۱۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۵

در مدرسه علمیه دارالشفاء/

هفتمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در قم برگزار شد

هفتمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در قم برگزار شد

قم - خبرگزاری مهر: هفتمین همایش سالانه همکاری‌‌های حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش با موضوع تحول بنیادین، نیروی انسانی و تربیت دینی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین همایش سالانه همکاری‌‌های حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش با حضور حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور پیش از ظهر پنج شنبه در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در این همایش گفت: پس از تشکیل ستاد همکاری‌ های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تلاش‌ ها و حمایت‌ های خوبی را شاهد بوده ایم که در نهایت به درجه بالایی از همکاری و تعامل بین این دو مجموعه دست یافته ایم.

حجت الاسلام مجتبی ملکی تاکید کرد: امروز همکاری‌ بین حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش به مرحله ثبات رسیده و امید است بتوانیم هرچه بیشتر و بهتر آثار و برکات این اقدام ارزشمند را در جامعه مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد:  بیش از نیمی از سیاست‌ های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری برای توسعه آموزش و پروش در کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم ظرفیت تعامل و همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: به منظور اینکه نقش نیروی انسانی در آموزش و پرروش را پر رنگ تر کنیم عنوان همایش امسال را تحول بنیادین، نیروی انسانی، تربیت اسلامی قرار داده‌ایم و این در حالی است که در سال‌های گذشته همواره تلاش کرده ‌ایم به سمت و سوی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه تعلیم و تربیت گام برداریم.

وی ادامه داد: منابع انسانی و محتوای آموزشی دو رکن اساسی در تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش است و باید بیشترین توان و ظرفیت ها را برای رشد و تعالی در این عرصه ها به کار بگیریم.

حجت الاسلام ملکی افزود: بیشترین فعالیت ‌ها در ستاد همکاری‌ های حوزه‌ های علمیه و آموزش و پرورش در زمینه پرورشی و تبلیغی بوده است که در همین راستا در سال گذشته بیش از 108 هزار مبلغ در مراکز آموزشی سراسر کشور حضور داشته ‌اند.

وی ابراز داشت: بیش از 52 میلیون دانش آموزش در برنامه های پرورشی و تربیتی این ستاد حضور یافته و بیش از 104 هزار کلاس احکام، عقاید و اخلاق برگزار شده و حدود 330 هزار دانش آموز در این کلاس ها از برنامه های دینی بهره مند شده اند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: برگزاری بیش از 43 هزار جلسه پرسش و پاسخ، ارایه مشاوره مذهبی به بیش از 710 هزار دانش آموز، شرکت روحانیون در حدود 45 هزار جلسه اولیا دانش آموزان و حضور روحانیون و مبلغان در اردوهای دانش آموزی از دیگر برنامه های تبلیغی و پرورشی در ستاد بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تعامل دو نهاد اثرگذار حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت فرزندان و آینده سازان ایران اسلامی گام های مثبت و موثری برداشته شود.

در ادامه این همایش حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، آیت الله حسینی بوشهری مدیرحوزه های علمیه کشور، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک و حجت الاسلام جمشیدی مدیرحوزه های علمیه خواهران کشور سخنرانی کردند.

جمعی از مدیران کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور نیز در این همایش دیدگاه ها و نظرات کارشناسی خود برای بهبود هرچه بیشتر تعامل حوزه و آموزش و پرورش را بیان کردند.

 

کد خبر 2090099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha