۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۶

عباسعلی‌ اختری در بزرگداشت شیخ شحاته:

وهابی‌ها در جهت اجرای منویات صهیونیسم بین‌الملل عمل می کنند/ منافقین به وسیله اعمالشان شناخته می شوند

وهابی‌ها در جهت اجرای منویات صهیونیسم بین‌الملل عمل می کنند/ منافقین به وسیله اعمالشان شناخته می شوند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ عباسعلی‌ اختری، امروز 11 تیرماه در مراسم بزرگداشت شیخ حسن شحاته که در مسجد ارگ تهران برگزار شد، با قرائت آیه 45 سوره زمر گفت: هر وقت دشمنان خوشحال شدند، شما بدانید کارهایتان شرک آلوده شده و امروز سلفی‌ها و وهابی‌ها در جهت اجرای منویات استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و آمریکا عمل می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ عباسعلی‌ اختری، امروز 11 تیرماه در مراسم بزرگداشت شهید انتظار ـ شیخ حسن شحاته ـ که با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مردم علاقه مند در مسجد ارگ تهران برگزار شد، طی سخنانی در تجلیل از این شهید، گفت: اولین نکته‌‌ای که همه تحلیلگران و متفکران و مسلمانان باید به آن توجه داشته باشند این حقیقت است که اعمال انسانها معرف شخصیت آنهاست.

وی با اشاره به اینکه عملکردها، چیستی و هویت افراد را نشان می دهد، افزود: منافقان در طول تاریخ و همچنین منافقان جهان اسلام در طول تاریخ سعی کردند چهره باطنی شان که به تعبیر پیامبر(ص) از چهره کفر بدتر است پوشیده نگاه دارند، اما مسلمانان آنها را نشناختند، اما اعمال آنها، آنها را معرفی می کند. قرآن در موارد متعدد یادآوری می کند که منافقین به وسیله اعمالشان شناخته می شوند اعمال افراد و گروه ها، معرف شخصیت و هویت آنهاست.

اختری در ادامه سخنانش تصریح کرد: قرآن در سوره مبارکه اسراء توجه می دهد که «قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَى شَاكِلَتِهِ فَرَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدَى سَبِيلًا» ای پیغمبر(ص) اعلام کن و این درس را به همه مردم تعلیم بده که هر کسی براساس شاکله و ذات خودش عمل می کند. اعمال افراد، چیستی درونی آنها را آشکار می کند. اعمال شایسته و صالح و خداپسندانه حکیمانه مخصوص پاکان است اما آلودگان، اعمال زشت، قبیح و اعمالی که حتی جهان کفر آنها را تقبیح می کنند از آنها سر می زند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جای دیگر قرآن کریم توجه می دهد «وَالْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَالَّذِي خَبُثَ لاَ يَخْرُجُ إِلاَّ نَكِدًا» زمینه وجودی پاک و طیب، آثار طیب و طاهر مورد پسند همه عقلا بروز می دهد اما زمینه وجود ناپاکان، اعمال زشت نشان می دهد. مولای متقیان امیرمؤمنان علی(ع) در اینجا بیان بسیار زیبا و بسیار آموزنده، جهت دهنده، معرف و روشنگر حقیقت دارند. جهان اسلام باید از سخنان امام علی(ع) رهنمود بگیرد. وی با تأکید بر اینکه دنیای کفر و شرک باید از رهنمودهای مولای علی(ع) استفاد کند، گفت امیرمؤمنان علی(ع) می فرمایند: اینکه انسانی شرآفرین و یا منبع خیر باشد، اینکه انسانی دارای اصل و ریشه طیب و طاهر باشد یا دارای خباثت باطنی و اصلی و نسلی باشد از افعال او مشخص می شود. اگر می خواهید جریانی را بشناسید، اگر می خواهید سلفی‌ها را بشناسید، اگر می خواهید وهابیها را بشناسید اگر می خواهید انسانها را از نظر درونی و باطنی بشناسید مولا می فرماید به افعال و اعمال آنها بنگرید، البته این مسأله، یک مسأله عقلی و فلسفی و روانی هم هست، اعمال انسان آثار انسان هست و طبق قاعده «هر چیزی با آثارش شناخته می شود»، انسانها هم با آثارشان و اعمالشان و رفتارشان شناخته می شوند.

اختری در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه منافقین تاریخ و منافقین جهان اسلام از اعمالشان شناخته می شوند و شناخته شدند، بیان کرد: این سخنان مولا امام علی(ع) را هم بشنوید. حضرت در فرازی در بیان بسیار بلند و حکیمانه شان می فرمایند: «مؤمنون اهل یقین است، یقین در اعمالش جلوه می کند. کافر، کافر و منکر حق و آیات خداست. کافر و منافق آیات خدا را نادیده می گیرند. مولا(ع) می فرماید: ابطال کافر از عملش مشخص می شود. مخالفان علی(ع)، دشمنان اهل بیت(ع)، قاتلان پیروان اهل بیت(ع)، آنها که از جهالت و نافهمی عمل کنندگان به رهنمود پیغمبر(ص) را باطل می پندارند. مولا(ع) می فرماید: اینها جاهل هستند. اینها معرفت ندارند. اینها درک ندارند. تمام اعمال و حرکاتی که انجام می دهند با تحریک و اغوای دشمنان است، نه اینکه از روی فهم و درک باشد. مولا می فرماید: قسم به خدایی که جان علی(ع) در دست قدرت اوست اینان مخالف اهل بیت(ع)، در امرشان و کارشان، معرفت، درک و تشخیص ندارند. اینها با تشخیص و درک عمل نمی کنند. اینها با تحریک دشمن عمل می کنند. اینها اغواشده و گمراه شده اند. اینها مزدور شده اند.

این خطیب با اشاره به اینکه اگر می خواهید منافقان و کافران را بشناسید، باید آنها را از اعمالشان بشناسید، اظهار داشت: مسلمانان جهان، متفکران جهان، آزادگان، علاقه مندان به کمال، عدالت و حق و حقیقت، ای مردم سراسر دنیا که منتظر آمدن مصلح جهانی، دادگستر جهان حضرت بقیة الله المهدی(عج) هستید، دشمنان بشریت را از اعمالشان بشناسید. ظاهربینان و سطحی نگران، سلفی ها را نشناختند. سطحی نگران، وهابیان ملحد و خداناشناس را نشناختند، اما این خداناشناسان با اعمالشان نشان دادند که چه شخصیتی دارند. در سوریه شکم، قلب و جگر بعضی از شیعیان را بعد از شهادت درآوردند و به دندان گرفتند. جگرها و شکمها را دریدند، اینها نشان دادند ادامه دهنده جریانی هستند که در جنگ احد جگر حمزه سیدالشهدا(ع) را بیرون آوردند و دریدند و مکیدند و «آلکلة الاکباد» لقب یافتند. اینها ادامه دهنده جریانی هستند که جگر عموی پیامبر(ص) را دریدند، اینها ادامه دهنده راه کسانی هستند که یاران پیامبر(ص) را به قتل رساندند. اینها با اعمالشان نشان دادند که محمد بن أبی‌بکر را به قتل رساندند و بدن او را به آتش کشیدند و سوزاندند.

وی با تأکید بر اینکه سلفی ها و وهابی‌ها با اعمالشان، هویتشان را نشان دادند، اظهار کرد: چیستی شان را نشان دادند، نشان دادند که اینها از قرآن، سنت، منطق و انسانیت و حق، وجدان و ... دور هستند و با اینها سر و کاری ندارند. عجیب است اعمال سلفی‌ها را، وهابی را روسیه ای که به حسب ظاهر کافر است و به هیچ آئینی عقیده ندارد تقبیح می کند اما سلفی ها همگام با امریکا، مستکبران جهانی و صهیونیسم جهانی می‌شوند. اینها در موارد مختلف درست برخلاف قرآن و سنت رسول الله(ص) عمل می کنند.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: خداوند در سوره فرقان می فرماید: «قُلْ مَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَن شَاء أَن يَتَّخِذَ إِلَى رَبِّهِ سَبِيلًا» و در سوره مبارکه شوری می فرماید: «قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى» اگر این دو آیه را در کنار هم بگذاریم و با تشکیل یک قیاس منطقی که هیچ متفکر و حکیمی نمی تواند آنرا رد کند از آن  این امر نتیجه می شود که راه اسلام، راه اهل بیت(ع) است. راه خدا، راه اهل بیت(ع) است. براساس این آیات پیغمبر گرامی ما(ص) در حدیث ثقلین ـ حدیثی که هشتاد سند از اهل سنت آنرا نقل می کنند و پنجاه و چهار صد از شیعه آنرا نقل می کند ـ فرمود: مسلمانها دو چیز بزرگ در میان شما باقی می گزارم، مادامی که به این دو چیز بزرگ تمسک بحوئید و متوسل باشید هرگز گمراه نخواهید شد که یکی کتاب الله و دیگری عترت من. در چندین روایت، سه بار «اهل بیتی و عترتی» را تکرار فرمودند.

وی افزود: سلفی های کوردل به پیروان اهل بیت(ع) که به سنت رسول الله(ص) عمل می کنند توهین می کنند. سنی‌های واقعی کسانی هستند که به دستور پیغمبر(ص) عمل می کنند اما سلفی‌ها اینها را کافر می دانند. ای کوردلان جاهل!، ای مزدوران بیگانه!، ای بندگان و بردگان هوی و هوس!، ای کسانی که هوی نفستان را اطاعت و عبادت می کنید کسانی که به اهل بیت پیامبر(ص) تمسک می کنند کافرند. سلفی ها در این مسأله درست برخلاف قرآن و روایت متواتر ثقلین عمل می کنند.

وی با اشاره به اینکه قرآن می فرماید: در بین مسلمانان تفرقه ایجاد نکنید، اما وهابی به قتل پیروان اهل بیت(ع) اقدام می کنند. سلفی ها و وهابی‌ها به قتل دوستان خاندان پیامبر(ص) که به تصریح قرآن مزد پیامبر(ص) را ادا می کنند اقدام می کنند. در سوره زمر قرآن می فرماید: «وَإِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ وَإِذَا ذُكِرَ الَّذِينَ مِن دُونِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ» هر وقت دشمنان خوشحال شدند، شما بدانید کارهایتان شرک آلوده شده، هر وقت دشمن شما را تأیید کرد بدانید در راه ضلالت گام بر می دارید و امروز سلفی‌ها و وهابی‌ها طبق این آیه دارند در جهت اجرای منویات استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و آمریکا عمل می کنند.

کد خبر 2088639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha