۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۱۶

علی دوستی‌مهر در گفتگو با مهر:

حضور پرقدرت در جام‌جهانی مهمتر از صعود است/ نوجوانان را هم حمایت کنیم

حضور پرقدرت در جام‌جهانی مهمتر از صعود است/ نوجوانان را هم حمایت کنیم

سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال ایران با اشاره به اینکه تنها نباید برای انجام سه بازی به جام جهانی برزیل برویم زیرا عاقبت خوبی ندارد، گفت: این صعود بسیار ارزشمند بود اما مهمتر از آن این است که در جام‌جهانی هم پرقدرت ظاهر شویم تا کسی نگوید تیم ملی ایران با شانس جواز حضور در این رقابت‌ها را بدست آورده است.

علی دوستی‌‎مهر در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل ضمن بیان مطلب فوق گفت: همه از این موفقیت بزرگ خوشحالیم زیرا صعود تیم ملی به جام جهانی از جهات سیاسی اقتصادی و غیره برای ایران بسیار مفید و تاثیر گذار خواهد بود.

استفاده از اتفاقات مثبت صعود به جام جهانی برای پیشرفت فوتبال
وی با بیان این که خیلی‌ها برزیل را به خاطر فوتبالیست‌هایش می‌شناسند، افزود: حضور در جام جهانی در کنار مسائل فنی می‌تواند در بخش‌های سیاسی اقتصادی و حتی فرهنگی ایران و فوتبالش را تحت الشعاع قرار دهد که باید از این اتفاقات مثبت برای پیشرفت فوتبال به بهترین شکل استفاده کرد.

جام جهانی دانشگاهی بزرگ برای فوتبال است
سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال ایران اضافه کرد: جام جهانی دانشگاهی بزرگ برای فوتبال هر کشور خصوصا تیم های نوجوانان، جوانان و امید است که پشت سر تیم بزرگسالان قرار دارند. قطعا اگر ما دانشگاه خوبی نداشته باشیم کسانی که در سطوح پایین‌تر مسیر موفقیت را طی می‌کنند انگیزه ای برای صعود به رده‌های بالاتر ندارند.

حضور پرقدرت در جام جهانی مهم‌تر از صعود
وی با اشاره به اینکه صعود به جام جهانی موجی از شادی را به کشور ایران تزریق کرد، ادامه داد: این صعود بسیار ارزشمند بود اما مهم‌تر از آن این است که در جام جهانی هم پرقدرت ظاهر شویم تا کسی نگوید تیم ملی ایران با شانس جواز حضور در این رقابت‌ها را بدست آورده است. به همین دلیل باید با یک برنامه‌ریزی مناسب تیم را به بهترین شکل آماده حضور در جام جهانی کنیم.

نیاز به بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های پرقدرت دنیا
دوستی‌مهر با تاکید بر اینکه در این شرایط حتی نباید یک روز را هم از دست داد، یادآور شد: یکی از مهمترین امکانات برای آماده‌سازی مطلوب برگزاری بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های پرقدرت دنیاست، این مسئله باعث می‌شود تیم شکل بهتری پیدا کند و شخصیتش برای موفقیت در جام جهانی بالاتر برود.

تنها برای بازی کردن به برزیل برویم، عاقبت خوبی ندارد
"دلمان نباید خوش باشد که به جام جهانی صعود کرده‌یم و در برزیل سه بازی انجام دهیم و برگردیم" وی با اشاره به این مسئله افزود: اینکه تنها برای بازی کردن به جام جهانی برویم، عاقبت خوبی برای فوتبالمان ندارد. ما باید از این فرصت بزرگ برای پیشرفت تیم بزرگسالان و سایر تیم‌های پایه هم استفاده کنیم.

تقویت تیم‌های نوجوانان و بزرگسالان که در جام جهانی هستند
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران که اعتقاد دارد حضور در جام جهانی می‌تواند نقطه شروع موفقیت‌های آینده فوتبال باشد، تصریح کرد: امروز نیاز است همه دست به دست هم دهیم و برنامه خوبی برای کل فوتبال تدوین کنیم تا از یک سو تیم‌هایی مانند تیم بزرگسالان و نوجوانان در جام‌های جهانی پیش رو بدرخشند و از سوی دیگر این دلگرمی به وجود آید که فوتبال ما با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند به جام جهانی صعود کند.

چگونگی صعود به جام جهانی در هر چهار سال
وی در توضیح این مطلب اظهار داشت: امروز باید به تیم نوجوانان بیشتر اهمیت دهیم زیرا تا چند ماه دیگر باید در جام جهانی به میدان برود و از اعتبار فوتبال ایران در آن مسابقات مهم دفاع کند. قطعا اگر به تیم‌های نوجوانان، جونان و امید بیشتر بها دهیم و کار سازندگی را به بهترین شکل انجام دهیم، هر چهار سال یکبار می‌توانیم بدون دغدغه به جام جهانی صعود کرده و با یک لغزش کوچک حضور در این مسابقات را از دست نداده و شخصیتمان زیر سوال نرود.

غرق شدن در شادی صعود زمینه‌ساز ناکامی‌‌های آینده
دوستی‌مهر غرق شدن در شادی صعود به جام جهانی را زمینه‌ساز ناکامی‌‌های آینده دانست و تصریح کرد: اینکه به جام جهانی رفتیم، کارمان را سنگین و مسئولیتمان را چند برابر می‌کند زیرا باید با قدرت بیشتر برنامه‌ها را ادامه دهیم تا این موفقیت‌ها مقطعی نباشد. به دست آوردن هر چیزی آسان است اما حفظ و پیشرفت در آن به مراتب سخت تر است.

باید 100 درصد توان‌مان را به کار ببندیم
وی اضافه کرد: اگر 50 درصد توانمان را برای صعود به جام جهانی به کار بستیم، برای حفظ و تکرار آن به صورت متوالی باید 100 درصد توان‌مان را به کار بگیریم زیرا در غیر اینصورت در دوره‌های بعدی باید باز هم برای صعود به جام جهانی اسیر اما و اگرها شده و باید دل به اتفاقات فوتبالی ببندیم.

فدراسیون از زیر فشارها خارج شد
سرمربی تیم فوتبال زیر 17 سال با تاکید بر اینکه حضور هر هشت ساله ایران در جام جهانی نشان می‌دهد در گذشته با برنامه‌ریزی قاطع اقدامات‌مان پیش نرفته است، تاکید کرد: در چندماه گذشته فدراسیون با معضل‌های بسیاری رو به رو بود و تحت فشارهای زیادی در مورد راه نیافتن به جام جهانی قرار داشت. اما خوشبختانه امروز این صعود که حاصل کار گروهی تلاش مسئولان کادر فنی و بازیکنان بود باعث شد، مسئولان برای برنامه‌ریزی و آماده‌سازی دیگر تیم‌های با آرامش بیشتری کارها را پیش ببرند.

موفقیت تیم نوجوانان، تضمین کننده آینده فوتبال
وی با اشاره به اینکه باید در این شرایط تیم‌های پایه بیشتر دیده شوند، اضافه کرد: رفتن به جام جهانی باعث می‌شود تیم نوجوانان ایران در مسابقات جهانی با قدرت بیشتری به میدان برود، هرچند نگاه‌ها هم به این تیم تغییر خواهد کرد، به همین دلیل باید مسئولان بیش از گذشته به این تیم توجه کنند. ضمن اینکه اهالی فوتبال نباید تمام هوش و حواس خود را به تیم بزرگسالان معطوف کنند زیرا تیم نوجوانان اگر بتواند موفق باشد، می‌تواند آینده بهتری را برای فوتبال ایران رقم بزند.

در این شرایط شانس موفقیت تیم نوجوانان کم است
دوستی‌مهر در پایان گفت: در شرایط فعلی شانس تیم نوجوانان برای تکرار موفقیت‌های گذشته کم است و اگر می‌خواهیم این تیم همانند 4 سال پیش در جام جهانی نوجوانان بدرخشد و تیم‌های مطرحی همچون هلند و گامبیا که قهرمان آفریقا بود را شکست دهد، باید در 3 ماه باقی‌مانده تا آغاز جام جهانی نوجوانان، این تیم در اردوها و بازی‌های تدارکاتی خارجی به میدان برود، تنها اتفاقی که باعث می‌شود این تیم با آمادگی کامل در جام جهانی 2013 امارات حضور یابد.

کد خبر 2081667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha