۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۰۷

احزاب اپوزیسیون آلمان از اسنودن حمایت کردند/از اهدای مدال شجاعت تا اعطای پناهندگی

احزاب اپوزیسیون آلمان از اسنودن حمایت کردند/از اهدای مدال شجاعت تا اعطای پناهندگی

احزاب سیاسی آلمان از دولت این کشور خواستند به افشاگر جاسوسی اطلاعاتی آمریکا به خاطر این اقدام مدال شجاعت و پناهندگی اعطا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فوکوس، در حالی که تلاش دولت آمریکا برای بازگرداندن "ادوارد اسنودن" کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) به این کشور ادامه دارد، احزاب اپوزیسیون آلمان به جمع حامیان بین المللی وی پیوسته اند.

بر این اساس "یورگن تریتین" رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان خواستار اعطای پناهندگی به اسنودن شده است. به گفته وی، این جوان 29 ساله باید از آلمان و یا یکی از کشورهای اروپایی پناهندگی بگیرد.

تریتین همچنین خواستار توقف همکاری اطلاعاتی اتحادیه اروپا و آمریکا در زمینه بانکداری و تبادل اطلاعات پروازی شده است.

در همین حال حزب دزدان دریایی خواستار اهدای مدال شجاعت به اسنودن شده است. "یواخیم پاول" رئیس فراکسیون این حزب در پارلمان ایالتی نوردراین وستفالن در این رابطه گفت اسنودن به خاطر این افشاگری آسایش شخصی خود را به خطر انداخته و باید مورد تقدیر قرار گیرد.

به گفته وی، اسنودن برای این کار خانواده و دوستانش را رها کرده و دیگر نمی تواند به کشورش بازگردد. پاول تاکید کرد کشوری که همواره در حال رصد کردن و جاسوسی از شهروندان خود است، نمی تواند ادعای آزادی و دموکراسی داشته باشد.

گفتنی است مامور سابق سازمان سیا که با افشاگری های وی دولت آمریکا دچار مشکل شده، با انتقاد از "باراک اوباما" اعلام کرد که دولت آمریکا با فشار بر بقیه کشورها اجازه پناهندگی را به وی نمی دهد.

کد خبر 2088484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha