۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱

غلامرضا بهروان در گفتگو با مهر:

هرچقدر در فوتبال هزینه کنیم ضرر نکردیم/ فوتبال باید به حق قانونی‌اش برسد

هرچقدر در فوتبال هزینه کنیم ضرر نکردیم/ فوتبال باید به حق قانونی‌اش برسد

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ با اشاره به اینکه مهم‌تر از صعود، حضور مقتدرانه تیم ملی در جام جهانی است، گفت: در فوتبال هرچقدر هزینه کنیم، در صورتی که هزینه‌های‌مان اصولی و منطقی باشد، ضرر نکردیم زیرا هیچ پدیده‌ای نمی‌تواند چنین شور و شعفی را بین مردم ایران ایجاد کند.

غلامرضا بهروان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص صعود تیم ملی ایران به جام‌جهانی ضمن بیان مطلب فوق گفت: این موفقیت بزرگ را به همه ایرانیان باید تبریک گفت. بازیکنان در این سه بازی خصوصا بازی با کره‌جنوبی غیرتمندانه و به بهترین شکل برنامه‌های کادر فنی را در زمین پیاده کردند و خدا هم کمک کرد تا در چنین شرایطی به جام جهانی صعود کنیم.

مردم ایران مستحق جهانی شدن تیم ملی بودند
وی با بیان اینکه مردم ایران مستحق این بودند که تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی صعود کند، تاکید کرد: امیدوارم در باد این پیروزی نخوابیم و از نکات مثبتی که این صعود برایمان در پی داشته، برای حل مشکلات فوتبال استفاده کنیم. مسئولان هم باید نگاه ویژه‌ای نه تنها به تهران بلکه به فوتبال تمام نقاط کشور داشته باشند تا با برنامه‌ریزی منسجمی برای پیشرفت فوتبال در سراسر کشور، شرایطی را بوجود آورند که در آینده هم فوتبال ایران دارای تیم‌های ملی قدرتمندی باشد.

هرچقدر در فوتبال هزینه کنیم، ضرر نکردیم
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در ادامه افزود: تنها فوتبال باعث نشاط و شادابی مردم ایران از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه کشور می‌شود. این نشان می‌دهد اگر در فوتبال هرچقدر هزینه هم کنیم، در صورتی که هزینه‌های‌مان اصولی و منطقی باشد، ضرر نکردیم زیرا هیچ پدیده‌ای نمی‌تواند چنین شور و شعفی را بین مردم ایران ایجاد کند.

به فکر استاندارد کردن زیرساخت‌ها و امکانات باشیم
وی با بیان اینکه فوتبال ما دارای عیوب و اشکالاتی است که در این فضا باید به آنها پرداخته شود، خاطرنشان کرد: امروز باید به فکر استاندارد کردن زیرساخت‌ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری باشیم و باشگاه‌ها را از سطوح پایه تا بخش کلان طبق استانداردهای بین‌المللی توسعه داده و مورد بهره‌برداری قرار دهیم. فوتبال اگر درست حمایت شود، حتی می‌تواند هزینه‌های خود را به بهترین شکل تامین کند ولی برای رسیدن به آن نقطه نیاز به برنامه‌ریزی و تکمیل امکانات داریم.

مهمتر از صعود، حضور مقتدرانه در جام جهانی است
بهروان صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: دولت چقدر می‌خواهد هزینه کند که یک روز همه مردم ایران شاد باشند اما همه دیدند با صعود تیم ملی به جام جهانی این اتفاق رخ داد. البته مهم‌تر از صعود، حضور مقتدرانه در جام جهانی است، مسابقه‌ای که یکی از بزرگترین جشنواره‌های ورزشی در جهان محسوب می‌شود. در این شرایط باید آن جا هم بتوانیم به بهترین شکل پرچم ایران را به اهتزار در آوریم که این مسئله نیاز به هزینه و توجه بیشتری از سوی مسئولان ذیربط به فدراسیون فوتبال دارد.

سودآوری در فوتبال
وی بار دیگر به این موضوع تاکید کرد که هر چقدر در فوتبال هزینه شود، اگر این هزینه‌ها منطقی باشد از همه لحاظ به سود ایران و این رشته خواهد بود و ادامه داد: فوتبال می‌تواند علاوه بر تبعات مثبتی که در سیاست اقتصاد و ورزش کشور دارد، در صنایعی همچون گردشگری و ترانسفر هم سودآوری‌های مخصوص خود را داشته باشد که نباید این مسائل را نادیده گرفت. در نهایت هم باعث شور و نشاط اجتماعی می‌شود.

لیگ پویا، تیم ملی قدرتمند
مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه برنامه‌های لیگ سیزدهم و مسابقات جام حذفی با هماهنگی مسئولان فدراسیون، سازمان لیگ و تیم ملی تدوین شده، تصریح کرد: قطعا با یک برنامه‌ریزی خوب و حمایت ویژه از تیم ملی، می‌توان شرایطی را فراهم کرد که هم مسابقات لیگ و جام حذفی به بهترین شکل برگزار شود و هم از دل این لیگ پویا، تیم ملی قدرتمندی را آماده حضور در جام جهانی کنیم.

مشخص بودند برنامه مسابقات
وی با اشاره به اینکه طبق تصمیم اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ سیزدهمین دوره لیگ برتر از دوم مردادماه آغاز و اول اردیبهشت‌ماه سال 93 به پایان می‌رسد، یادآور شد: همچنین لیگ مراحل اولیه جام حذفی با حضور قهرمان استان‌ها، تیم‌های لیگ یکی و دسته دومی با حضور 90 تیم به نحوی برگزار می‌شود و در آبان‌ماه نیز این مسابقات با 16 تیم صعود کننده به علاوه 16 تیم لیگ برتری ادامه پیدا می‌کند. قطعا مشخص بودن برنامه‌ها، باعث می‌شود هم مسابقات به بهترین شکل برگزار شود و هم تیم ملی سود کند.

خدا رو شکر تیم ملی مستقیما صعود کرد
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در ادامه به موضوع جالب‌تری هم اشاره کرد: خدا رو شکر تیم ملی مستقیما به جام جهانی صعود کرد، طبیعی است در این شرایط اردوها سفرهای طولانی و مسابقات رسمی کمتری را پیش رو خواهد داشت و به جای برگزاری دیدارهایش در پلی‌آف، می‌تواند دیدارهای دوستانه‌ای را با تیم‌های مطرح دنیا برگزار کند که این موضوع هم با همکاری و تامین منابع مالی امکان پذیر خواهد بود.

مسئولیت‌مان بیشتر شده است
وی با تاکید بر این که موفقیت تیم ملی باعث کاهش فشارها روی فدراسیون فوتبال شده، خاطرنشان کرد: امروز که به جام جهانی رفتیم، مسئولیت‌مان بیشتر شده است. ما باید به عنوان یکی از نمایندگان آسیا و تنها تیمی که تاکنون از غرب آسیا به جام جهانی راه یافته، در آن مسابقات عملکرد خوبی داشته باشیم. قطعا اگر این همدلی‌ها ادامه داشته باشد و مسئولان امر به خوبی تیم ملی را ساپورت کنند، رسیدن به این موفقیت در جام جهانی هم دور از دسترس نیست.

فوتبال باید به حق و حقوق قانونی‌اش برسد
بهروان همچنین در پایان گفت: امروز باید به اقتصاد فوتبال هم توجه شود و کاری کنیم فوتبال به حق و حقوق قانونی‌اش برسد. یکی از این حق‌ها، دریافت حق پخش واقعی فوتبال است. بودجه‌ای که می‌تواند مشکلات فوتبال باشگاهی و ملی ما را برطرف کند و باعث شود تیم‌های ما آمادگی کامل در مسابقات داخلی و بین‌المللی حاضر شوند.

کد خبر 2082612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha