۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲

سمائی خبرداد:

آغاز خرید توافقی محصول جو از کشاورزان استان مرکزی/ پیش بینی خرید 2 هزار تن جو

آغاز خرید توافقی محصول جو از کشاورزان استان مرکزی/ پیش بینی خرید 2 هزار تن جو

اراک-خبرگزاری مهر: مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری استان مرکزی آغاز خرید توافقی محصول جو از کشاورزان خبر داد و گفت: با شروع برداشت جو از مزارع، کار خرید توافقی این محصول از کشاورزان استان نیز آغاز شده است.

احسان سمائی  در گفتگو با خبرنگار مهر قیمت هر کیلوگرم جو به صورت توافقی را با توجه به کیفیت محصول 605 تا 680 تومان اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از دو هزار تن محصول از کشاورزان خریداری شود.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 400 تن جو به صورت توافقی از کشاورزان استان خریداری شد افزود: هم اکنون کار خرید توافقی در شهرستان های اراک ، فراهان، خنداب ، شازند و کمیجان در  حال انجام است.

سمائی اظهارداشت: پرداخت به موقع پول به کشاروزان، جلوگیری از خروج نهاده های کشاورزی، کاهش هزینه ها و ذخیره سازی خوراک دام از جمله اهداف خرید توافقی جو است.

مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری استان گفت: تامین نقدینگی خرید توافقی جو از طریق تحصیلاتی که صندوق حمایت ا ز توصعه بخش کشاورزی پرداخت می کند تامین می شود که در این راستا دامدار 50 درصد وجه و صندوق 50 درصد دیگر را پرداخت می کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان نیز گفت: تامین نقدینگی خرید توافقی برای سومین سال متوالی با عاملیت سهام داران این صندوق انجام می شود و امسال بالغ بر سه میلیارد تومان تسهیلات برای این امر اختصاص یافته است.

محمد رضا خالقی افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سال گذشته 800 میلیون تومان تسهیلات برای تامین نقدینگی به کشاورزان استان پرداخت کرده است.
 

کد خبر 2083468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha