۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۰۲

انصاری خبر داد:

نوزدهمین روز آلوده اراک با کاهش ساعات اداری مواجه شد/ رشد 48 درصدی آلودگی هوا

نوزدهمین روز آلوده اراک با کاهش ساعات اداری مواجه شد/ رشد 48 درصدی آلودگی هوا

اراک - خبرگزاری مهر: در حالی کلان شهر اراک نوزدهمین روز آلوده خود را پشت سر می گذارد که بنابر تصمیم استاندار مرکزی ساعت کاری امروز و فردا را دو ساعت کاهش داده است تا از شدت آلودگی هوا کاسته شود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: غلظت آلاینده های موجود در هوای اراک در صبح روز جاری 194 میکروگرم بر متر مکعب بوده که بیش از دو برابر حد مجاز رسیده است.

دکتر امیر انصاری با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته ميزان غلظت ريزگردهاي موجود در هواي شهر اراک 222 بوده است گفت: در صورتی که حد مجاز آن ۹۰ ميكروگرم بر متر مكعب می باشد.

افزایش 48 درصدی آلودگی هوا نسبت به مدت مشابه

وی با بیان اینکه طی روز گذشته افق دید نیز کمتر از 500 متر بوده است تصریح کرد: ميزان ازن موجود در هواي اراك نيز در ساعت هشت امروز 104 واحد بوده در حالي كه شاخص استاندارد سنجش اين آلاينده ۷۱ واحد است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: به دلیل آلودگی بیش از حد مجاز هوای این شهر، کلیه ادارات کلانشهر اراک و شازند امروز و فردا از ساعت 12 ظهر به بعد تعطیل شدند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون شهر اراک 43 روز آلودگی بیش از حد مجاز را به همراه داشته است بیان کرد: در حالی که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش را به دنبال داشته است.

کد خبر 2078764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha