۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

همکاری صلیب سرخ و انجمن پزشکی جهانی برای ارائه‌ ایمن‌تر مراقبت‌های درمانی

همکاری صلیب سرخ و انجمن پزشکی جهانی برای ارائه‌ ایمن‌تر مراقبت‌های درمانی

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و انجمن پزشکی جهانی، امروز در ژنو تفاهم‌نامه‌ای را جهت پیوستن دو سازمان به تلاش جهانی برای مبارزه با خشونت علیه بیماران و کارکنان مراقبت‌های درمانی به امضا رساندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بی المللی صلیب سرخ در ژنو، طبق این تفاهم‌نامه انجمن پزشکی جهانی به عنوان یک شریک کاری در پروژه‌ "مراقبت‌های درمانی در معرض خطر" نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و طرح چهارساله‌ مقابله با تهدید‌ خشونت‌های مسلحانه علیه مراقبت‌های درمانی عمل می کند.

بر اساس گزارش اخیر کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ حمله به کارکنان، امکانات و وسایط نقلیه‌ مراقبت‌های درمانی، میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان هنگامی که بیش‌ترین نیاز را دارند بدون کمک رها می‌کند. بر این اساس در سال 2012 بیش از 900 حادثه‌ خشونت‌آمیز علیه مراقبت‌های درمانی در 22 کشور مختلف به‌ثبت‌رسیده است.

در همین رابطه "ایو دکور" مدیر کل کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید: عدم امنیت، وجود خشونت و تهدید به خشونت مانع از دسترسی افراد عادی برای دریافت خدمات روزانه‌ مراقبت‌های درمانی هستند. چنین همکاری با انجمن پزشکی جهانی کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنیم جامعه حرفه‌ای پزشکی در سراسر جهان بخشی از جامعه‌ پویای رسیدگی‌کننده به این معضل خواهند بود.

به گفته وی چالش‌های ارائه‌ مراقبت‌های درمانی بی‌غرض و موثر بسیار هستند و از کشوری به کشور دیگر تغییر می‌کنند. گرچه روند‌های مشترکی همچون حملات مستقیم به کارکنان و امکانات مراقبت‌های درمانی و محدود کردن حرکت آمبولانس‌ها در تمامی آنها وجود دارد. از این رو برای ایجاد نتایجی ماندگار به یک همکاری فراگیر در سطح محلی و بین‌المللی نیاز است.

همچنین دکتر "اتمار کلویبر" دبیرکل انجمن پزشکی جهانی با  درخصوص‌ این تفاهم‌نامه گفت: همراه با کمیته‌ بین‌المللی صلب سرخ به برجسته‌سازی و رسیدگی به خسارات وارد شده به روند ارائه‌ مراقبت‌های درمانی در مناطق درگیری، شورش و اعتراضات گسترده در سراسر جهان ادامه‌خواهیم داد. از آن‌جایی‌که آژانس‌ها و سرویس‌دهندگان مراقبت‌های‌درمانی محلی اولین گروه‌های تأثیرپذیر هستند، منطقی است که انجمن پزشکی جهانی به نمایندگی از انجمن‌های ملی پزشکی برای بهبود ایمنی بیماران در کنار ایمنی کارکنان مراقبت‌های درمانی، نقش کلیدی در اتخاذ اقدامات مشخص در سطح محلی ایفا نماید.

"بروس اشایا شوون" مشاور پزشکی کمیته‌ بین‌المللی صلب سرخ نیز با بیان این که محترم شمردن اخلاق پزشکی توسط کارکنان مراقبت‌های درمانی بسیار مهم است می گوید: در موقعیت‌های درگیری مسلحانه، گاهی زخمیان و بیماران مورد معالجه قرار نمی‌گیرند. تبعیض حتی اگر برگرفته از فضای قطبی‌شده نیز باشد پذیرفتنی نیست. مشارکت امروز کمک می‌کند تا اطمینان یابیم که کارکنان مراقبت‌های درمانی به‌درستی برای ایفای نقش و وظایف خود آموزش دیده‌اند و در نتیجه به‌شکل بهتری خواهند توانست وضعیت‌های دشواری را که در هنگام بروز خشونت‌ها به‌وجود می‌آیند مدیریت کنند.

انجمن پزشکی جهانی کنفدراسیون مستقلی از انجمن‌های پزشکی ملی 102 کشور است و نماینده‌ بیش از 9 میلیون پزشک است. انجمن پزشکی جهانی که از طرف بیماران و پزشکان عمل می‌کند، در صدد دستیابی به بالاترین استانداردهای ممکن مراقبت‌های درمانی، اخلاق، آموزش و حقوق انسانی مربوط به سلامت، برای تمامی افراد است.

 

کد خبر 2086664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha