۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹

گزارش نشست پرسپولیس با وزارت ارتباطات؛

نامی: موفقیت‌های ورزش تبلیغات منفی را خنثی می‌کند/ رویانیان: بعید می‌دانم بروم

نامی: موفقیت‌های ورزش تبلیغات منفی را خنثی می‌کند/ رویانیان: بعید می‌دانم بروم

نشست مسئولان وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات با مسئولان باشگاه پرسپولیس و پیام زمینه ساز تشکیل باشگاه پرسپولیس - پیام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با محمد رویانیان، مسئولان باشگاه پرسپولیس و باشگاه پیام صبح امروز با تاخیر 50 دقیقه ای که باعث ناراحتی خبرنگاران شد در محل این وزارتخانه انجام شد.

در ابتدای این نشست محمد رویانیان با اشاره به این که با پیگیری های آقای استیلی فردا چهارشنبه آکادمی رسمی باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا افتتاح می شود گفت: این تفاهم نامه در جهت توسعه فوتبال خصوصا تیم های پایه و آکادمی صورت گرفته و ما می خواهیم از اقدامات موجود بالقوه و بالفعل وزارتخانه مشخصا در باشگاه پیام و مجموعه های این وزارتخانه در استان ها استفاده کنیم.

وی افزود: این کمک ها به تیم فوتبال ملی پرسپولیس که 30 میلیون هوادار دارد می تواند ما را به اهدافمان نزدیک تر کند. ضمن این که در خصوص مسائل مربوط به آی تی هم با دستور وزیر دو اقدام مهم در حال انجام است که با نظارت یک شرکت که فعالیت های اقتصادی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را پیگیری می کند انجام خواهد شد تا هر دوی این باشگاه ها از این فعالیت اقتصادی منفعت ببرند البته سود پرسپولیس بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نگاه وزیر را نگاه ملی و برای کمک به ورزش برشمرد و  ادامه داد: طبق این تفاهم نامه قراردادی بین ما و باشگاه پیام ارتباطات به مدت سه سال منعقد می شود و بهره برداری باشگاه پیام به پرسپولیس داده خواهد شد. طی روزهای آینده هم تابلوی باشگاه پرسپولیس پیام یا به قولی "پ.پ" بر سردر این باشگاه نصب خواهد شد.

وی با اشاره به این که استیلی از امکانات این باشگاه بازدید و آن را بسیار خوب توصیف کرده است ادامه داد: البته مدیریت این مجموعه بر عهده کارکنان باشگاه پیام است اما آموزش و جذب بازیکنان جوانان بر عهده پرسپولیس خواهد بود. کلیه عملیات مدیریت فنی و اجرایی آکادمی که به نظر من در ایران بی نظیر است زیر نظر پرسپولیس خواهد بود.

رویانیان همچنین گفت: قطعا یکی از مدارس فوتبال خارجی ما هم می تواند در این مکان راه‌اندازی شود.

وی هدف از این طرح‌ها را توسعه ورزش فوتبال بین جوانان ایجاد نشاط در جامعه و بهره‌برداری مناسب از امکانات دانست و ادامه داد: قطعا مجموعه ای که اینجا دارد می تواند امکانات مدنظر دانشگاه پرسپولیس باشد که از مهر ماه هزار دانشجو در 17 رشته جذب خواهد کرد از جمله خبرنگاری ورزشی هم در این مکان پیگیری می شود زیرا این دانشگاه نیاز به توسعه تقویت و افزایش ظرفیت داشت.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین گفت: با لطف وزیر دانشگاه هم در این مکان مستقر می شود و با همکاری طرفین رشته های ورزشی و وابسته به ورزش راه اندازی و تدریس خواهد شد. قطعا این نوع کمک ها از سوی دولت به ورزش پایدار و ماندگار خواهد بود.

در ادامه محمد حسن نامی وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات با طرح یک خاطره از حمید استیلی اظهار داشت: زمانی که در کره بودم حمید استیلی آن گل ارزشمند را به آمریکا زد. فردای آن روز دست گل هایی به سفارت فرستاده شد که از سوی سفیر یونان و کشورهای دیگر داشت. آنها با ارسال دست گل اعلام کرده بودند که از این گل به آمریکا خوشحال شده اند.

وی اضافه کرد: امروز موفقیت سیمای ورزشی نمایانگر قدرت توانمندی فکری و اخلاقی جوانان و پیوستگی یک جامعه از نظر فرهنگی و اجتماعی است. ما خوشحالیم شاهد این موفقیت‌ها هستیم. وقتی والیبال ما تیم ایتالیا که قهرمان چند دوره جهان بوده را می برد نمایانگر ارزشمندی از جامعه ایران در جامعه جهانی خواهد بود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: پیروزی تیم ملی ایران و صعود به جام جهانی فوتبال هم به جامعه جهانی نشان می دهد ایرانی ها در زمینه های مختلف فعال و موفق هستند و بسیاری از تبلیغات منفی را خنثی می کنند به همین دلیل ما در خصوص تقویت زمینه های ورزشی مسئول هستیم.

وی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: فوتبال حرکت جمعی و اجتماعی است و هماهنگی ایرانی ها را در مواقع مختلف نشان می دهد. همان پیوستگی که در انتخابات وجود داشت را می توانیم در فوتبال هم ببینیم. پرسپولیس هم به عنوان تیم بزرگی از فوتبال که نفرات مطرحی از علی پروین گرفته تا مهدوی کیا دایی ها و کریمی ها را به فوتبال ایران و جهان معرفی کرده است.

نامی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به این مسائل با مسئولان باشگاه پرسپولیس مذاکراتی صورت گرفت که مجموعه باشگاه پیام زمین فوتبال و سایر رشته های آن را مورد بهره برداری قرار دهد تا بتوانیم از توانمندی ها موجود استفاده کرده و زمینه ای برای تیم پرسپولیس و هوادارانش در ایران و خارج فراهم کنیم. همچنین در جهت توسعه فوتبال و ورزش و کمک در جهت افزایش توانمندی های پرسونل این وزارت خانه اقدامات مثبتی انجام دهیم.  همچنین بتوانیم از شهرت پرسپولیس جهت توسعه ورزش و سلامت جسمی این بخش از جامعه استفاده کنیم.

در ادامه حمید استیلی مدیر آکادمی فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: یکی از راه های پیشرفت و توسعه فوتبال استفاده از تیم های پایه است. روزی که من همکاری ام را با رویانیان آغاز کردم به ایشان گفتم باید دو کار مهم انجام دهیم یکی برای تیم های پایه و دیگری برای پیشکسوتان.

وی افزود: خوشبختانه برای پیشکسوتان یک شرکت تاسیس شد و حقوق و مزایای خوبی برای پیشکسوتان در پی خواهد داشت و در بخش پایه هم آکادمی فوتبال فردا راه اندازی خواهد شد.

مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس در ادامه اظهار داشت: در کشور ما به تیم اصلی بها می دهند نه تیم های پایه که من هم به آقای رویانیان گفتم. اگر می خواهیم پیشرفت کرده، حاضری خوری نکنیم و در سال چند بازیکن را پرورش داده و به تیم اصلی تحویل دهیم نیاز به توسعه آکادمی و تیم های پایه در تهران و سایر استان ها وجود دارد.

وی با تاکید بر این که در این مدارس می توان نفرات نخبه را شناسایی کرد ادامه داد: نیاز به ایجاد خوابگاه و پرورش صحیح تیم های پایه با استفاده از پیشکسوتان نیاز به یک کمک داریم تا شکل واقعی خود را به دست آورد و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

در ادامه خبرنگاری با طرح این پرسش که از این قرارداد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سود خواهد برد که نامی به این سوال این گونه پاسخ داد: این یک بهره برداری مشترک است که دو طرح از درآمد و منافع آن به صورت مشترک بهره خواهند برد. ضمن این که باشگاه پرسپولیس با سرمایه گذاری در چنین بخش هایی به خودکفایی خواهد رسید.

خبرنگار دیگری این سوال را پرسید که دو اقدام آی تی مشترک بین باشگاه پرسپولیس و وزارت خانه چگونه است یادآور شد: ایجاد شهر الکترونیکی در قشم و بحث اپراتور چهارم در مناطق آزاد که با لطف وزارت پیگیر آن هستیم و ان شاء الله به نتیجه خواهد رسید از جمله این اقدامات است.

وی ورود باشگاه پرسپولیس به این مسائل را بهره برداری تجاری اقتصادی دانست و افزود: ما به مسائل فنی زیاد وارد نیستیم ولی با تکیه بر این مسائل سعی در تامین نیازهای مالی خود تلاش داریم.

وی در مورد این که می گویند حضورش در باشگاه پرسپولیس موقتی است و ممکن است این اقداماتش سرانجام مدنظرش نداشته باشد هر کس باید به تکلیف خود عمل کند. من چون سرباز بودم تا آخرین لحظه در این پست هستم وظیفه دارم کارهایم را به نحو احسن پیش ببرم. فرقی نمی کند که من را بردارند یا برندارند زیرا به صورت شبانه روزی فعالیتم را ادامه می دهم.

رویانیان از مدیرعامل آینده خواست این طرح ها را با کمک هیئت مدیره ادامه دهد افزود: این که رویانیان می رود یا نمی رود امروز سوژه شده است. البته من بعید می دانم رویانیان برود (با خنده). اگر هم نباشیم تا آخر عمر در کنار پرسپولیس خواهم ماند و با لطف مدیرعامل بعدی شبانه روزم را برای پرسپولیس خواهم گذاشت.

خبرنگاری این سوال را مطرح کرد که صحبت های مختلف مسئولان در مورد مامور شدن شما در باشگاه چه دلیلی دارد که او اینگونه به این سوال پاسخ داد: اشکال اصلی از من است. وزیر، ستاد کل و باران چشمه از دست من اسیر شده اند. به حق اهل بیت ان شاء الله من بروم و آن ها آرامش بگیرند.

مدیرعامل پرسپولیس بار دیگر به خاطر اقدامات مثبت ورزش به آن ها تبریک گفت و خاطر نشان کرد: انصافا خبرنگاران و مطبوعات ورزشی هوشمند و هدفمند کار می کنند. یعنی به موقع در نقد کردن من کم نمی گذارند و من را زیر سوال می برند. اما همیشه شفاف سازی تقویت و توسعه ورزش چشم پوشی نمی کنند. خط قرمز آنها محافظت از ورزش است. آنها وجدان بیدار و انعکاس دهنده خواسته‌های مردمند. قطعا اگر اشکالی وجود داشت از من است.

در پایان نشست رویانیان گفت: این اقدامات با انگیزه عقلانیت انجام می شود. باشگاه اگر می خواهد پویا باشد باید اقتصادی زنده داشته و به خودکفایی برسد. این یک سیستم عقلانی در دنیاست اگر این مسائل را دنبال نکنیم مدیر خوبی نخواهیم داشت. قطعا اگر باشگاهی از لحاظ صنعت و تجارت قوی نباشد برای تامین هزینه های خود دچار مشکل خواهد شد. امروز از لحاظ تیم های پایه صفر هستیم اما باید رو به جلو حرکت کنیم.

کد خبر 2088313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha