در بیانیه عفو بین الملل مطرح شد؛

انتقاد از رفتار خشونت آمیز با شیعیان/ مرسی مانع تکرار حملات به شیعیان مصر شود

انتقاد از رفتار خشونت آمیز با شیعیان/ مرسی مانع تکرار حملات به شیعیان مصر شود

سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای از محمد مرسی خواست به جای محکوم کردن صرف اقدامات خشونت آمیز علیه شیعیان و دیگر اقلیتها، اقدام ریشه ای در این زمینه به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، سازمان عفو بین الملل از رئیس جمهوری مصر خواست به شکل ریشه ای خشونت علیه شیعیان در مصر را حل کند و مانع تکرار حملات علیه آنها شود.

حسیبه حاج صحراوی معاون مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین الملل بیان کرد: مقامات مصرزی فورا باید تحقیق مستقل و بی طرفانه ای درباره چهار شهروند کشته شده انجام دهند و حامل این پیام باشند که اجازه تکرار این قبیل حملات را نمی دهند.

صحراوی اعلام کرد: دعوت به خشونت در این حادثه نقش مهمی داشته است و این حادثه شکست مجدد نیروهای امنیتی در توقف خونریزی ها را نشان داد.

وی افزود: محمد مرسی همواره در هر مناسبتی به اقدامات علیه شیعیان دامن زده است و عملکرد ناموفقی داشته است و در واقع بی طرفی را رعایت نکرده است.در حضور محمد مرسی در شانزده ژوئن جاری، تعدادی از شیوخ اهل سنت از واژه هایی علیه  طایفه شیعی استفاده کردند و به طور مثال محمد حسان از مرسی خواست که به شیعیان اجازه ورود به مصر را ندهد و یکی دیگر شیعه را نجس توصیف کرد.صرف محکومیت این اقدام از سوی محمد مرسی کفایت نمی کند و عاملان این جنایت باید محاکمه شوند، زیرا بی توجهی در این زمینه سبب تکرار حوادث مشابه خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: تماشاگر بودن نیروهای امنیتی در قبال این حادثه ناراحت کننده است.

در پایان بیانیه آمده است: شیعیان و دیگر اقلیت های دینی در مصر از جمله قبطی ها در معرض خشونتهای فراوان قرار دارند و همواره عاملان حمله به این اقلیت ها به حال خود رها می شوند و این پس از به قدرت رسیدن محمد مرسی بوده است.

کد خبر 2083873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha