۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۰۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خبرنگاران خارجی آزادانه انتخابات را پوشش دادند/ پاسخ به اظهارات نامزدها

خبرنگاران خارجی آزادانه انتخابات را پوشش دادند/ پاسخ به اظهارات نامزدها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: خیلی از خبرنگاران خارجی آزادانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را پوشش دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها صبح امروز سه شنبه 28 خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون مطبوعاتی وی و جمعی از اهالی رسانه در سرای روزنامه‌نگاران ایران برگزار شد.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این برنامه با تبریک ایام شعبانیه خطاب به خبرنگاران گفت: امیدوارم مهمترین خبری که به دنیا مخابره می‌کنید، ظهور منجی عالم بشریت باشد.

وی سپس با تقدیر از رسانه‌ها و به ویژه خبرنگارانشان در خلق حماسه سیاسی تصریح کرد: علی رغم تبلیغات رسانه‌های بیگانه و به خاطر تمهیداتی که برای پوشش رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری اندیشیده شده بود فضای معقول و سالمی برای این کار پیش از انتخابات به وجود آمد و خوشبختانه در منظر جهانیان یک حرکت تاریخی دیگر شکل گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خیلی از خبرنگاران خارجی که در این رویداد حضور داشتند، آزادانه فعالیت کردند و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را پوشش دادند و این رویداد مهم را به سراسر دنیا مخابره کردند. این کار باعث شد که خیلی‌ها که با ما دشمنی داشتند زبان به تحسین گشودند و حتی کاخ سفید اعلام کرد که به انتخاب مردم ایران احترام می‌گذارد.

حسینی اضافه کرد: در دوران‌های مختلف افرادی با گرایش‌های گوناگون در مسند ریاست جمهوری انتخاب شده‌اند و این طور نبوده که دولت‌ها بتوانند در آرای مردم تاثیر داشته باشند. خوشبختانه هیچ مشکلی هم در انتخابات به وجود نیامد و تردید و تشکیکی هم ایجاد نشد و همه کاندیداهای بازمانده هم به جناب آقای روحانی تبریک گفتند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد تحول در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی در دولت آینده گفت: غالب افرادی هم که وارد دولت‌های دهم و یازدهم شدند خالصانه وارد شدند و عمل کردند، به عنوان مثال در همین معاونت مطبوعاتی چه کارهای مهمی انجام شده است؛ در دولت نهم بود که نمایشگاه مطبوعات از نمایشگاه کتاب مستقل شد و سال گذشته هم ما نمایشگاه نشریات خانوادگی و دانشگاهی و تخصص را برگزار کردیم. یکی دیگر از فعالیت‌ها همین جشنواره فصلی مطبوعات است که امیدوارم استمرار داشته باشد.

حسینی این جشنواره را یک الگو برای حوزه مطبوعات عنوان کرد و گفت: اینکه تعدادی داور صاحبنظر بنشینند و نقاط قوت مطبوعات را بیان کنند، بسیار مهم است و از سوی دیگر باید به کسانی که آثار خوب در مطبوعات می‌نویسند، خداقوت گفت که این کارکرد جشنواره مطبوعات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با یادآوری نخستین جشن پیش‌نگاران مطبوعات ایران ابراز امیدواری کرد، دومین دوره این جشن هم در پایان دولت دهم برگزار شود.

حسینی سپس به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در دولت فعلی در حوزه مطبوعات از جمله صدور بالغ بر 2 هزار مجوز و اعطای مجوز روزنامه به همه استان‌های کشور و صدور مجوز 19 خبرگزاری اشاره کرد و گفت: در خصوص موسسات فرهنگی و هنری هم همین روند بوده است و مجوزهای متعددی برای متقاضیان صادر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقبی هم به اظهارات برخی نامزدهای ریاست جمهوری در خصوص تعدد انجمن‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد در دوره‌های قبل از دولت فعلی زد و گفت: در همین دوره هم مجوزهای زیادی برای چنین انجمن‌هایی صادر شده و این روند تا آخرین روزی که ما در خدمت مردم عزیز باشیم، ادامه دارد.

وی خطاب به جامعه مطبوعاتی کشور هم گفت: من از شما انتظار دارم اگر در همین مدت باقی مانده مسئولی در حوزه‌های مرتبط با ما کارش را انجام نداد، از او بخواهید پاسخ دهد. انتظار داریم همان طور که تاکنون دوستی و مرافقت بین ما بوده است، این ادامه داشته باشد و دولت آینده هم بتواند این مسیر را تداوم بخشد.

در این مراسم همچنین محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با تبریک پیروزی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تبریک پیروزی دکتر حسن روحانی در این انتخابات به وی ابراز امیدواری کرد روحیه نشاط و شادابی در جامعه تداوم داشته باشد.

وی در ادامه از برگزاری نهمین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این جشنواره یک کار مبنایی و اصولی و علمی است، نه یک کار تبلیغاتی و سطحی. کارهای تبلیغاتی و سطحی و کارهایی که برای خبرسازی است، نمی‌تواند دوام بیاورد. من امیدوارم این جشنواره در دولت بعدی هم ادامه پیدا کند.

محمدزاده همچنین با اشاره به تدوین بیش از 100 عنوان کتاب آموزشی در حوزه روزنامه‌نگاری در دوره وی و غلبه منابع تالیفی بر ترجمه‌ای، از انتشار نخستین جلد دانشنامه مطبوعات ایران شامل مداخل «آ» و «الف» تا پایان دولت دهم خبر داد و در پایان سخنانش از حمایت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های معاونت متبوعش قدردانی کرد.

کد خبر 2079490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha