۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۴۴

مظفری خبر داد:

تولید 2.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان مرکزی

تولید 2.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی میزان تولید محصولات زراعی، باغی و دامی سال گذشته را 2.5 میلیون تن عنوان کرد و گفت: این میزان تولیدات در سطح استان رکورد خوبی است که تلاش می شود این تولیدات در سال جدید نیز افزایش یابد.

عباس مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از مجموع تولیدات 2.5 میلیون تنی استان در سال گذشته مقدار 1.8 میلیون تن مربوط به محصولات زراعی و  441 هزار تن آن مربوط به بخش دام و طیور و شیلات بوده است.

وی گفت: در سال گذشته تولیدات استان در بخش محصولات باغی 430 هزار تن بوده است که از این میزان،  59 هزار تن مربوط به محصولات میوه دار و  10 هزار تن مربوط به پسته بوده است که دارای برند ارگانیک است و از این مقدار تولید پسته ارگانیگ میزان 9 هزار تن مازاد مصرف استان بوده و صادر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تجلیل از کشاورزان برتر در امر تولید گامی مهم در تشویق آن ها به تولید بیشتر و با کیفیتی بهتر دانست و عنوان کرد: در هفته جهاد کشاورزی از تعداد 51 نفر کشاورز نمونه در زمینه های مختلف دام و طیور، تولیدات گیاهی، صنایع تکمیلی و تشکل ها و تعاونی ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: هدف از تحلیل از کشاورزان نمونه برگزاری گردهمایی بین کشاورزان ایجاد و ترویج رقابت سالم بین کشاورزان است.
 

کد خبر 2078162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha