۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۷

بهترین مربی آُسیا در گفتگو با مهر:

شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بودیم/ این عنوان نتیجه یک کار تیمی بود

شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بودیم/ این عنوان نتیجه یک کار تیمی بود

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان گفت: به واقع تکواندوکاران ما مبارزاتی فراتر از آسیا را در جاکارتا به نمایش گذاشته و شایسته ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی بودیم.

پرونده هفتمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا در حالی با نایب قهرمانی نوجوانان ایران بسته شد که محمدرضا زوار سرمربی تیم تکواندو نوجوانان کشورمان عنوان بهترین مربی آسیا را از آن خود کرد.

محمدرضا زوار در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص عنوان نایب قهرمانی تیم تکواندو نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ضمن بیان مطلب افزود: این دوره از مسابقات در سطح بالاتری از دوره‌های قبل برگزار شد، کشورهایی که روزی برای ایران زنگ تفریح بودند حالا با قدرت بیشتری پای به مسابقات می‌گذارند و دیگر نمی‌توان هیچ تیمی را دست کم گرفت.

وی افزود: از همه اعضای تیم ملی راضی هستم، همه اول برای موفقیت خود و بعد برای کسب یک عنوان با ارزش تیمی سخت تلاش کردند و تنها در دو وزن که کم تجربه‌ترین نفرات خود را داشتیم مدال نگرفتیم و با کسب هشت مدال که هفت تکواندوکار حضور در فینال را تجربه کردند، روی سکوی نایب قهرمانی ایستادیم.

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان ایران در مورد از دست دادن 5 فینال گفت: در برخی اوزان واقعا" رقبا قوی تر بودند و زورمان نرسید و آنها پیروز شدند ولی در برخی اوزان هم به اشتباهات فردی و همچنین مشکلات داوری باختیم. این انتقاد را قبول دارم که نباید هر 5 فینال را از دست می‌دادیم ولی خوب دلایل زیادی در ثبت آن نقش داشت.

محمد رضا زوار بهترین مربی آسیا

وی با اشاره به کم تجربگی نفرات تیمش اظهار داشت: اگر می‌توانستیم قبل از اعزام به مسابقات جهانی یک اردو یا مسابقه برون مرزی برای این نفرات تدارک ببینیم، بدون شک شرایط تیم متفاوت بود و ما نتیجه بهتری کسب می‌کردیم. کسب 8 مدال رنگارنگ در یک تیم 10 نفره و رفتن روی سکوی نایب قهرمانی نتایج درخشانی است ولی می‌شد، نتیجه بهتری گرفت.

بهترین مربی آسیا در مورد کسب این عنوان هم تاکید کرد: ما یک تیم به معنای واقعی بودیم که همه اعضای کادر فنی و نفرات تیم تلاش کردند، این عنوان اول متعلق به همکارانم در کادر فنی است و دوم متعلق به همه مربیان زحمتکش ایرانی است که تلاش می‌کنند چنین نیروهای مستعدی را آموزش داده و برای کسب چنین نتایج درخشانی تحویل تیم ملی می‌دهند. جا دارد از همه مربیان تکواندو در داخل ایران بخصوص مربیان اصلی اعضای تیم ملی خسته نباشید و تبریک بگویم.

نوجوانان ایرانی و مسئولان تیم ملی بعد از تصاحب جام نایب قهرمانی

وی در مورد انتخاب مربی تیم نایب قهرمان به عنوان مربی برتر آُسیا خاطرنشان کرد: همیشه مربی تیم قهرمان انتخاب می‌شود ولی در این دوره ما از همه تیم‌ها و حتی کره‌ای که قهرمان شد، به لحاظ فنی یک سرو گردن بالاتر بودیم. حضور 7 تکواندوکار ما در فینال گواه این مدعا بود.

زوار در پایان گفت: یکبار دیگر در رقابتهای نوجوانان آسیا، قهرمانی را از دست دادیم. معتقدم می‌توانیم جام قهرمانی را به تمام علاقمندان تکواندو ایران هدیه کنیم ولی این مهم با برنامه ریزی به‌دست خواهد آمد. الان تمام دنیا در حال تلاش و برنامه‌ریزی هستند و اگر بخواهیم ازدر بازگشت به تهران کار را رها کنیم و برویم چند ماه مانده به مسابقات آینده برگردیم، قطعا این عناوین را از دست خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم تکواندو نوجوانان ایران بعد از  کسب 2 مدال طلا، 5 نقره، يک برنز عنوان و نایب قهرمانی آسیا با 68 امتیاز  فردا سه‌شنبه به تهران باز می‌گردد.

کد خبر 2082893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha