۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۰

در پی درخواست مازندرانی‌ها؛

اعلام دلایل مسئولان تیم ملی کشتی آزاد برای دعوت نکردن یزدانی

اعلام دلایل مسئولان تیم ملی کشتی آزاد برای دعوت نکردن یزدانی

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد درحالی با ارسال نامه‌ای پاسخ هیات کشتی استان مازندران را در خصوص دلایل دعوت نشدن رضا یزدانی به اردوی تیم ملی را تشریح کرد که تعهد به "ضابطه" را دلیل دعوت نشدن این کشتی‌گیر به اردوی تیم ملی برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بیات سرپرست تیم ملی کشتی آزاد با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشتی پاسخ نامه هیات کشتی استان مازندران مبنی بر ارائه مجوز به رضا یزدانی آزادکار وزن 96 کیلوگرم را به این فدراسیون ارسال تا به هیات کشتی مازندران اعلام شود. متن این نامه به شرح زیر است:

احـترامـا، بازگشت به نامه شماره 225/666 مورخ 5/6/92 هیات محترم کشتی استان "مازندران" در خصوص کسب مجوز از حوزه مدیریت تیم‌های ملی و امور فنی فدراسیون کشتی، جهت اعطای فرصت مجدد جهت پوشیدن پیراهن تیم ملی به "رضا یزدانی"، بدینوسیله نظر کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور به آن هیات محترم کشتی ابلاغ می‌شود.

1- همانطور که در جریان بوده و هستید، بنابه ابلاغیه حوزه مدیریت تیم‌‎های ملی کشتی کشور، در سال جاری مبنای انتخاب تیم‌های ملی کشتی ایران در تمامی رده‌های سن ، ضوابط مندرج در "فرآیند انتخاب تیم‌های ملی کشتی کشور" کـه بـه تائید شوراهای فنی کشتی آزاد و فرنگی نیز رسیـده، است. بر این اساس مبنای اصلی پوشیدن پیراهن تیم ملی برای تمامی کشتی گیران در تمامی رده‌های سنی، در رشته‌های آزاد و فرنگی حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی تعیین شده است.

2- در خصوص "رضا یزدانی"، همانطور که آن هیات کشتی در جریان بوده و هست، پس از رقابتهای المپیک 2012 میلادی، تمامی هماهنگی‌های لازم از معرفی پزشک معالج(دکتر کیهانی)، انجام عمل جراحی و موضوعات متعاقب آن از جمله آب درمانی و فیزیوتراپی با هماهنگی و پیگیری کادر فنی صورت پذیرفته است. پس از آن نیز بـه منـظور حفـظ جـایـگاه و شرایط روانی کشتی گیر مذکور، در کلیه اردوهای مقدماتی تا رقابتهای جام جهانی تهران، از نامبرده دعوت به عمل آمده است و سرپرست و اعضای کادر فنی در این ماه‌ها بصورت متناوب پیگیر وضعیت وی بوده‌اند. یزدانی تنها کشتی‌گیری است که به دلیل حادثه تلخ و ناخوشایند آسیب دیدگی در رقابتهای المپیک 2012، بر خلاف ضوابط مندرج در "فرآیند انتخاب تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور"، استثناً بدون کسب مجوز فردی یا تیمی از مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی مرحله اول تیم ملی، به طور مستقیم مجوز حضور در جام بین‌المللی "جهان پهلوان تختی"را کسب کرده است.

3- در آخرین مذاکرات اینجانب(سرپرست تیم کشتی آزاد بزرگسالان) پیش از جام بین‌المللی جهان "پهلوان تختی"، با کشتی گیر مورد نظر، و اطلاع از انجام تمرینات آمادگی جسمانی و فنی توسط نامبرده، وی به دلیل اضافه وزن اظهار تمایل کرد تا در جام بین‌المللی جهان "پهلوان تختی" در وزن 120 کیلوگرم کشتی بگیرد اما یک روز به وزن کشی از حضور در رقابتهای یادشده، انصراف داد.

5- با وجود اینکه پس از انصراف مشارالیه از حضور در "جام تختی" مطابق ضوابط جاری، امکان حضور وی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی منتفی محسوب می‌شد، کادر فنی با شناخت نسبت به شرایط روانی و سـوابـق نـامبـرده، و با اغماض از عدم همکاری مشارالیه، از طریق ارجاع مستندات پزشکی کشتی گیر مزبور به "کمیسیون پزشکی فدراسیون کشتی"، فرصت جدیدی را برای حضور او در انتخابی مرحله نهایی تیم ملی فراهم کرد.

6- پس از ابلاغ کتبی و شفاهی ضرورت حضور نامبرده در کمیسیون پزشکی جهت انجام معاینه حضوری وی و بررسی مستندات پزشکی ذیربط(مطابق ضوابط)، مشارالیه در زمان مقرر در کمیسیون مذکور حاضر نمی‌شود. نکته حائز اهمیت اینکه با وجود اینکه استقلال "کمیسیون پزشکی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران"، با استناد به اعلام نظر "فدراسیون پزشکی ورزشی" مبنی بر بررسی مستندات پزشکی "رضـا یـزدانی"، کمیسـیون پزشکی مـذکـور مـجدداً فرصت دیگری را با تشکیل کمیسیون پزشکی فوق‌العاده برای نامبرده فراهم می‌آورد.

7- در فـرصـت مـجدد اعلام شده، در دعوت نامه ارسالی به آن هیات کشتی جهت حضور کشتی‌گیر یـاد شـده در کمـیسیون پزشکی، به صراحت قید می‌شود که عدم حضور و امتناع از انجام معاینه توسط کشتی‌گیر مورد نظر در حکم انصراف از حضور در انتخابی مرحله نهایی تیم ملی محسوب می‌شود  ولیکن به هردلیل کشتی‌گیر یادشده در کمیسیون فوق‌العاده نیز حضور پیدا نمی‌کند.

8- اینجانب به اتفاق اعضای کادر فنی(غلامرضا محمدی و رضا لایق) بیش از یکماه مانده به رقابتهای مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، طی تماس‌‎های تلفنی مکرر با کشتی‌گیر محترم و مـسئولـان هیـات کشتـی استـان "مـازنـدران" (بـه ویـژه نـایـب رئیـس هیـات کشـتی استان مازندران سلمان قادری) صریحاً اعلام کردیم که ایشان می‌باید ضمن ارائه مدارک و مستندات پزشکی موجود به کمیسیون پزشکی، خود را آماده حضور در رقابتهای انتخابی تیم ملی کند و نظر کادر فنی جهت شرکت نامبرده در مسابقات تیم ملی مثبت است. حتی بنا به اظهارات صریح و مـکرر جـناب "غلامرضا محمدی" پس از انجام تماس‌های تلفنی مذکور با "رضا یزدانی" و "سلمان قادری"، نامبردگان بارها تشکر و قدردانی خود از همکاری کادر فنی و ایجاد فرصت‌های مجدد برای حضور کشتی‌گیر یادشده در رقابتهای تیم ملی نیز اعلام کرده‌اند.

9- اینجانب روز سه‌شنبه 29 خردادماه و در پی مصاحبه کشتی‌گیر محترم مورد نظر با خبرگزاری‌ها و اظهار نظرش مبنی بر اینکه در جریان دعوت به مسابقات انتخابی تیم ملی نبوده‌ام، بار دیگر در تماس با نامبرده از اینگونه رفتار ایشان اظهار گلایه کرده و تذکر دادم با توجه به اینکه اجازه حضور او در رقابتهای انتخابی نهایی تیم ملی را از حدود یک ماه قبل بصورت متناوب به اطلاع وی و نایب رئیس هیات کشتی رسانده بودیم، اعلام چنین اظهار نظری صادقانه نیست. ایشان ابتدا ضمن عذرخواهی، اظهار کرد اعلام مطبوعاتی فوق به این دلیل بوده که او مشکل اضافه وزن دارد ولی حتما در مسابقات شرکت خواهد کرد اما مجدداً در تماس بعدی با اینجانب اعلام کرد به دلیل ازدیاد وزن و همچنین رفع نشدن آسیب دیدگی جدیدی که به تازگی برای وی رخ داده است، نمی‌تواند در این رقابتها شرکت کند.

10- با توجه به تمامی موارد فوق الذکر، به نظر می‌رسد هیات محترم کشتی مازندران به ویژه نایب رئیس هیات مذکور به طور کامل و مشروح در جریان حمایت‌ها و پیگیری‌های کادر فنی جهت فراهم کردن فرصت‌هایی مضاعف و مازاد نسبت به سایر کشتی گیران برای "رضا یزدانی" بوده و هست. از اینرو پیگیری مکتوب آن هیات که خود مسئولیت اعلام رسمی فرصت‌های در نظر گرفته شده به کشتی‌گیر مذکور را داشته و در جریان ماوقع پیگیری‌‍‌ها و فرصت‌سازی‌های کادر فنی برای ایشان بوده غیر منطقی به نظر می‌رسد.

معهذا موضوع مورد نظر هیات کشتی استان "مازندران" در جلسه مورخ 10/4/92 "شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد"مطرح شد و اعضای محترم شورا که از ابتدا تشکیل جلسات شورا نیز در جریان فرصت‌سازی‌های کادر فنی برای "رضا یزدانی" بوده‌اند، پیشنهاد کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد مبنی بر محوریت اصلی نتایج و عملکرد کشتی‌گیران شرکت کننده در انتخابی نهایی تیم ملی کشتی، در تعیین نفرات ملی‌پوش را مورد پذیرش و تائید قرار دادند. بـنابـرایـن بـا تـوجـه به عدم همکاری کشتی‌گیر مورد نظر، از دست دادن تمامی فرصت‌های ایجاد شده برای مشارالیه و در نهایت با توجه به اینکه حمایت‌های پیوسته کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد از نامبرده، به دلیل عدم حضور در رقابتهای انتخابی مذكور، امكان پذیرش درخواست آن هیات کشتی بدلیل مغایرت با ضوابط جاری امكان‌پذیر نیست.

11- همانطور كه مطلع هستید متاسفانه با توجه به اهمیت كسب نتایج مقطعی در ورزش كشور و فضای حاشیه‌ای مرتبط با آن، بدیهی است برای كادر فنی تیم ملی كشتی آزاد كشور نیز، استفاده از كشتی‌گیران با تجربه‌ای چون "رضا یزدانی"، از ریسك‌پذیری بسیار كمتری نسبت به سایر كشتی‌گیران جوان که در رده‌بندی و نتایج حاصل از رقابتهای انتخابی تیم ملی جایگاه‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند در كسب نتایج مورد انتظار برخوردار است. اما علیرغم هزینه‌های مدیریتی و اجتماعی حاصل از عدم توجه به موضوع مذكور، كادر فنی یاد شده در نظر دارد به منظور تحقق "ضابطه‌مندی" در فرآیند پوشیدن پیراهن تیم ملی كشتی كشور، به عنوان عاملی اساسی در ایجاد انگیزه و تلاش در بدنه جامعه كشتی كه رشد كمی و كیفی شرایط فنی را به همراه خواهد داشت، برخلاف منافع مقطعی خود، در سال جاری، تعهد به "ضابطه" را با امید کسب نتایج پربار تر در سال‌های آتی مبنای برنامه‌های فنی خویش قرار دهد.

12- در نهایت با توجه به اطلاع کامل آن هیات از پیگیری‌ها و حمایت‌های کادر فنی جهت ایجاد فرصت‌های مضاعف برای حضور رضا یزدانی، از هیات كشتی مازندران انتظار می‌رود به منظور حمایت از حقوق کشتی گیرانی که با توجه به آسیب دیدگی و خستگی ناشی از حضور در رقابتهای داخلی و خارجی متعدد، با احترام به ضوابط جاری در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حضور پیدا کردند (به ویژه کشتی‌گیران شاخص مـازندران از جمله کمیل قاسمی، مسعود اسماعیل‌پور و عزت‌الله اکبری) با حمایت از محوریت رقابتهای انتخابی تیم ملی در پوشیدن پیراهن تیم ملی، در كنار كادر فنی تیم ملی كشتی آزاد برای حفظ و ارتقاء سطح فنی كشتی ایران ، از قانونمند شدن شیوه‌ پوشیدن پیراهن تیم ملی حمایت كنید.

کد خبر 2091050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha