخش‌های مختلف برگزیدگانی معرفی و تجلیل شوند.

وی همچنین بیان داشت: بسیاری از واحدهای فعال صنعتی در شرایط فعلی کشور با حفظ اشتغال موجود و ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان به برندی معتبر تبدیل شده اند که از این واحدها نیز تجلیل خواهد شد.

رئیس خانه صنعت و معدن یزد در بخشی از سخنان خود با اشاره به اعمال تحریم‌های شدید غرب علیه کشور ایران گفت: شرایط تحریم فرصتی طلایی برای ایران رقم زد و اکنون بهترین فرصت برای خودسازی و تلاش برای تولید ملی است.

فنایی اظهار داشت: متاسفانه مصرف کننده در کشور اعتماد چندانی به تولیدات داخلی ندارد این درحالیست که بسیاری از کالاهای تولید داخل با کیفیت بالاتر و بهتر از محصولات خارجی عرضه می‌ شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از محصولات داخلی کشور به برند تبدیل شده‌اند، عنوان کرد: شرایط فعلی برای معرفی محصولات داخلی مناسب است و باید به سمتی حرکت کنیم تا اگر روزی تحریم‌ها برداشته شد و اجناس خارجی به کشور آمد، مصرف کننده تمایل به کالای داخلی داشته باشد.

----------------

عكس: مسعود ميرجليلي

کد خبر 2074490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha