۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۶

دن گاسپار در گفتگو با مهر:

دوست دارم تشویق احمدی را بشنوم نه دروازه‌بانی که دیگر در تیم ملی نیست

دوست دارم تشویق احمدی را بشنوم نه دروازه‌بانی که دیگر در تیم ملی نیست

مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی با اشاره به اینکه عملکرد بسیار خوب رحمان احمدی یکی از دلایل اصلی صعود تیم ملی به جام‌جهانی بود، گفت: یکی از آرزوهای من این است هواداران به عملکرد احمدی اطمینان کرده و از این به بعد صدای تشویق شدن او را در ورزشگاه‌ها بشنویم نه افرادی که در تیم ملی حضور ندارند.

دن گاسپار در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 برزیل ضمن بیان مطلب فوق، گفت: از لحاظ شخصی، به دنیا آمدن فرزندانم فراموش نشدنی‌ترین اتفاق زندگی‌ام بود و موفقیت در صعود به جام جهانی با تیم ملی ایران مطمئنا جزو بهترین اتفاقات در حرفه ورزشی‌ام بود.

روزهای بسیار سخت را با صعود به جام جهانی شیرین کردیم
وی با بیان اینکه دلایل مختلفی برای صحبتش دارد، ادامه داد: از یک سو چالش‌های بسیاری را در این مدت پشت سر گذاشتیم و روزهای بسیار سخت را با صعود به جام جهانی شیرین کردیم و از سوی دیگر اینکه با کمترین گل خورده به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی شدیم که این مسائل برای من بسیار مهم بود و باعث شد یکی از بهترین وقایع فوتبالی‌ام رقم بخورد.

موفقیت ایران بزرگ و فراموش نشدنی است
مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی ایران اضافه کرد: قبلا با تیم‌های ملی پرتغال و آفریقا در جام جهانی حضور داشتم ولی این موفقیت بزرگ و فراموش نشدنی است. من در چهار قاره جهان موفقیت‌های مختلفی داشتم، در لیگ قهرمانان و جام یوفا، جام هایی را کسب کردم اما همان طور که گفتم به خاطر شرایط سخت و در نهایت کسب یک موفقیت بزرگ صعود با ایران به جام جهانی، برایم بسیار خوشحال کننده و ارزشمند است.

مهم خوشحالی مردم از صعود تیم ملی است
وی در ادامه خاطرنشان کرد: چیزی که امروز مهم است و کاملا آن را می‌دانم و درک می کنم این است که به خاطر این صعود بزرگ ملت ایران چقدر خوشحال هستند و امیدوارم این خوشحالی‌ها ادامه داشته باشد.

به عملکرد خوب رحمان ایمان داشتیم
گاسپار در پاسخ به این سئوال که آیا کنار گذاشتن رحمتی و استفاده از رحمان احمدی به عنوان دروازه‌ان اصلی تیم ملی یک ریسک بزرگ نبود؟، گفت: نه، در ذهن ما این تصمیم سختی نبود زیرا ایمان داشتیم رحمان احمدی می‌تواند دروازه‌بان مطمئنی باشد. عملکرد رحمان مقابل کره نمایانگر تعهد و مسئولیت پذیری اش است.

آرزویم این است صدای تشویق شدن رحمان را بشونم
وی در ادامه به نکته جالبی هم اشاره کرد: الان آرزوی من این است هواداران فوتبال ایران اعتماد و اطمینان کاملی به عملکرد رحمان احمدی داشته و قدردان نمایش‌های خوبی او در سه بازی مهم مقابل قطر، عمان و کره‌جنوبی باشند. آرزوی دیگر من این است وقتی در بازی‌های آینده ملی رحمان احمدی برای گرم کردن به زمین می‌آید یا درون دروازه می‌ایستد صدای تشویق شدنش از سوی هواداران را بشنویم نه اینکه آنها افرادی را تشویق کنند که در تیم ملی حضور ندارند.

تنها به این فکر نباشند دروازه‌بان تیم خود درون دروازه بایستد
مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: هواداران فوتبال باید بدانند فرقی نمی‌کند طرفدار استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان و یا ...هستند زیرا در روز بازی ملی هدف باید این باشد که همه برای موفقیت تیم ملی متحد شوند و تنها به این فکر نباشند دروازه‌بان تیم خود درون دروازه بایستد و آنها باید از هر کسی که به عنوان دروازه‌بان اصلی به میدان می‌رود، حمایت کنند.

عملکرد رحمان باعث پیروزی برابر کره شد
وی با ابراز رضایت از عملکرد رحمان احمدی در سه بازی گذشته تیم ملی ادامه داد: فکر می‌کنم و مطمئنم او بسیار عالی بود، شکی نیست رحمان احمدی تاثیر بسیار مثبتی در بازی با کره‌جنوبی داشت و عملکرد او این نتیجه مهم را رقم زد.

پاسخ به وضعیت آینده رحمتی
گاسپار در مورد اینکه آیا فکر می‌کند در آینده شرایط برای بازگشت رحمتی به تیم ملی مهیا می‌شود؟، تصریح کرد: برای رحمتی احترام قائل هستم اما باید بگویم سرمربی ما تجربه کافی دارد که بتواند تصمیمات مناسبی برای حفظ منافع تیم ملی بگیرد.

از درون دروازه دغدغه‌ای نداریم
وی اضافه کرد: ما سه دروازه‌بان بسیار خوب در این مدت داشتیم و هیچ دغدغه‌ای از حضور آنها درون دروازه تیم ملی نداشتم و در آینده و خصوصا برای جام جهانی هم هیچ مشکلی در این خصوص احساس نمی‌کنم. رحمان، سوشا مکانی و علیرضا حقیقی و یا حتی نفراتی مانند حامد لک همگی کاملا آماده هستند که از دروازه تیم ملی حفاظت کنند. بنده هیچ شکی در این خصوص ندارم و به عملکرد آنها ایمان دارم.

داوری مشکل پزشکی داشت، در آینده دعوت می‌شود
مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی در مورد وضعیت دانیال داوری و دعوت نشدن او برای حضور در این سه بازی تصریح کرد: دانیل مشکل پزشکی داشت و در زانویش درد شدیدی را احساس می کرد. او باید تزریقاتی در زانویش انجام می داد و برای بهبود نیاز به زمان طولانی داشت. قطعا در آینده او یکی از آپشن های مورد نظر ما برای حضور در اردوهای تیم ملی خواهد بود.

دوست دارم در تیم ملی ایران بمانم
وی با بیان اینکه ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران به تصمیم خودش بستگی دارد، خاطرنشان کرد: من دوست دارم در تیم ملی ایران بمانم و هیچ دلیلی ندارد که به همکاری خود پایان دهم.

موفقیت در جام جهانی نیاز به برنامه‌ریزی منسجمی دارد
گاسپار در پایان گفت: امروز باید کار مهمتری انجام دهیم کاری بسیار دشوارتر از صعود به جام جهانی و آن هم موفقیت در جام جهانی فوتبال است که نیاز به برنامه‌ریزی منسجم‌تری دارد.

کد خبر 2080928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha