۲ تیر ۱۳۹۲، ۸:۳۱

حسن روشن در گفتگو با مهر:

بعضی از ناشنوایان می‌توانند در لیگ برتر بازی کنند/ از المپیک مدال می‌خواهیم

بعضی از ناشنوایان می‌توانند در لیگ برتر بازی کنند/ از المپیک مدال می‌خواهیم

مدیر فنی تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران با بیان اینکه این تیم از مسابقات المپیک ناشنوایان مدال می‌خواهد، اظهار داشت: سطح فنی بعضی از ملی پوشان ناشنوا به حدی است که آنها می‌توانند در لیگ برتر و یا لیگ دسته اول بازی کنند.

حسن روشن در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت تیم فوتبال ناشنوایان ایران برای حضور در مسابقات المپیک ناشنوایان ضمن بیان مطلب فوق گفت: حدود 20 روزی است که این تیم را تحویل گرفته‌ام. پیش از آن دو اردو تشکیل شده بود و 22 بازیکن در تیم ملی بودند. باید از این تعداد 18 نفر را به مسابقات المپیک اعزام کنیم که به نظرم این تعداد برای مسابقات طولانی المپیک زیاد نیست.

وی افزود: در المپیک حداقل هفت مسابقه برگزار خواهیم کرد و به همین خاطر باید حداقل 22 بازیکن به مسابقات اعزام می‌شدند. با این حال به ما گفته‌اند که به دلیل قوانین المپیک بیشتر از 18 بازیکن نمی‌توان به المپیک بازیکن فرستاد.

به گفته روشن، در حال حاضر 20 بازیکن در اردوی تیم ملی ناشنوایان حضور دارند و قرار است دو بازیکن دیگر پیش از اعزام به بلغارستان خط بخورند.

مدیر فنی تیم فوتبال ناشنوایان با بیان اینکه دوران بدنسازی این تیم تمام شده است، تاکید کرد: هفته گذشته یک بازی دوستانه با تیم منتخب قم داشتیم که موفق شدیم با نتیجه 4 بر یک پیروز شویم. قرار است با همت افراد خیرخواه و همچنین نماینده تالش یک اردوی تدارکاتی در این شهر برگزار کنیم.

روشن در ادامه صحبت‌هایش به مشکلات و کمبودهای تیم ناشنوایان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر مهمترین مشکل ما این است که روی چمن مصنوعی تمرین می‌کنیم در حالی که مسابقات روی چمن طبیعی برگزار می‌شود. البته مسئولان فدراسیون ناشنوایان و مسئولان ورزشگاه آزادی قول دادند زمین شماره دو آزادی را در اختیار بازیکنان بگذارند تا آنها با شرایط چمن هم آشنا شوند.

مدیر فنی تیم ناشنوایان ایران در خصوص اوکراین، کره‌جنوبی و دانمارک، حریفان تیم ملی در مرحله مقدماتی المپیک هم خاطرنشان کرد: بزرگترین حریف ما اوکراین است. من اطلاعاتی از این تیم‌ها جمع آوری کرده‌ام. البته کره‌جنوبی هم تیم خوبی است ولی بازیکنان ناشنوا هم از برد تیم ملی مقابل کره و صعود به جام جهانی روحیه گرفته‌اند و برای این بازی مشکلی ندارند.

وی در ادامه افزود: بازیکنان ایران از نظر بدنی و روحی عالی هستند و اگر بد شانسی گریبانگیر ما نشود، برای کسب مدال به بلغارستان می‌رویم.

روشن در پایان در پاسخ به این سئوال که "آیا برای برقراری ارتباط با بازیکنان ناشنوا مشکلی ندارد"؟ گفت: در این مدت حرکت‌هایی را برای برقراری ارتباط با بازیکنان یاد گرفته‌ام. ضمن اینکه دو بازیکن که یک مقدار شنوایی دارند رابط ما با بازیکنان دیگر هستند. البته ما یکسری تدابیر هم برای حل این مشکل در نظر گرفته‌ایم. به عنوان مثال قرار شد هر موقع که توپ به اوت می‌رود بازیکنان به سمت نیمکت نگاه کنند تا با اشاره به آنها برنامه ها را منتقل کنیم.

تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران در مسابقات المپیک ناشنوایان که مردادماه امسال در صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود، در گروه دوم با تیم‌های دانمارک، کره‌جنوبی و اوکراین هم‌گروه است.

کد خبر 2081770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha