۱۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۳

حاجی بابایی:

صاحب نام شدن ایران در دنیا با عبور از ریل آموزش و پرورش ممکن می‌شود

صاحب نام شدن ایران در دنیا با عبور از ریل آموزش و پرورش ممکن می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: وزیر آموزش و پرورش گفت: صاحب نام شدن ایران در دهه های آینده در دنیا در زمینه های علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با عبور از ریل آموزش و پرورش در کشور ممکن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی پیش از ظهر پنج شنبه در هفتمین همایش سالانه همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی تحول در کشور را جز در تحول در فرهنگ نمی دانستند و بر این اساس همه امور در کشور  باید بر اساس تحول فرهنگی شکل گیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز سال ها است که بر بصیرت تاکید دارند و عقیده دارند که اگر نیروی بصیر داشته باشیم از هیچ قدرتی در دنیا خوف نخواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: اگر نیروی انسانی در کشور شناختی عمیق داشته و بصیر باشد تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار نخواهد گرفت این در حالی است که دشوارترین کار در کشور کار آموزش و پرورش است و تا روزی که به این نقطه نرسیم که آموزش و پرورش مهم ترین رکن توسعه پایدار در تمامی زمینه ‌ها است نمی‌توانیم به اهداف بلند نظام دست یابیم.

حاجی بابایی ادامه داد: برخی افراد بر این باور بودند که آموزش و پرورش در کشور ما پرهزینه است اما مقام معظم رهبری در سیاست‌ های کلی برای نظام آموزش و پرورش تاکید کردند که  آموزش و پرورش یک امر حاکمیتی است.

وی ضمن تاکید بر این که تربیت دانش آموزان به امکانات و نیروی انسانی تربیت شده نیازمند است گفت:برای اولین بار در طول تاریخ، آموزش و پرورش در کشور ما دارای نقشه جامع شده است و تنها وزارت خانه ‌ای هستیم که مقام معظم رهبری سیاست‌ های کلی آن را ابلاغ کردند.

تاسیس دانشگاه فرهنگیان در کشور با 64 پردیس

وزیر آموزش و پرورش از تاسیس دانشگاه فرهنگیان در کشور با 64 پردیس در کشور خبر داد و افزود: در سال های اخیر برنامه ریزی ‌های خوبی برای تربیت نیروی انسانی و و معلمان پرورش یافته در تراز جمهوری اسلامی به ویژه رتبه بندی معلمان انجام شده است.

وی تاکید کرد: هر مسئول در ایران باید به این نتیجه برسد که اولین هزینه مهم برای کشور در بخش آموزش و پرورش باید خرج شود و در تخصیص بودجه باید بودجه آموزش و پرورش باید در اولویت قرار گیرد.
حاجی بابایی اظهار داشت: اگر می ‌خواهیم کشوری داشته باشیم که در دهه ‌های آینده در دنیا صاحب نام باشد و در مسایل علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از ریل آموزش و پرورش عبور کنیم.

جذب پنج هزار مربی قرآنی

وی از جذب پنج هزار مربی قرآنی با گزینش حضور در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این کار در کنارصدها فعالیتی است که در جهت رسیدن به اهداف مقدس نظام آموزش و پرورش کشور صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نوجوانان و جوانان ایران اسلامی تشنه درک معارف دینی و اسلامی هستند اما این در حالی است که مسئولان در کشور آن طور که باید و شاید تغذیه  فکری و فرهنگی این قشر عظیم و آینده ساز را فراهم نکرده اند واین مشکل باعث شده تا دشمن شبکه‌ های ماهواره‌ ای برای تخریب فکر جوانان ما احداث کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند چرا که سرمایه ‌ای جز آموزش و پرورش نداریم و اگر این نهاد ساخته شود امنیت کشور تامین شده و بنیان خانواده محکم خواهد شد.

حاجی بابایی اظهار داشت: بصیرت نیاز امروز جامعه است و باید ترویج بصیرت از بین دانش آموزان آغاز شود و فعالیت های انجام شده در آن کارهای مصداقی است و ریل گذاری های آینده برای تغییر نگاه ها در آموزش و پرورش بوده است تا در حوزه های تفکر؛علم و اخلاق نوجوانان و جوان خدا را بشناسند.

 

کد خبر 2090118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha