۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۵

شروع مسابقات لیگ برتر فوتسال تحت تاثیر انتخابات شوراها!

شروع مسابقات لیگ برتر فوتسال تحت تاثیر انتخابات شوراها!

زمان آغاز مسابقات لیگ برتر فوتسال در حالی به یکباره 40 روز به تاخیر افتاد که از وابستگی اکثر تیم‌های لیگ برتری به شهرداری‌ها و نامشخص بودن وضعیت شوراهای شهر به عنوان اصلی ترین عامل آن یاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق برنامه‌ هیات رئیسه قبلی سازمان لیگ کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال، قرار بود لیگ برتر فوتسال روز هشتم مردادماه آغاز شود ولی روز چهارشنبه هفته گذشته و پس از اولین جلسه هیات رئیسه جدید این سازمان ورق به یکباره برگشت. بر این اساس، اعضای هیات رئیسه مصوبه قبلی را تغییر دادند و تصویب کردند تا این مسابقات با حدود 40 روز تاخیر یعنی از روز 15 شهریورماه آغاز شود.

در این میان صحبت‌ها و شایعات زیادی درباره تصمیم هیات رئیسه سازمان لیگ مطرح شد. تعدادی از باشگاه‌ها همانند فرش آرای مشهد که از چند ماه پیش آماده سازی خود را برای حضور در لیگ برتر آغاز کرده بود نسبت به این تصمیم موضعگیری و با آن مخالفت کرد. همچنین مسئولان تیم صنایع دریایی تهران که امسال به لیگ برتر صعود کرده‌اند و نسبت به سایر تیم‌ها در آماده سازی پیشتاز بودند، با تاخیر لیگ مخالفت داشتند.

با این حال اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ که ماه گذشته از میان مدیران باشگاه‌های لیگ برتری انتخاب شدند، با استفاده از نفوذ خود مصوبه قبلی را تغییر دادند. سعید نجاریان مدیرعامل باشگاه راه ساری، کریم منصوری مدیرعامل باشگاه منصوری و علی طاهری مدیرعامل باشگاه گیتی پسند و همچنین غفاری رئیس هیات فوتبال استان اراک چهار عضوی بودند که روی تعویق شروع مسابقات لیگ تاکید داشتند.

این اعضا روی این مسئله تاکید داشتند که به خاطر وابستگی بسیاری از تیم‌های لیگ برتری به شهرداری و برگزاری انتخابات شوراهای شهر که هفته گذشته برگزار شد، وضعیت نامشخصی دارند. راه حل اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ برای این مشکل هم این بود که باید مسابقات را با یک ماه تاخیر آغاز کرد. البته علی طاهری مدیرعامل باشگاه گیتی پسند هم تاکید داشت که این باشگاه ابتدا در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند و پس از اتمام این مسابقات به لیگ برتر بیاید. به همین خاطر وی هم با سایر اعضا برای تاخیر در شروع لیگ موافقت کرد.

البته تلاش اعضای جدید هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال، در اولین جلسه به این مسئله محدود نشد. این اعضا خواستار این بودند تا مبلغ ورودیه تیم‌ها به لیگ برتر را هم تغییر دهند. مبلغی که هیات رئیسه قبلی آنرا 30 میلیون تومان اعلام کرده بود ولی هیات رئیسه جدید قصد داشت آنرا کمتر اعلام کند. موضوعی که البته با مخالفت سید رضا افتخاری سرپرست کمیته فوتسال مواجه شد و وی روی مصوبه قبلی هیات رئیسه تاکید داشت.

 

کد خبر 2081446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha