۱۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۴۹

آیت الله حسینی بوشهری:

لازمه تحول در آموزش و پرورش توسعه نیروی انسانی است

لازمه تحول در آموزش و پرورش توسعه نیروی انسانی است

قم - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور آموزش و پرورش را کانون اصلی انسان ‌سازی برای جامعه ذکر کرد و لازمه تحول در آموزش و پرورش را توسعه نیروی انسانی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر پنج شنبه در هفتمین همایش سالانه همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که ظهر پنج‌شنبه در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد، گفت: یک معلم خوب می‌‌تواند تحول، تربیت و اخلاق را به ارمغان آورد و امروز معلمی از معدود شغل‌ هایی است که وظیفه آموزش، تولید دانش و توسعه را برعهده دارد.

وی ابراز داشت: اگر آموزش و پرورش به خوبی کار کند دانشگاهیان، مدیران و برنامه ریزان آینده کشور به خوبی تربیت خواهند شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: باید باور کنیم حوزه و آموزش و پرورش در کنار یکدیگر به سمت افق روشنی حرکت خواهند کرد و همه برنامه ریزان، مدیران و تصمیم گیران باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: از مهم ترین موارد تحول در ذهن حوزویان و آموزش و پرورشی‌‌ها باید باور به اعتقاد باشد و هر دو نهاد باید نتایج جلسات و نشست‌‌های مشترک را باور داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: برگزاری همایش همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گامی بسیار ارزشمند است و در کنار هم قرار گرفتن دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش با عشق، درک مشترک و احساس مسؤلیت بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در عرصه آموزش و پرورش باید انتظارات رهبر معظم انقلاب را بدانیم و در این همایش نگاه رهبر فرزانه انقلاب به آموزش و پرورش را مرور کنیم و ببینیم به چه تحولی نیازمند هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: برای این که باور همکاری حوزه و آموزش و پرورش نهادینه شود نیاز به انجام وظیفه درست در رسانه‌ها هستیم که آنان باید مردم را به این باور برسانند که آموزش و پرورش مرکز بسیار نقش آفرینی است که مدیران آینده کشور را تربیت می‌‌کند.

وی با اشاره به سند تحول بنیادنی آموزش و پرورش گفت: این سند بی بدیل است و همه جنبه‌های مورد نظر در آن آمده است و ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی‌های خود را با توجه به این سند مهیا کند.

 

کد خبر 2090169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha