۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۰۵

«وظیفه‌گرایی اخلاقی از دیدگاه کانت» منتشر می شود

«وظیفه‌گرایی اخلاقی از دیدگاه کانت» منتشر می شود

پروژه «وظیفه گرایی اخلاقی از دیدگاه ایمانوئل کانت» در پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انجام و به زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر علیزاده، کارشناس گروه فلسفه و اخلاق پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه کانت بزرگترین فیلسوف وظیفه گراست که نظریۀ اخلاقی او تأثیری شگرف در اخلاق ایجاد کرده است، گفت: این نظریه یکی از عمده ترین نظریات در موضوع "اخلاق هنجاری" است.

وی افزود: در این تحقیق پس از بیان کلیاتی در باب اخلاق هنجاری، اقسام، تعاریف و شاخصه های وظیفه گرایی مورد بحث قرار می گیرد و در پایان نظریۀ کانت مورد بررسی قرار می گیرد.
 
علیزاده اظهار داشت: در این پژوهش به پرسش‌هایی چون: چه شاخصه ها و ویژگی هایی نظرات آنها را وظیفه گرا کرده است؟ مفاهیم وظیفه، الزام، جواز، مسؤلیت، درست و نادرست از دید این فیلسوف به چه معناست؟ آیا وظایف و الزامات اخلاقی مطلق اند یا استثناء‌پذیر؟ آیا وظایف اخلاقی متکثرند یا می توان آنها را به یک اصل اصیل برگرداند؟ پاسخ داده می شود.

این کارشناس و محقق در پایان با بیان اینکه شیوه ارائه مطالب در این تحقیق به صورت توصیفی ـ تحلیلی می باشد از انتشار این پروژه در ماه های آینده خبر داد.

کد خبر 2079110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha