۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰

بارسو :

آمریکا درباره جاسوسی از اروپا توضیح می دهد

آمریکا درباره جاسوسی از اروپا توضیح می دهد

رئیس کمیسیون اروپا با اعلام مذاکرات آتی اتحادیه اروپا و آمریکا اعلام کرد : در این مذاکرات واشنگتن درباره جاسوسی از کشورهای اروپایی توضیح می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "خوزه مانوئل بارسو" با اعلام این مطلب در ادامه گفت : در هنگام گفتگو درباره توافق نامه آزاد تجاری، ما درباره حفاظت از اطلاعات و حقوق شخصی با آمریکا گفتگو خواهیم کرد.

به گفته بارسو، به دلیل آنکه برخی از کشورهای اروپایی جزو اهداف اصلی جاسوسی آمریکا بوده اند، حساسیت در مورد اقدامات واشنگتن در اتحادیه اروپا افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، مقامات اتحادیه اروپا و آمریکا روز دوشنبه هفته جاری مذاکرات خود برای رسیدن به نتیجه در مورد قرارداد آزاد تجاری را آغاز می کنند، اما به دلیل افشا شدن جاسوسی واشنگتن از کشورهای اروپایی، این کشورها در مورد حسن نیت واشنگتن تردید دارند.

بر اساس اسناد افشا شده توسط روزنامه گاردین و هفته نامه اشپیگل، سفارت خانه های یونان، ایتالیا و فرانسه در واشنگتن به همراه دفاتر اتحادیه اروپا دراین شهر و نیویورک جزو اهداف اصلی جاسوسان آمریکایی بوده اند.

علاوه بر این موضع، فقط در یک ماه نهادهای اطلاعاتی آمریکا بیش از 500 هزار مورد از مکالمات تلفنی، فعالیت های اینترنتی و پیامک های رد و بدل شده میان شهروندان آلمانی را رصد کرده اند.

این اطلاعات توسط "ادوارد اسنودن" از ماموران سابق سازمان سیا، در اختیار گاردین و اشپیگل قرار گرفته است. اسنودن هم اکنون در روسیه به سر می برد و ونزوئلا نیز شب گذشته به وی پناهندگی داد.

کد خبر 2090858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha