۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۴

علاقه مردم آمریکا به «دوزخ»

علاقه مردم آمریکا به «دوزخ»

در حالی که در فهرست کتاب‌های پرفروش آمریکا اسامی نویسندگان مطرحی چون استفن کینگ، جورج آر آر مارتین و خالد حسینی دیده می‌شود، 6 هفته پس از انتشار کتاب «دوزخ» جدیدترین رمان دن براون، این کتاب در راس فهرست پرفروش‌های آمریکا جای گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی، «دوزخ» جدیدترین رمان دن براون خالق «کد داوینچی» و «نماد گمشده» این هفته یک پله بالاتر آمد و در راس فهرست پرفروش‌های آمریکا قرار گرفت. در این کتاب بار دیگر رابرت لنگدان نشانه شناسی از‌هاروارد وارد جهانی پرمعما می‌شود تا به کمک اطلاعاتش اسراری را که در پس کتاب «دوزخ» دانته نهفته است، کشف کند. این کتب را انتشارات دابلدی منتشر کرده است.

در مکان دوم پرفروش‌ها کتاب «حرکت با تو» نوشته سیلویا دی جای دارد. این کتاب که هفته پیش اول بود و این هفته جای خود را به «دوزخ» داد، سه هفته است که در فهرست پرفروش‌ها جای دارد و ماجرای رابطه یک زوج را بیان می‌کند که گذشته در حال ایجاد اختلاف در آن است.

«و کوه‌ها طنین انداختند» نوشته خالد حسینی در مکان سوم فهرست پرفروش‌های آمریکا جای دارد. این کتاب که چهار هفته پیش منتشر شده هفته پیش نیز در همین جایگاه قرار داشت. خالد حسینی نویسنده افغان ـ آمریکایی بار دیگر در این کتاب به افغانستان زادگاه خودش و روابط خانوادگی در این سرزمین پرداخته است.

مکان چهارم این فهرست در اختیار «برای همیشه خیلی دور» نوشته ابی گیلنس است. این کتاب که تازه وارد فهرست پرفروش‌ها شده یک رمان درباره رابطه خانوادگی و جایگاه عشق در این میان است.

«میمون بد» به قلم کارل هیسن کتاب پنجم هفته بود. این کتاب که درباره پلیسی از فلوریدای جنوبی است، ماجرای یافتن یک قاتل را دنبال می‌کند.

«شاد، شاد، شاد» نوشته فیل رابرتسون که هفته پیش کتاب یازدهم این فهرست بود، در این هفته در جایگاه ششم قرار گرفته است. این رمان که 6 هفته است وارد فهرست پرفروش‌ها شده و پنج ستاره از منتقدان دریافت کرده، یک زندگینامه خودنوشت از زندگی نویسنده است.

«جنگ جهانی زد» نوشته مکس بروکس که هفته پیش در جایگاه نهم بود، اکنون در جایگاه هفتم قرار گرفته است. این کتاب که با طرح ساخته شدن فیلمی با بازی برد پیت از آن به سرعت وارد فهرست پرفروش‌ها شد، محصول سال 2006 است.

«خاطرات دورک» نوشته راشل رنه راسل که دو هفته است وارد فهرست پرفروش‌ها شده و هفته پیش پنجم بود، خاطرات روزنوشت یک دختر جوان را بازگو می‌کند.

«سرزمین لذت» نوشته استفن کینگ که تنها دو هفته از انتشارش می‌گذرد در جایگاه نهم قرار دارد. این کتاب که هفته پیش چهارم بود، درباره تعطیلات تابستانی یک دانشجوی کالج است که با ماجرای یک قتل روبرو می‌شود.

در مکان دهم نیز «بازی تاج و تخت‌ها» به قلم جورج آر آر مارتین جای دارد. این کتاب که نمایش یک مجموعه تلویزیونی با اقتباس از آن بر سرعت فروشش افزوده است، هفته پیش در جایگاه چهارم قرار داشت. با این حال نباید فراموش کرد که این مجموعه که تاریخ افسانه‌ای هفت خاندان تاریخی را بازگو می‌کند، 118 هفته است که در فهرست پرفروش‌ها جای دارد.

کد خبر 2082370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha