۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۹:۰۰

دادستان اراک:

اجازه تکرار وقایع تلخ گذشته را در شورای چهارم نمی دهیم/ادعای برخی افراد درمورد پالایشگاه خلاف واقعیت است

اجازه تکرار وقایع تلخ گذشته را در شورای چهارم نمی دهیم/ادعای برخی افراد درمورد پالایشگاه خلاف واقعیت است

اراک - خبرگزاری مهر: دادستان شهر اراک با اشاره به پرونده مالی شهرداری و شورای شهر سوم گفت: با نظارت کامل و دقیق بر عملکرد شورای شهر چهارم در کلان شهر اراک از اولین روز فعالیت این شورا اجازه تکرار وقایع تلخ گذشته را نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید طاهری ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: شورای جدید شهر اراک باید توابع مر قاون بوده و در چارچوب قانون حرکت کند.

وی با اظهار تاسف از شیوه تبلیغات کاندیدای شورای شهر اراک گفت: جای تاسف است کسانی که می خواهند سکان هدایت شهر در حوزه زیبا سازی و... را در دست بگیرند اینچین با سیمای شهر در زمان تبلیغات انتخاباتی رفتار کردند.

وی ادامه داد: این رفتار بیانگر عملکرد عادی شوراها در آینده است که باید بیشتر مورد توجه مردم قرار می گرفت.

طاهری در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آلایندگی شهر اراک گفت: متاسفانه اقداماتی که ازسوی دادگستری و با فشاردستگاه قضایی صورت گرفت برخی افراد بنام خود تمام کردند.

ادعاهای این افراد در راستای کاهش آلایندگی نیروگاه شازند خلاف واقعیت است

وی با تاکید بر اینکه ادعاهای این افراد در راستای کاهش آلایندگی نیروگاه شازند خلاف واقعیت است تصریح کرد: گفت: عده ایی در رأس قانونگذاری کشور قرار دارند اما از قانون بی خبرند.

وی  به باز داشت و  دستگیری مدیر عامل نیروگاه شازند اشاره کرد و گفت: بیشترین تلاش صورت گرفته در راستای کاهش آلایندگی نیروگاه شازند از سوی دادگستری انجام شده و کسی حق ندارداین اقدامات را بنام خود تمام کند.

طاهری در خصوص کاهش آلایندگی شرکت آلومینیوم سازی اراک گفت: خط چهار وپنج آلومینیوم اراک 31 شهریور ماه سال 93 بطور کامل جمع آوری می شود.

وی اضافه کرد 80درصد F.t.p خطوط چهار و پنج انجام شده و به محض اتمام  20 درصد مابقی این خطوط از مدار تولید خارج می شود.

کارخانه آند سازی به منطقه خیرآباد منتقل می شود

این مقام قضایی بابیان اینکه کارخانه آند سازی به محض تامین بودجه از سوی استانداری مرکزی به منطقه خیرآباد منتقل می شود گفت: خوشبختانه دیگر از پودر آلومینا که سرطان زا بوده در شهر اراک خبری نیست و  بوی که این روزها به مشام می رسد  بوی دود قیر است.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه استان در جرم نزاع و قمه کشی گفت: علیرغم آن که این جرم در استانهای  متعددی از جمله استان قم در هم جواری استان مرکزی بسیار بالاست این استان از لحاظ عدم وقوع   نزاع  و قمه کشی بهترین استان کشور است.

وی فرهنگ مردم را دراین رابطه غنی بر شمرد و خاطرنشان کرد: شهراراک علیرغم مهاجرپذیری بسیار پاکترین شهر کشور در این حوزه شناسایی شده است.

افزایش 17درصدی پرونده های ورودی به دادسرای مرکز استان

دادستان اراک از افزایش 17درصدی پرونده های ورودی به دادسرای مرکز استان در سال 91 خبر داد و گفت: در این مدت همچنین پرونده های مختومه در اتهامات بزرگ اعم از مواد مخدر، توهین ، افتراءو تهمت ، ضرب و جرح عمدی ، تهدید ، تخریب اموال منقول و  صدمه غیر عمدی ناشی از تصادفات و حوادث کار در استان 17درصد افزایش داشته است.

طاهری اضافه کرد: در سال گذشته18 هزار و 584 فقره پرونده مواد مخدر، 14هزارو  47فقره پرونده با موضوع توهین ، افتراء و تهمت ، 18هزار و 638 فقره سرقت ، 9هزارو 359 پرونده با موضوع ضرب و جرح عمدی ، هفت هزار و15 فقره  صدمه غیر عمدی ناشی از تصادفات و  حوادث کار ، پنج هزار و 825 فقره پرونده با موضوع انواع تهدید و سه هزار و 826 فقره پرونده با موضوع تخریب عمدی اموال منقول در دادسرای مرکز وارد شده است.

وی اضافه کرد: 67هزار و 508 فقره پرونده وارد شده  که این میزان در مقایسه در سال گذشته 17درصد رشد داشته است و پرونده های مختومه نیز با 64هزار و 595 فقره 13درصد افزایش داشته است.

کد خبر 2081976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha