۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵

میزبانی خوش‌یمن مکزیک برای قهرمان آسیا؛

آغاز سیزدهمین جام والیبال نوجوانان جهان/ ایران به دنبال دفاع از قهرمانی!

آغاز سیزدهمین جام والیبال نوجوانان جهان/ ایران به دنبال دفاع از قهرمانی!

تیم والیبال نوجوانان ایران که با قهرمانی در آسیا مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد از روز پنجشنبه به عنوان پرافتخارترین تیم آسیایی در سطح جهان، دیدارهای خود را در سیزدهمین دوره این مسابقات آغاز می‌کند با این امید که بتواند پس از گذشت 6 سال و برای دومین‌بار قهرمانی جهان را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مکزیک محل برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان است که با حضور 20 تیم از قاره‌های اروپا (6 تیم)، آسیا (4 تیم)،آفریفا (4تیم)،  آمریکای جنوبی (3 تیم) و همچنین منطقه نورسیکا (3 تیم) و به میزبانی مشترک دو شهر تیخوآنا و مکزیکالی برگزار می‌شود.

این برای دومین‌بار است که مکزیک میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی جهان را بر عهده دارد. میزبانی که اولین بار آن حداقل بیشتر از هر تیمی برای والیبال ایران خوش یمن بود. سال 2007 مکزیک برای نخستین‌بار میزبان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان شد که طی آن تیم کشورمان در فینالی آسیایی مقابل چین به برتری دست یافت و برای نخستین‌بار جام قهرمانی را از آن خود کرد.

4 مدال ایران در ادوار مختلف و امید به تکرار قهرمانی
مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان از سال 1989 آغاز شد و تیم ایران به جز دو دوره (1991 و 1993) در دیگر ادوار این مسابقات شرکت داشت. تیم والیبال نوجوانان ایران در نخستین سال حضور در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان تا جمع چهار تیم برتر پیش رفت اما از دستیابی به مدال بازماند. نخستین مدال جهانی والیبالیست‌های نوجوان ایران در مسابقات 2001 مصر و با کسب عنوان نایب قهرمانی به دست آمد. عنوانی که در رقابت‌های 2009 ایتالیا هم تکرار شد.

در این میان و علاوه بر مدال طلای مسابقات 2007 مکزیک، تیم ایران یک بار هم در رده‌بندی مسابقات 2003 تایلند با شکست دادن جمهوری چک صاحب مدال برنز شد.

حالا تیم والیبال نوجوانان ایران که سال گذشته با قهرمانی در آسیا صاحب سهمیه جهانی شد، امید زیادی دارد یک بار دیگر بتواند تا فینال مسابقات قهرمانی جهان پیش رفته و در نهایت خوشرنگترین مدال این مسابقات را از آن  خود کند. به خصوص اینکه مکزیک میزبان این دوره مسابقات است و این میزبانی یک‌بار برای ایران خوش یمن بوده است.

حریفان مقدماتی ایران
مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان 6 تا 16 تیرماه برگزار می‌شود. تیم ایران در گروه C این رقابت‎ها با روسیه، فرانسه، روآندا و فنلاند همگروه است. گروه‌بندی 20 تیم شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به شرح زیر است:

گروه A: مکزیک، ژین، بلژیک، تونس، لهستان
گروه B: آرژانتین، کوبا، جاپان، شیلی، ترکیه
گروه C: روسیه ، ایران ، فرانسه، روآندا، فنلاند
گروه D: برزیل، آمریکا، مصر، کوریای جنوبی، الجزایر

سرمربی تیم والیبال نوجوانان امید زیادی نسبت به قهرمانی تیمش در پیکارهای جهانی مکزیک دارد

ایرج مظفری، سرمربی تیم والیبال نوجوانان در مورد حریفان تیمش در مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: از روآندا هیچ شناختی ندارم فقط اینکه یک تیم آفریقایی است و فکر نمی‌کنم سطح بالایی داشته باشد اما فیلم دیگر حریفان‌مان را گرفته‎ایم و تا حالا چند جلسه آنالیز در مورد آنها برگزار کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: پیروزی مقابل فنلاند و فرانسه دور از دسترس نیست. در واقع می‎توانیم این دو تیم را راحت شکست دهیم اما مقابل روسیه بازی سخت‌تری خواهیم داشت. روسیه قدرتمند است و خیلی کلاسیک بازی می‌کند درست مانند ایران؛ باید مقابل روسیه خیلی کم اشتباه داشته باشیم و خیلی هم خوب سرویس بزنیم.

ایران به دنبال قهرمانی است
سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایرا هم تاکید دارد که شاگردانش برای نایب قهرمانی یا هر عنوان دیگری جز قهرمانی تمرین نداشته‌اند. ایرج مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: 21 ماه وقت برای آماده‌سازی تیم نوجوانان صرف کردیم. در این مدت تمرینات خیلی سخت و فشرده‌ای داشتیم. روزی 7 ساعت و 10 دقیقه صرف جلسات تمرینی کردیم که فقط نیم ساعت آن به گرم کردن اختصاص داشت و در سایر ساعت‌ها و دقایق فقط با توپ تمرین می‌کردیم. با این اوصاف و با وجودیکه پیش‌بینی مسابقات تا حد زیادی سخت است، اطمینان دارم که تیمم قهرمان می‌شود چون لیاقت آن را دارد و تمرینات هم فقط برای قهرمانی بوده است. ما برای دوم شدن کار نکردیم.

در هر صورت سیزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان از روز پنجشنبه آغاز می‌شود. تیم ایران در روز نخست این مسابقات به مصاف فنلاند می‌رود سپس به ترتیب با  روسیه، فرانسه و روآندا دیدار می‌کند.

برنامه کامل دیدارهای مرحله مقدماتی سیزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان به شرح زیر است:

پنجشنبه 6 تیرماه

گروه A
*  تونس - لهستان
*  مکزیک - چین

گروه B
* ژاپن - شیلی
* کوبا - ا ترکیه

گروه C
* ایران - فنلاند
* فرانسه - روآندا

گروه D
* آمریکا -  الجزایر
* مصر -  کره جنوبی

جمعه 7 تیرماه

گروه A
* بلغارستان - تونس
* لهستان - مکزیک

گروه B
* ترکیه  - ژاپن
* آرژانتین - کوبا

گروه C
* فنلاند - فرانسه
* روسیه - ایران

گروه D
* الجزایر - مصر
* برزیل - ایالات متحده  

شنبه 8 تیرماه

گروه A
* چین -  لهستان
* مکزیک - بلغارستان

گروه B
* شیلی -  ترکیه
* ژاپن - آرژانتین

گروه C
* فرانسه - روسیه
* روآندا - فنلاند

گروه D
* مصر - برزیل
* کره جنوبی - الجزایر  

یکشنبه 9 تیرماه

گروه A
* بلغارستان - چین
* تونس - مکزیک

گروه B
* آرژانتین - شیلی
* کوبا - ژاپن

گروه C
* روسیه  - روآندا
* ایران - فرانسه

گروه D
* کره جنوبی - برزیل
* آمریکا - مصر

دوشنبه 10 تیرماه

گروه A
* چین -  تونس
* بلغارستان - لهستان

گروه B
*
شیلی - کوبا
* ترکیه - آرژانتین

گروه C
* روآندا - ایران
* فنلاند - روسیه

گروه D
*
کره جنوبی - آمریکا
* الجزایر - برزیل

دیدارهای مرحله مقدماتی تیم‎های گروه A و C در تیخوآنا برگزار می‎شود و مکزیکالی هم میزبان دیدارهای مقدماتی تیم‎های گروه B و D است. بر این اساس تیم والیبال نوجوانان ایران دیدارهای مقدماتی خود را در شهر تیخوآنا برگزار می‎کند اما برای برگزاری دیدارهای پنجم و ششم خود در مرحله حذفی راهی مکزیکالی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در طول سیزده دوره گذشته مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان، برزیل با کسب 6 عنوان قهرمانی و یک مدال نقره در صدر مدال آوران این رقابت‌ها قرار دارد. ضمن اینکه روسیه با دو مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز و صربستان با دو مدال طلا در رده‌های دوم و سوم این رقابت‌ها قرار دارند.

در جدول رده‌بندی تیم‌های مدال آور مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان، ایران با مجموع چهار مدال (یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز) در رده چهار قرار داد و از این حیث پرافتخارترین تیم آسیایی در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

رده‌بندی سه تیم برتر هر یک از ادوار مسابقات والیبال نوجوانان جهان به شرح زیر است:

1989 امارات
1- برزیل 2 - شوروی 3 - بلغارستان (در این دوره تیم ایران در جایگاه چهارم ایستاد)

1991 پرتغال
1- برزیل 2- شوروی 3- کره جنوبی

1993 ترکیه
1- برزیل 2- ژاپن 3- کره جنوبی

1995 جمهوری چک
1- برزیل 2- ایتالیا 3- ژاپن

1997 ایران (تهران)
1- ایتالیا 2- یونان 3- ژاپن

1999 عربستان
1- روسیه 2- ونزوئلا 3- لهستان

2001 مصر
1- برزیل 2- ایران 3- روسیه

2003 تایلند
1- برزیل 2- هند 3- ایران

2005 الجزایر
1- روسیه 2- برزیل 3- ایتالیا

2007 مکزیک
1- ایران 2- چین 3- فرانسه

2009 ایتالیا
1- صربستان 2- ایران 3- آرژانتین

2011 آرژانتین
1- صربستان 2- اسپانیا 3- کوبا 

کد خبر 2084195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha