۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۲۰:۴۶

دری نجف آبادی:

رمز موفقیت امام خمینی(ره) پیروزی در مبارزه با جهاد با نفس بود

رمز موفقیت امام خمینی(ره) پیروزی در مبارزه با جهاد با نفس بود

نهاوند-خبرگزاری مهر: عضو هئیت رئیسه مجلس خبرنگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: رمز موفقیت حضرت امام خمینی(ره) پیروزی در مبارزه با جهاد با نفس بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر شنبه در اولین همایش تجلیل از پیر غلامان اهل بیت(ع) شهرستان نهاوند در کانون شهید باهنر اظهار داشت: رمز موفقیت حضرت امام خمینی(ره) در زندگی و استقرار انقلاب اسلامی در ایران پیروزی و موفقیت در مبارزه با جهاد نفس بود.

دری نجف آبادی گفت: انسان برای موفقیت و سربلندی در هر کار اول باید زمینه خود سازی و غلبه بر هوای نفس را در خود پرورش دهد.

وی افزود: امروز اگر در جهان ایران را با نام کشوری با عظمت و عزت می شناسند همه از نام پربرکت امام حسین(علیه السلام) است و نقش هیئت ها و مسئولین در پیشرفت و هدایت جوانان به سوی امام حسین (ع) بسیار تاثیر گذار است.

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: روزگاری مردان بزرگ و مجاهد همچون حبیب بن مظاهر، بریر بن خضیر و حجر بن عدی ها در بازار محبت سید و سالار شهیدان ابا عبدا.. الحسین(ع) خضاب خون خریدند و انصار شیب الخضیب شدند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی اظهار داشت: امروز این  رسالت مهم و خطیر بر عهده پیرغلامان اهل بیت و امام حسین(ع) است که با گرد خدمت به آستان قدس حسینی محاسن سفید نموده و عمر مدیدی مصروف داشته ‌اند تا به همت جاودانه خویش ثابت کنند که از عاشورای امام حسین تا قلب ‌های عاشورایی فاصله نیست.

دری نجف آبادی عنوان کرد: منظور از انصارالحسین، مجموعه زنان و مردانی هستند که از عصر روز عاشورای 61 هجری تا روز قیامت با زبان، مال و یا با جان و نیت و اندیشه خود امام حسین علیهالسلام را یاری میکنند.

وی با اشاره به نقش شهید حیدری و قدوسی در روند پیروزی انقلاب و قیامهای مردم منطقه غرب کشور علیه رژیم پهلوی گفت: نهاوند به واسطه دروازه ورود اسلام به ایران دارای شخصیت ها و بزرگانی است که سراسر عمر با برکت و زندگی خویش را صرف اسلام و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی کرده اند.

کد خبر 2091429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha